Audi TT: nové motory v kostce

O nové vrcholné verzi TTS jsme vás již na AutoRevue.cz již informovali a i některé další novinky pro modelovou řadu TT jsme letmo zmínili. Pojďme si nyní všechny letošní novinky shrnout.

Ty se týkají především motorů a pohonného ústrojí. Pro Coupé i Roadster se stává základním motorem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s přímým vstřikováním a výkonem 118 kW, tedy 160 koní. Tato vyspělá jednotka váží jen 135 kg, má olejové čerpadlo s variabilním účinkem v závislosti na aktuálních provozních podmínkách a doplněna je proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Benzin je vstřikován přímo do válců pod tlakem 150 barů, přičemž dokonalou tvorbu směsi zajišťuje cílené rozvíření nasávaného vzduchu pomocí klapek v sacím potrubí. Točivý moment motoru 1,8 TFSI dosahuje hodnoty 250 N.m, a to v širokém pásmu otáček od 1 500 do 4 500 ot./min. Spalovací proces je uzpůsoben na spalování chudé palivové směsi a vysoký kompresní poměr, tkaže spořeba benzínu v kombinovaném provozu je pouze 6,7 l/100 km u Coupé a o 0,2 l/100 km je vyšší v Roadsteru. Vozu ve spojení s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou, jež točivý moment přenáší na přední kola, umožňuje dosáhnout rychlosti 226 km/h (223 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s (7,4 s). Za tyto slušné výkony vděčí Audi TT své lehké konstrukci s vysokým podílem hliníku, díky níž Coupé váží 1 240 kg, Roadster je o 45 kg těžší.

Další novinkou je možnost kombinovat stávající motor 2,0 TFSI také s pohonem všech kol quattro, doposud byl k dispozici jen pro verzi s pohonem přední osy. Nejvyšší výkon činí rovných 200 koní a ve srovnání se základním provedením z 0 na 100 km/h zrychlí zhruba o 1 s dříve a dosáhne rychlosti o 10 km/h vyšší. Normovaná spotřeba benzínu v kombinovaném provozu je vyšší o 1 litr.

Ačkoli se to zastáncům sportovních aut asi líbit nebude, pro obě karosářské verze bude k dispozici také známý vznětový motor 2,0 TDI, naladěný na výkon 125 kW a točivý moment 350 N.m. Dynamické vlastnosti tohoto quattra přibližně odpovídají „předokolce“ s motorem 1,8 TFSI, ale spotřeba nafty je v případě Coupé jen 5,3 l/100 km v kombinovaném provozu. V porovnání s vynikajícími motory TFSI však je nízká spotřeba paliva snad jediným vážným argumentem pro TDI, jenž však nebývá typickým kritériem zákazníků Audi. Nadále nevyřešenými nevýhodami jsou totiž třeba dlouhá reakce na sešlápnutí plynu, vyšší hlučnost a užší spektrum využitelných otáček vznětového motoru, což sportovnímu vozu typu Audi TT příliš nesluší...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků