Audi TT bude rychlejší, větší a sportovnější

TT je symbolem Audi možná více než vlajková osmičková řada. Na tétéčko musíte mít svůj názor: buď se vám líbí, nebo ne, nic mezi tím. Podle mnoha různých reakcí jsou z tvarů TT „odvařeny“ spíše ženy než muži. Po šesti letech je sice design už trochu okoukaný, stále má ale toto kupátko (kabriolet) čím zaujmout. Jeho životní dráha byla poněkud rozporuplná, nicméně všechny vady na kráse (nepříliš dobře vyladěný podvozek, slabé motory) byly postupně odstraněny; TT dostalo dokonce šestiválec 3.2 V6 a převodovku DSG.

Druhá generace bude podstatně nekompromisnější. Udrží si charakter, jaký ji vtiskl Tomas Freeman, a veřejnosti se představí na frankfurtském autosalon v září 2005; silnice by se pak novinka měla dotknout o rok později. Původně vývojáři plánovali použití podvozku modelu A4, ale uložení motoru a pohon všech kol nevyhovoval jedinečnému tvaru TT, takže ke slovu přichází platforma A3, Golfa či nové Octavie, PQ35.

Díky tomu bude nové TT větší nejen zvenčí, ale i uvnitř. Design se pozmění směrem k současným tvarům Audi: TT dostane výraznou čelní jednodílnou masku vycházející z A6 či A3 Sportback, úzké přední světlomety ze studie Nuvolari a zadní z nového A3 Sportback. Zatímco dnešní TT bylo spíše idolem ženských srdcí, nová generace už výrazněji chytne i ta mužská. Ztratí totiž část své uhlazenosti a nevinnosti a dospěje v pořádný sporťáček.


Počítačová ilustrace

Motory TT neskrývají žádná překvapení, Audi se drží standardního koncernového výběru. Základem bude 2.0 FSI 110 kW (ano, zapomeňte na 1.8T), druhým v řadě přeplňovaná verze s výkonem 147 kW a konečně na vrcholu bude stát šestiválec 3.2 V6 188 kW; zkrátka vše jako v Audi A3. Hovoří se také o motoru 2.0T s výkonem 169 kW (230 k), který bude vyplňovat mezeru mezi 147 a 188 kW, a 3.2 V6 bi-turbo s výkonem 257 kW (350 k), tedy stejném motoru, jaký bude pohánět Audi RS3. Síla bude na kola přenášena pomocí šestikvaltu, za příplatek bude i DSG; silnější motory dostanou do základu quattro.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků