Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Kombinace snížené hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, jak čiperné nové Audi TT dokáže být…

Po boku sériové verze nové generace modelu Audi TT se v Ženevě teprve před několika okamžiky představila také odvozená studie Audi TT quattro sport. Pod její přední kapotou najdeme modifikovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (EA888) s výkonem zvýšeným až na 420 koní (309 kW) při 6 700 ot./min. a točivým momentem 450 Nm dostupným v pásmu od 2 400 do 6 300 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek
Audi TT quattro sport vychází z nové generace TT, motor 2,0 TFSI ale posílil na 420 koní
 

Jde prakticky o sériovou verzi agregátu EA888, jež disponuje proměnným časováním a zdvihem ventilů AVS nebo kombinací přímého a nepřímého vstřikování, ovšem doplněna je například o speciální, kovaný klikový hřídel a nové hliníkové písty s vestavěnými chladicími kanály. Výrobce slibuje okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a razantní akceleraci až k omezovači, jenž zasahuje při 7 200 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Doplňky mají vozu dodat na agresivitě, ale také zlepšit jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech

Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu quattro s vícelamelovou spojkou umístěnou pro lepší rozložení hmotnosti u zadní nápravy. Také díky tomu je hmotnost mezi nápravy rozložena v poměru 54/46 %. Podvozek si zachovává konstrukci sériového TT se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovými závěsy vzadu, ale pro použití v takto výkonném voze byl náležitě upraven a zesílen. Stabilizaci ESP lze částečně, ale také zcela deaktivovat.

Nové Audi TT se už předvádí i na první várce oficiálních videí

Nové Audi TT se už předvádí i na první várce oficiálních videí

Na první pohled nová studie Audi TT quattro sport vyniká novou přídí s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům a světlomety Matrix LED, aerodynamické prvky ve spodní části obou nárazníků jsou vyrobeny z polymerů CFRP a jejich úkolem je zvyšovat přítlak ve vyšších rychlostech. Ten správný dojem pak dotvářejí dvacetipalcová litá kola a výrazné přítlačné křídlo na zádi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naživo působí TT quattro sport ještě agresivněji než na oficiálních snímcích

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků