Audi TT: nové motory v kostce

O nové vrcholné verzi TTS jsme vás již na AutoRevue.cz již informovali a i některé další novinky pro modelovou řadu TT jsme letmo zmínili. Pojďme si nyní všechny letošní novinky shrnout.

Ty se týkají především motorů a pohonného ústrojí. Pro Coupé i Roadster se stává základním motorem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s přímým vstřikováním a výkonem 118 kW, tedy 160 koní. Tato vyspělá jednotka váží jen 135 kg, má olejové čerpadlo s variabilním účinkem v závislosti na aktuálních provozních podmínkách a doplněna je proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí. Točivý moment motoru 1,8 TFSI dosahuje hodnoty 250 N.m, a to v širokém pásmu otáček od 1 500 do 4 500 ot./min. Spalovací proces je uzpůsoben na spalování chudé palivové směsi a vysoký kompresní poměr, tkaže spořeba benzínu v kombinovaném provozu je pouze 6,7 l/100 km u Coupé a o 0,2 l/100 km je vyšší v Roadsteru. Vozu ve spojení s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, jež točivý moment přenáší na přední kola, umožňuje dosáhnout rychlosti 226 km/h (223 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s (7,4 s). Za tyto slušné výkony vděčí Audi TT své lehké konstrukci s vysokým podílem hliníku, díky níž Coupé váží 1 240 kg, Roadster je o 45 kg těžší.

Další novinkou je možnost kombinovat stávající motor 2,0 TFSI také s pohonem všech kol quattro, doposud byl k dispozici jen pro verzi s pohonem přední osy. Nejvyšší výkon činí rovných 200 koní a ve srovnání se základním provedením z 0 na 100 km/h zrychlí zhruba o 1 s dříve a dosáhne rychlosti o 10 km/h vyšší. Normovaná spotřeba benzínu v kombinovaném provozu je vyšší o 1 litr.

Ačkoli se to zastáncům sportovních aut asi líbit nebude, pro obě karosářské verze bude k dispozici také známý vznětový motor 2,0 TDI, naladěný na výkon 125 kW a točivý moment 350 N.m. Dynamické vlastnosti tohoto quattra přibližně odpovídají „předokolce“ s motorem 1,8 TFSI, ale spotřeba nafty je v případě Coupé jen 5,3 l/100 km v kombinovaném provozu. V porovnání s vynikajícími motory TFSI však je nízká spotřeba paliva snad jediným vážným argumentem pro TDI, jenž však nebývá typickým kritériem zákazníků Audi. Nadále nevyřešenými nevýhodami jsou totiž třeba dlouhá reakce na sešlápnutí plynu, vyšší hlučnost a užší spektrum využitelných otáček vznětového motoru, což sportovnímu vozu typu Audi TT příliš nesluší...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků