...a TT.

...a TT.

24
Fotogalerie

Audi TT má po faceliftu. Změny jsou nepatrné, diesel mizí z nabídky

Modernizovaná verze Audi TT se ukázala s kosmetickými změnami. Šachy se odehrály pod kapotou.

Těsně před premiérou modernizovaného Audi TT zveřejnil uniklé fotografie prozatím vrcholné verze S instagramový účet fanoušků německého kupéčka tts_freunde.de, a přestože nebyla většina snímků zrovna valné kvality, šlo na modernizovaném TT rozpoznat několik změn.

Nyní jsou k dispozici již oficiální fotky. TT přichází s novými, většími přístupy vzduchu v předním nárazníku (bohužel vypadají falešně), přičemž u stylingového paketu S zde kontrastují „hliníkové“ doplňky a lišty. Trochu přitom byla upravena i tradičně velká maska chladiče.

Novinka dostala i nový design vícepaprskových litých kol, přičemž vzadu je nárazník výrazněji tvarován, s dalšími otvory pro odvod vzduchu hned za zadními koly. U paketu S opět kontrastuje malý difuzor a nálož čtyřech oválných koncovek výfuku. Uvnitř se krom pár odlišných materiálů nic podstatného nemění – interiér je stále cílen na řidiče, s virtuálním kokpitem zcela nahrazujícím středový displej.

Motorizace je na výběr už jen jediná. ​A sice dvoulitrový zážehový čtyřválec ve třech výkonových verzích. TT následuje novou (ne)logiku značení motorizací, a tak se setkáváme s rozličnými číslovkami. Základem je provedení 40 TFSI s výkonem 145 kW (197 koní), střed nabídky tvoří verze 45 TFSI naladěná na 180 kW (245 koní). 

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, za příplatek je možné TT vybavit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a v případě silnější verze také pohonem všech kol. Zmíněná verze TT S má výkon 225 kW (306 koní). Pojí se výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h proto zabere jen 4,5 sekundy, kabrio je na stovce o tři desetiny sekundy pomaleji.

Do prodeje půjde modernizované TT na konci letoška. Objednávky však započnou již v září. Ceny budou startovat na v přepočtu 900.000 korun.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud