Audi TT Roadster

Audi TT Roadster je pokrevní sourozenec atraktivního Audi TT Coupé. Na evropských silnicích se objevil v létě 1999. Vůz Audi TT Roadster se pyšní stejně vyspělou techniku, jako jeho sesterský model Audi TT Coupé.
Audi TT Roadster
Audi TT Roadster je pokrevní sourozenec atraktivního Audi TT Coupé. Na evropských silnicích se objevil v létě 1999.

Vůz Audi TT Roadster se pyšní stejně vyspělou technikou, jako jeho sesterský model Audi TT Coupé. Také otevřené sportovní Audi tedy může mít buď přeplňovaný čtyřválec o výkonu 132 kW (180 k), nebo jeho ještě výkonější verzi o výkonu 165 kW (225 k). U výkonnějšího motoru se o přenos jeho síly na všechny čtyři kola stará manuální šestistupňová převodovka, druhý model se musí spokojit s přesnou pětistupňovou převodovkou.

Audi TT Roadster s motorem 132 kW a pohonem předních kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,7 s a jeho nejvyšší rychlost činí 223 km/h. Výkonnější model je ve sprintu asi o sekundu rychlejší a také jeho maximální rychlost je vyšší - 237 km/h. Přes pozoruhodné dynamické parametry zůstává spotřeba obou verzí překvapivě nízká - v průměru pouhých 8,2 l/100 km, resp. 9,4 l/100 km u vozu s výkonnějším motorem.

Jednou z priorit, na kterou se zaměřili konstruktéři Audi TT Roadster, byla bezpečnost. Nový model například splňuje teprve připravované bezpečnostní normy 96/79/EU resp. 96/27/EU pro čelní a boční nárazy. Podstatný podíl na tom mají přesně navržené deformační zóny vpředu a vzadu, pevné tyčové výztuhy v bocích a mohutné prahy vozu, tvořící dutý profil velkého průřezu. Právě velmi pevné prahy a promyšlené konstrukční řešení skeletu propůjčují vozu tak vysokou torzní tuhost karoserie, jakou se ještě docela nedávno mohly pochlubit jenom nejdražší cestovní limuzíny.

I když někteří skalní vyznavači otevřených automobilů zatracují ochranné rámy za sedadly, jde o mimořádně účinný bezpečnostní prvek, který spolu s pevným rámem (jde o konstrukci tzv. trubka v trubce z vysokopevnostní oceli) čelního skla chrání posádku vozu TT Roadster v případě převrácení. Do bezpečnostní výbavy nového Audi TT Roadster patří samozřejmě také dvojice čelních airbagů. Nechybějí ani boční airbagy, zabudované do boků opěradel.

Velkou pozornost věnovali tvůrci nového Audi TT Roadster také jeho stahovací střeše. Výška čelního skla, tvar výztužné konstrukce střechy a dokonce i způsob šití a velikost napnutí textilního potahu - to vše bylo navrženo tak, aby obtékající vzduch co nejdéle plynule sledoval siluetu vozu. To se projeví v nižším aerodynamickém hluku a kromě jiného pečlivě navržený tvar a konstrukce textilní střechy také zabraňuje jejímu nepříjemnému vydouvání při rychlé jízdě.

Interiér Roadsteru pokračuje v tradici řady TT - nechybí kvalitní kožené čalounění, zákazník však může volit také kombinované čalounění kůže/umělý semiš Alcantara.

Audi TT Roadster je vozem pro skalní motoristické nadšence. To ovšem neznamená, že se musejí spokojit s menším pohodlím nebo nedotaženými detaily. Příkladem péče a pozornosti, s jakou tvůrci vozu přemýšleli o potřebách jeho budoucích majitelů, je skládání střechy, ke kterému postačí jedna ruka.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků