Audi TT Clubsport quattro: tak trochu úlet

Není zrovna obvyklé postavit koncept, který vychází z produkční verze vozu. Jenže fantazie konstruktérů někdy nezná hranic.

A je to možná dobře, protože jinak by nevzniklo otevřené Audi TT, které nejen přišlo o střechu a la TT Roadster, ale také o klasické provedení předního skla. U této studie si totiž technici vystačili s malým proskleným kšiltem, který stačí tak akorát na to, aby vám vítr nesfoukl paruku. Dle tvůrců má toto provedení dopřát ještě emotivnější prožitek při jízdě s otevřenou střechou a navíc vypadá opravdu dobře.

I když je studie hlavně o designu, nezapomnělo se ani na techniku. Pod kapotou se nachází čtyřválec 2,0 TFSI, který má původ v Audi S3. Jenže díky většímu turbu, upravenému sání a výfuku a také nové řídící jednotce vzrostl výkon na rovných 300 koní. Ty jsou posílány na všechna čtyři kola prostřednictvím převodovky S-Tronic (DSG) a dle tvůrců by to mělo Audi na stovku stihnout hluboko pod šest sekund. Speciální Audi stojí navíc na 20" kolech z lehké slitiny, které obouvají gumové válce o rozměru 265/30.

Zda se Clubsport dočká produkčního provedení zatím nevíme, ale pokud by se tak stalo, na silnici by se tato „ulítlá” verze určitě neztratila...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi TT Clubsport quattro

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků