Audi TT Quattro Sport: 1.8 turbo + 240 koní

Audi na autosalónu v Ženevě představí upravené kupé s označením TT Quattro Sport. Už jen z názvu je patrné, že to nebude hračka pro malé děti, ale pořádný dvoumístný sporťák s cenovkou 41 600 euro.

Přepracovaný sériový turbomotor 1.8T bude disponovat výkonem 176 kW (240 k) v 5 700 ot., maximální kroutící moment má 320 Nm při 2300-5000 ot., což je o 40 Nm více, než ve slabší verzi. Sprint zvládne tohle kupátko za 5,9 s a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje s šestirychlostní manuální převodovkou, která je z top verze TT 3.2 l, a výkon se přenáší na všechna čtyři kola.

Podvozek také pochází z modelu TT 3.2 l, hmotnost na nápravy má ideální rozložení. Nápravy dostaly nové tlumiče z verze S a potřebou adhezi zajistí osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 235/40 R18. TT Quattro Sport také zhublo, hmotnost klesla o 75 kg. Největší podíl na snížení hmotnosti mělo vymontování automatické klimatizace a nahrazení standardních sedaček za sportovní skořepiny od firmy Recaro.

U optického stylingu si všimnete přepracované přední masky a nárazníku, širších bočních prahů, na zádi je nový difuzor, zadní spoiler a dvě nové černé koncovky výfuku. Karosérie dostala krásný dvoubarevný perleťový lak. V interiéru je vše obšito Alcantarou, sportovní sedačky dostaly čtyřbodové bezpečnostní pásy a sériové vybavení má bi-xenonové světlomety.

Tip: Stáhněte si plakáty Audi TT Quattro Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků