Audi TT 2011: facelift je na světě

Očekávané se stalo skutkem, Audi světu představilo faceliftované provedení sportovního modelu TT. Co vše přinese?

Těžko věřit tomu, že Audi TT ve své aktuální generaci je na trhu již plné čtyři roky. Ale je to tak, a právě proto přišel čas na plánovaný facelift pro obě karosářské verze kupé a roadster.

Modifikace jsou pouze drobné, zřejmě nejdůležitější novinkou se tak stává alternativní použití zážehového čtyřválce s přeplňováním a přímým vstřikováním. Dvoulitr TFSI dává 211 koní (155 kW), tedy o 11 koní více než dosud, a točivý moment vrcholící cifrou 350 Nm. Kupé osazené tímto motorem zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,1 s, což je o 0,3 s lepší výsledek než u loňského modelu, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 245 km/h, roadster by na tom neměl být o mnoho hůř.  Papírová spotřeba paliva přitom zůstává nízká - 6,6 litru benzinu na 100 km v kombinovaném cyklu.

Co se zrychlení na stovku týče, v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou S Tronic klesne jeho čas o plnou polovinu sekundy, navíc je třeba zdůraznit, že toto základní benzinové provedení modelu TT je ve zrychlení nyní lepší než konkurenční šestiválce v BMW Z4 a Mercedesu-Benz SLK. K mání budou i dva další motory včetně dvoulitorvého dieselu se sníženým výkonem, ale nižší spotřebou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozměněna byla příď vozu s přepracovanou maskou a zaobleným nárazníkem opatřeným většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, vzadu pozorujeme dvojici chromovaných koncovek výfuků. Díky novému přednímu nárazníku narostla délka obou karoséřských verzí o 20 mm na celkových 4 187 mm, šířka ani výška se nezměnily. K mání je nyní též upravená soustava aktivního pérování.

Na přání se budou dodávat nové odstíny laku - modrá Scuba Blue, šedé Oolong a Dakota Gray a červená Volcano Red. V interiéru pak najdeme čalounění kůží Nappa a řadu nových pseudohliníkových ozdob.

Verze Audi TTS a TT RS s výkony 272 a 340 koní zůstávají pro rok 2011 bez mechanických změn a pouze TTS se dočká vizuální úpravy přední masky. Právě ty se do prodejů dostanou jako první v řadě, tedy již o letošním podzimu, zatímco na zbytek provedení modelu TT si bude třeba počkat až na počátek příštího roku. Ceny zatím neznáme, velké změny proti současnému stavu ale nelze očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků