Audi TT 2,0 TDI: naftové opojení

Audi nedávno zbořilo mýty o tom, že ve sportovních vozech nemůže být naftový motor. Nyní přichází s dieselem i malé kupé TT.
Audi TT 2,0 TDI: naftové opojení

Německá automobilka Audi nedávno představila naftový supersport Audi R8 s dvanáctiválcovou naftou a rozbořila tak mýty o tom, že sportovní vůz má mít jen benzínový agregát. Nyní přichází na řadu i menší a civilnější Audi TT.

Audi TT 2,0 TDI bude k dispozici v obou karosářských verzích, tedy jako kupé a jako roadster. Po stránce stylingu se od svých benzínových verzí nebudou nijak lišit a jediné, co bude trochu jinak, se nachází pod přední kapotou.

O pohon naftového kupé a roadsteru se bude starat čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm. S ním zrychlí kupé na stovku za 7,5 s a roadster za 7,7 s. Maximální rychlost je pak u kupé 226 km/h a u otevřené verze 223 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km, resp. 5,5 l na 100 km.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi TT 2,0 TDI: kdo by odolal...

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků