Audi TT bude rychlejší, větší a sportovnější

TT je symbolem Audi možná více než vlajková osmičková řada. Na tétéčko musíte mít svůj názor: buď se vám líbí, nebo ne, nic mezi tím. Podle mnoha různých reakcí jsou z tvarů TT „odvařeny“ spíše ženy než muži. Po šesti letech je sice design už trochu okoukaný, stále má ale toto kupátko (kabriolet) čím zaujmout. Jeho životní dráha byla poněkud rozporuplná, nicméně všechny vady na kráse (nepříliš dobře vyladěný podvozek, slabé motory) byly postupně odstraněny; TT dostalo dokonce šestiválec 3.2 V6 a převodovku DSG.

Druhá generace bude podstatně nekompromisnější. Udrží si charakter, jaký ji vtiskl Tomas Freeman, a veřejnosti se představí na frankfurtském autosalon v září 2005; silnice by se pak novinka měla dotknout o rok později. Původně vývojáři plánovali použití podvozku modelu A4, ale uložení motoru a pohon všech kol nevyhovoval jedinečnému tvaru TT, takže ke slovu přichází platforma A3, Golfa či nové Octavie, PQ35.

Díky tomu bude nové TT větší nejen zvenčí, ale i uvnitř. Design se pozmění směrem k současným tvarům Audi: TT dostane výraznou čelní jednodílnou masku vycházející z A6 či A3 Sportback, úzké přední světlomety ze studie Nuvolari a zadní z nového A3 Sportback. Zatímco dnešní TT bylo spíše idolem ženských srdcí, nová generace už výrazněji chytne i ta mužská. Ztratí totiž část své uhlazenosti a nevinnosti a dospěje v pořádný sporťáček.


Počítačová ilustrace

Motory TT neskrývají žádná překvapení, Audi se drží standardního koncernového výběru. Základem bude 2.0 FSI 110 kW (ano, zapomeňte na 1.8T), druhým v řadě přeplňovaná verze s výkonem 147 kW a konečně na vrcholu bude stát šestiválec 3.2 V6 188 kW; zkrátka vše jako v Audi A3. Hovoří se také o motoru 2.0T s výkonem 169 kW (230 k), který bude vyplňovat mezeru mezi 147 a 188 kW, a 3.2 V6 bi-turbo s výkonem 257 kW (350 k), tedy stejném motoru, jaký bude pohánět Audi RS3. Síla bude na kola přenášena pomocí šestikvaltu, za příplatek bude i DSG; silnější motory dostanou do základu quattro.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků