Audi TT Clubsport quattro: tak trochu úlet

Není zrovna obvyklé postavit koncept, který vychází z produkční verze vozu. Jenže fantazie konstruktérů někdy nezná hranic.

A je to možná dobře, protože jinak by nevzniklo otevřené Audi TT, které nejen přišlo o střechu a la TT Roadster, ale také o klasické provedení předního skla. U této studie si totiž technici vystačili s malým proskleným kšiltem, který stačí tak akorát na to, aby vám vítr nesfoukl paruku. Dle tvůrců má toto provedení dopřát ještě emotivnější prožitek při jízdě s otevřenou střechou a navíc vypadá opravdu dobře.

I když je studie hlavně o designu, nezapomnělo se ani na techniku. Pod kapotou se nachází čtyřválec 2,0 TFSI, který má původ v Audi S3. Jenže díky většímu turbu, upravenému sání a výfuku a také nové řídící jednotce vzrostl výkon na rovných 300 koní. Ty jsou posílány na všechna čtyři kola prostřednictvím převodovky S-Tronic (DSG) a dle tvůrců by to mělo Audi na stovku stihnout hluboko pod šest sekund. Speciální Audi stojí navíc na 20" kolech z lehké slitiny, které obouvají gumové válce o rozměru 265/30.

Zda se Clubsport dočká produkčního provedení zatím nevíme, ale pokud by se tak stalo, na silnici by se tato „ulítlá” verze určitě neztratila...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi TT Clubsport quattro

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků