Audi TT 2,0 TDI: naftové opojení

Audi nedávno zbořilo mýty o tom, že ve sportovních vozech nemůže být naftový motor. Nyní přichází s dieselem i malé kupé TT.

Německá automobilka Audi nedávno představila naftový supersport Audi R8 s dvanáctiválcovou naftou a rozbořila tak mýty o tom, že sportovní vůz má mít jen benzínový agregát. Nyní přichází na řadu i menší a civilnější Audi TT.

Audi TT 2,0 TDI bude k dispozici v obou karosářských verzích, tedy jako kupé a jako roadster. Po stránce stylingu se od svých benzínových verzí nebudou nijak lišit a jediné, co bude trochu jinak, se nachází pod přední kapotou.

O pohon naftového kupé a roadsteru se bude starat čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm. S ním zrychlí kupé na stovku za 7,5 s a roadster za 7,7 s. Maximální rychlost je pak u kupé 226 km/h a u otevřené verze 223 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km, resp. 5,5 l na 100 km.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se bude starat šestistupňová manuální převodovka.

01.jpg 02.jpg 03.jpg
Audi TT 2,0 TDI: kdo by odolal...

 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud