Audi TT bude rychlejší, větší a sportovnější

TT je symbolem Audi možná více než vlajková osmičková řada. Na tétéčko musíte mít svůj názor: buď se vám líbí, nebo ne, nic mezi tím. Podle mnoha různých reakcí jsou z tvarů TT „odvařeny“ spíše ženy než muži. Po šesti letech je sice design už trochu okoukaný, stále má ale toto kupátko (kabriolet) čím zaujmout. Jeho životní dráha byla poněkud rozporuplná, nicméně všechny vady na kráse (nepříliš dobře vyladěný podvozek, slabé motory) byly postupně odstraněny; TT dostalo dokonce šestiválec 3.2 V6 a převodovku DSG.

Druhá generace bude podstatně nekompromisnější. Udrží si charakter, jaký ji vtiskl Tomas Freeman, a veřejnosti se představí na frankfurtském autosalon v září 2005; silnice by se pak novinka měla dotknout o rok později. Původně vývojáři plánovali použití podvozku modelu A4, ale uložení motoru a pohon všech kol nevyhovoval jedinečnému tvaru TT, takže ke slovu přichází platforma A3, Golfa či nové Octavie, PQ35.

Díky tomu bude nové TT větší nejen zvenčí, ale i uvnitř. Design se pozmění směrem k současným tvarům Audi: TT dostane výraznou čelní jednodílnou masku vycházející z A6 či A3 Sportback, úzké přední světlomety ze studie Nuvolari a zadní z nového A3 Sportback. Zatímco dnešní TT bylo spíše idolem ženských srdcí, nová generace už výrazněji chytne i ta mužská. Ztratí totiž část své uhlazenosti a nevinnosti a dospěje v pořádný sporťáček.


Počítačová ilustrace

Motory TT neskrývají žádná překvapení, Audi se drží standardního koncernového výběru. Základem bude 2.0 FSI 110 kW (ano, zapomeňte na 1.8T), druhým v řadě přeplňovaná verze s výkonem 147 kW a konečně na vrcholu bude stát šestiválec 3.2 V6 188 kW; zkrátka vše jako v Audi A3. Hovoří se také o motoru 2.0T s výkonem 169 kW (230 k), který bude vyplňovat mezeru mezi 147 a 188 kW, a 3.2 V6 bi-turbo s výkonem 257 kW (350 k), tedy stejném motoru, jaký bude pohánět Audi RS3. Síla bude na kola přenášena pomocí šestikvaltu, za příplatek bude i DSG; silnější motory dostanou do základu quattro.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků