Audi TT GT4: konečně „chlapácké” TT

Audi TT bývá vyčítána zženštělost, jakkoli současná generace už tímto tolik netrpí. O verzi GT4 se ale něco podobného říci nedá.

Ačkoli TT se vždy vyrábělo i ve velmi schopných sportovních verzích, nálepku auta pro ženy či zženštělé muže mu zřejmě již nikdo neodpáře. Snad i proto se u Audi rozhodli postavit na bázi TT závodní speciál pro třídu GT4, kterým ženy jistě rády pohrdly. Pojďme si o něm říci více.

Vůz vychází opět ze sériového kupé Audi TT-RS, které představuje vrchol celé modelové řady a my jsme se mu podrobně věnovali na tomto místě. Teprve nedávno se představila studie TT-RS SP4T pro vytrvalostní závody. V souvislosti s jízdou v rámci šampionátu DTM, která se uskuteční v Šanghaji, připravila značka Audi prototyp závodního speciálu pro sérii GT4. S Frankem Bielou, pětinásobným vítězem Le Mans, za volantem novinka obkroužila několik okruhů, aby před očima veřejnosti demonstrovala své kvality.

Audi TT GT4 bylo vyvinuto ve společnosti Quattro GmbH, sportovní divizi značky Audi. Má se stát prvotřídním, ale zároveň cenově dostupným sportovním náčiním i pro méně movité závodníky. Prototyp se vyznačuje vyztuženou karosérií TT, instalací robustního ochranného rámu, chráněnou palivovou nádrží a řadou dalších, méně i více důležitých modifikací. Mnoho podrobností a technických detailů zatím k dispozici nemáme, přesto je jasné, že o pohon se postará upravené provedení čtyřválcového motoru TFSI naladěné na 340 koní (250 kW). Vykon je přenášen na přední kola skrze převodovku S-tronic a diferenciál s omezenou svorností. Přepracované závěsy kol mají stavitelné tlumiče, lité ráfky mají rozměry 9,5 x 18 palců.   

Na první pohled si na prototypu Audi TT GT4 všimneme také obou nárazníků a zadního přítlačného křídla, jež byly prakticky beze změn převzaty ze sériového provedení TT-RS. Pro odlehčení jsou dveře a kapoty vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zasklení je pak z organického skla.

Ačkoli automobilka Audi tento prototyp stále označuje pouze jako „studii“, je již nyní jasné, že podobné vozy hodlá nabídnout evropským a asijským zákazníkům, a sice za ceny okolo 120 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT GT4
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky