Audi TT bude rychlejší, větší a sportovnější

Audi TT bude rychlejší, větší a sportovnější

TT je symbolem Audi možná více než vlajková osmičková řada. Na tétéčko musíte mít svůj názor: buď se vám líbí, nebo ne, nic mezi tím. Podle mnoha různých reakcí jsou z tvarů TT „odvařeny“ spíše ženy než muži. Po šesti letech je sice design už trochu okoukaný, stále má ale toto kupátko (kabriolet) čím zaujmout. Jeho životní dráha byla poněkud rozporuplná, nicméně všechny vady na kráse (nepříliš dobře vyladěný podvozek, slabé motory) byly postupně odstraněny; TT dostalo dokonce šestiválec 3.2 V6 a převodovku DSG.

Druhá generace bude podstatně nekompromisnější. Udrží si charakter, jaký ji vtiskl Tomas Freeman, a veřejnosti se představí na frankfurtském autosalon v září 2005; silnice by se pak novinka měla dotknout o rok později. Původně vývojáři plánovali použití podvozku modelu A4, ale uložení motoru a pohon všech kol nevyhovoval jedinečnému tvaru TT, takže ke slovu přichází platforma A3, Golfa či nové Octavie, PQ35.

Díky tomu bude nové TT větší nejen zvenčí, ale i uvnitř. Design se pozmění směrem k současným tvarům Audi: TT dostane výraznou čelní jednodílnou masku vycházející z A6 či A3 Sportback, úzké přední světlomety ze studie Nuvolari a zadní z nového A3 Sportback. Zatímco dnešní TT bylo spíše idolem ženských srdcí, nová generace už výrazněji chytne i ta mužská. Ztratí totiž část své uhlazenosti a nevinnosti a dospěje v pořádný sporťáček.


Počítačová ilustrace

Motory TT neskrývají žádná překvapení, Audi se drží standardního koncernového výběru. Základem bude 2.0 FSI 110 kW (ano, zapomeňte na 1.8T), druhým v řadě přeplňovaná verze s výkonem 147 kW a konečně na vrcholu bude stát šestiválec 3.2 V6 188 kW; zkrátka vše jako v Audi A3. Hovoří se také o motoru 2.0T s výkonem 169 kW (230 k), který bude vyplňovat mezeru mezi 147 a 188 kW, a 3.2 V6 bi-turbo s výkonem 257 kW (350 k), tedy stejném motoru, jaký bude pohánět Audi RS3. Síla bude na kola přenášena pomocí šestikvaltu, za příplatek bude i DSG; silnější motory dostanou do základu quattro.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků