Audi TT Roadster

Audi TT Roadster je pokrevní sourozenec atraktivního Audi TT Coupé. Na evropských silnicích se objevil v létě 1999. Vůz Audi TT Roadster se pyšní stejně vyspělou techniku, jako jeho sesterský model Audi TT Coupé.
Audi TT Roadster
Audi TT Roadster je pokrevní sourozenec atraktivního Audi TT Coupé. Na evropských silnicích se objevil v létě 1999.

Vůz Audi TT Roadster se pyšní stejně vyspělou technikou, jako jeho sesterský model Audi TT Coupé. Také otevřené sportovní Audi tedy může mít buď přeplňovaný čtyřválec o výkonu 132 kW (180 k), nebo jeho ještě výkonější verzi o výkonu 165 kW (225 k). U výkonnějšího motoru se o přenos jeho síly na všechny čtyři kola stará manuální šestistupňová převodovka, druhý model se musí spokojit s přesnou pětistupňovou převodovkou.

Audi TT Roadster s motorem 132 kW a pohonem předních kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,7 s a jeho nejvyšší rychlost činí 223 km/h. Výkonnější model je ve sprintu asi o sekundu rychlejší a také jeho maximální rychlost je vyšší - 237 km/h. Přes pozoruhodné dynamické parametry zůstává spotřeba obou verzí překvapivě nízká - v průměru pouhých 8,2 l/100 km, resp. 9,4 l/100 km u vozu s výkonnějším motorem.

Jednou z priorit, na kterou se zaměřili konstruktéři Audi TT Roadster, byla bezpečnost. Nový model například splňuje teprve připravované bezpečnostní normy 96/79/EU resp. 96/27/EU pro čelní a boční nárazy. Podstatný podíl na tom mají přesně navržené deformační zóny vpředu a vzadu, pevné tyčové výztuhy v bocích a mohutné prahy vozu, tvořící dutý profil velkého průřezu. Právě velmi pevné prahy a promyšlené konstrukční řešení skeletu propůjčují vozu tak vysokou torzní tuhost karoserie, jakou se ještě docela nedávno mohly pochlubit jenom nejdražší cestovní limuzíny.

I když někteří skalní vyznavači otevřených automobilů zatracují ochranné rámy za sedadly, jde o mimořádně účinný bezpečnostní prvek, který spolu s pevným rámem (jde o konstrukci tzv. trubka v trubce z vysokopevnostní oceli) čelního skla chrání posádku vozu TT Roadster v případě převrácení. Do bezpečnostní výbavy nového Audi TT Roadster patří samozřejmě také dvojice čelních airbagů. Nechybějí ani boční airbagy, zabudované do boků opěradel.

Velkou pozornost věnovali tvůrci nového Audi TT Roadster také jeho stahovací střeše. Výška čelního skla, tvar výztužné konstrukce střechy a dokonce i způsob šití a velikost napnutí textilního potahu - to vše bylo navrženo tak, aby obtékající vzduch co nejdéle plynule sledoval siluetu vozu. To se projeví v nižším aerodynamickém hluku a kromě jiného pečlivě navržený tvar a konstrukce textilní střechy také zabraňuje jejímu nepříjemnému vydouvání při rychlé jízdě.

Interiér Roadsteru pokračuje v tradici řady TT - nechybí kvalitní kožené čalounění, zákazník však může volit také kombinované čalounění kůže/umělý semiš Alcantara.

Audi TT Roadster je vozem pro skalní motoristické nadšence. To ovšem neznamená, že se musejí spokojit s menším pohodlím nebo nedotaženými detaily. Příkladem péče a pozornosti, s jakou tvůrci vozu přemýšleli o potřebách jeho budoucích majitelů, je skládání střechy, ke kterému postačí jedna ruka.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

včera | Stanislav Kolman | 4 příspěvky
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Městskou krabičku se sportovním vzhledem asi nebudou všichni brát úplně vážně. V Hyundai i10 se 100koňovým přeplňovaným motorem se však skrývá víc, než se na první pohled zdá.

7.  5.  2021 | Jan Mička