Audi TT: nové motory v kostce

O nové vrcholné verzi TTS jsme vás již na AutoRevue.cz již informovali a i některé další novinky pro modelovou řadu TT jsme letmo zmínili. Pojďme si nyní všechny letošní novinky shrnout.

Ty se týkají především motorů a pohonného ústrojí. Pro Coupé i Roadster se stává základním motorem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s přímým vstřikováním a výkonem 118 kW, tedy 160 koní. Tato vyspělá jednotka váží jen 135 kg, má olejové čerpadlo s variabilním účinkem v závislosti na aktuálních provozních podmínkách a doplněna je proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí. Točivý moment motoru 1,8 TFSI dosahuje hodnoty 250 N.m, a to v širokém pásmu otáček od 1 500 do 4 500 ot./min. Spalovací proces je uzpůsoben na spalování chudé palivové směsi a vysoký kompresní poměr, tkaže spořeba benzínu v kombinovaném provozu je pouze 6,7 l/100 km u Coupé a o 0,2 l/100 km je vyšší v Roadsteru. Vozu ve spojení s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, jež točivý moment přenáší na přední kola, umožňuje dosáhnout rychlosti 226 km/h (223 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s (7,4 s). Za tyto slušné výkony vděčí Audi TT své lehké konstrukci s vysokým podílem hliníku, díky níž Coupé váží 1 240 kg, Roadster je o 45 kg těžší.

Další novinkou je možnost kombinovat stávající motor 2,0 TFSI také s pohonem všech kol quattro, doposud byl k dispozici jen pro verzi s pohonem přední osy. Nejvyšší výkon činí rovných 200 koní a ve srovnání se základním provedením z 0 na 100 km/h zrychlí zhruba o 1 s dříve a dosáhne rychlosti o 10 km/h vyšší. Normovaná spotřeba benzínu v kombinovaném provozu je vyšší o 1 litr.

Ačkoli se to zastáncům sportovních aut asi líbit nebude, pro obě karosářské verze bude k dispozici také známý vznětový motor 2,0 TDI, naladěný na výkon 125 kW a točivý moment 350 N.m. Dynamické vlastnosti tohoto quattra přibližně odpovídají „předokolce“ s motorem 1,8 TFSI, ale spotřeba nafty je v případě Coupé jen 5,3 l/100 km v kombinovaném provozu. V porovnání s vynikajícími motory TFSI však je nízká spotřeba paliva snad jediným vážným argumentem pro TDI, jenž však nebývá typickým kritériem zákazníků Audi. Nadále nevyřešenými nevýhodami jsou totiž třeba dlouhá reakce na sešlápnutí plynu, vyšší hlučnost a užší spektrum využitelných otáček vznětového motoru, což sportovnímu vozu typu Audi TT příliš nesluší...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků