Audi TT 2011: facelift je na světě

Očekávané se stalo skutkem, Audi světu představilo faceliftované provedení sportovního modelu TT. Co vše přinese?

Těžko věřit tomu, že Audi TT ve své aktuální generaci je na trhu již plné čtyři roky. Ale je to tak, a právě proto přišel čas na plánovaný facelift pro obě karosářské verze kupé a roadster.

Modifikace jsou pouze drobné, zřejmě nejdůležitější novinkou se tak stává alternativní použití zážehového čtyřválce s přeplňováním a přímým vstřikováním. Dvoulitr TFSI dává 211 koní (155 kW), tedy o 11 koní více než dosud, a točivý moment vrcholící cifrou 350 Nm. Kupé osazené tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u loňského modelu, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 245 km/h, roadster by na tom neměl být o mnoho hůř.  Papírová spotřeba paliva přitom zůstává nízká - 6,6 litru benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu.

Co se zrychlení na stovku týče, v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou S Tronic klesne jeho čas o plnou polovinu sekundy, navíc je třeba zdůraznit, že toto základní benzinové provedení modelu TT je ve zrychlení nyní lepší než konkurenční šestiválce v BMW Z4 a Mercedesu-Benz SLK. K mání budou i dva další motory včetně dvoulitorvého dieselu se sníženým výkonem, ale nižší spotřebou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozměněna byla příď vozu s přepracovanou maskou a zaobleným nárazníkem opatřeným většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, vzadu pozorujeme dvojici chromovaných koncovek výfuků. Díky novému přednímu nárazníku narostla délka obou karoséřských verzí o 20 mm na celkových 4 187 mm, šířka ani výška se nezměnily. K mání je nyní též upravená soustava aktivního pérování.

Na přání se budou dodávat nové odstíny laku - modrá Scuba Blue, šedé Oolong a Dakota Gray a červená Volcano Red. V interiéru pak najdeme čalounění kůží Nappa a řadu nových pseudohliníkových ozdob.

Verze Audi TTS a TT RS s výkony 272 a 340 koní zůstávají pro rok 2011 bez mechanických změn a pouze TTS se dočká vizuální úpravy přední masky. Právě ty se do prodejů dostanou jako první v řadě, tedy již o letošním podzimu, zatímco na zbytek provedení modelu TT si bude třeba počkat až na počátek příštího roku. Ceny zatím neznáme, velké změny proti současnému stavu ale nelze očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků