Audi TT Clubsport quattro: tak trochu úlet

Není zrovna obvyklé postavit koncept, který vychází z produkční verze vozu. Jenže fantazie konstruktérů někdy nezná hranic.

A je to možná dobře, protože jinak by nevzniklo otevřené Audi TT, které nejen přišlo o střechu a la TT Roadster, ale také o klasické provedení předního skla. U této studie si totiž technici vystačili s malým proskleným kšiltem, který stačí tak akorát na to, aby vám vítr nesfoukl paruku. Dle tvůrců má toto provedení dopřát ještě emotivnější prožitek při jízdě s otevřenou střechou a navíc vypadá opravdu dobře.

I když je studie hlavně o designu, nezapomnělo se ani na techniku. Pod kapotou se nachází čtyřválec 2,0 TFSI, který má původ v Audi S3. Jenže díky většímu turbu, upravenému sání a výfuku a také nové řídící jednotce vzrostl výkon na rovných 300 koní. Ty jsou posílány na všechna čtyři kola prostřednictvím převodovky S-Tronic (DSG) a dle tvůrců by to mělo Audi na stovku stihnout hluboko pod šest sekund. Speciální Audi stojí navíc na 20" kolech z lehké slitiny, které obouvají gumové válce o rozměru 265/30.

Zda se Clubsport dočká produkčního provedení zatím nevíme, ale pokud by se tak stalo, na silnici by se tato „ulítlá” verze určitě neztratila...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi TT Clubsport quattro

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků