Audi TT Quattro Sport: 1.8 turbo + 240 koní

Audi na autosalónu v Ženevě představí upravené kupé s označením TT Quattro Sport. Už jen z názvu je patrné, že to nebude hračka pro malé děti, ale pořádný dvoumístný sporťák s cenovkou 41 600 euro.

Přepracovaný sériový turbomotor 1.8T bude disponovat výkonem 176 kW (240 k) v 5 700 ot., maximální kroutící moment má 320 Nm při 2300-5000 ot., což je o 40 Nm více, než ve slabší verzi. Sprint zvládne tohle kupátko za 5,9 s a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje s šestirychlostní manuální převodovkou, která je z top verze TT 3.2 l, a výkon se přenáší na všechna čtyři kola.

Podvozek také pochází z modelu TT 3.2 l, hmotnost na nápravy má ideální rozložení. Nápravy dostaly nové tlumiče z verze S a potřebou adhezi zajistí osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 235/40 R18. TT Quattro Sport také zhublo, hmotnost klesla o 75 kg. Největší podíl na snížení hmotnosti mělo vymontování automatické klimatizace a nahrazení standardních sedaček za sportovní skořepiny od firmy Recaro.

U optického stylingu si všimnete přepracované přední masky a nárazníku, širších bočních prahů, na zádi je nový difuzor, zadní spoiler a dvě nové černé koncovky výfuku. Karosérie dostala krásný dvoubarevný perleťový lak. V interiéru je vše obšito Alcantarou, sportovní sedačky dostaly čtyřbodové bezpečnostní pásy a sériové vybavení má bi-xenonové světlomety.

Tip: Stáhněte si plakáty Audi TT Quattro Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků