Audi TT 2,0 TDI: naftové opojení

Audi nedávno zbořilo mýty o tom, že ve sportovních vozech nemůže být naftový motor. Nyní přichází s dieselem i malé kupé TT.
Audi TT 2,0 TDI: naftové opojení

Německá automobilka Audi nedávno představila naftový supersport Audi R8 s dvanáctiválcovou naftou a rozbořila tak mýty o tom, že sportovní vůz má mít jen benzínový agregát. Nyní přichází na řadu i menší a civilnější Audi TT.

Audi TT 2,0 TDI bude k dispozici v obou karosářských verzích, tedy jako kupé a jako roadster. Po stránce stylingu se od svých benzínových verzí nebudou nijak lišit a jediné, co bude trochu jinak, se nachází pod přední kapotou.

O pohon naftového kupé a roadsteru se bude starat čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm. S ním zrychlí kupé na stovku za 7,5 s a roadster za 7,7 s. Maximální rychlost je pak u kupé 226 km/h a u otevřené verze 223 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km, resp. 5,5 l na 100 km.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT 2,0 TDI: kdo by odolal...

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků