Audi: Triumf v Le Mans, skvělý výkon na Nürburgringu

V Le Mans obsadili jezdci na vozech Audi R8 stupně vítězů. Na Nürburgringu dojely vozy Audi TT-R na 4. a 8. místě.

Skvělý víkend prožili sportovní fanoušci značky Audi: Na okruhu Nürburgring se jel vytrvalostní závod na 24 hodin. Na trati, která si pro svoji náročnost vysloužila přezdívku „zelené peklo“, si před 220 000 diváky skvěle vedli piloti týmu Infineon Team Abt Sportsline s vozy Audi TT-R, kteří v extrémně složitých klimatických podmínkách obsadili čtvrté a osmé místo v absolutním pořadí.

Ve skutečný triumf značky Audi se však jen o hodinu později proměnilo finále souběžně probíhající čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans: Importérské týmy Audi Sport Japan Team Goh, Audi Sport UK Team Veloqx a Team ADT Champion Racing obsadily se svými posádkami na vozech Audio R8 všechna místa na stupních vítězů!

Před více než dvěma stovkami tisíc nadšených diváků kolem okruhu v Le Mans dovedly posádky Ara/Capello/Kristensen, Davies/Herbert/Smith a Lehto/Werner/Pirro své supersportovní vozy Audi R8 na prvním, druhém a třetím místě legendárního vytrvalostního závodu. První posádka - Seiji Ara, Rinaldo Capello a Tom Kristensen – ustavila navíc svým výkonem 379 ujetých kol (o čtyři kola více než činil předchozí rekord) nový distanční rekord čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, který má nyní hodnotu
5169,97 km. Úspěch značky Audi stvrzovala ještě posádka Biela/Kaffer/McNish, která skončila na skvělém pátém místě.

Značka Audi a vozy Audi R8 dokázaly v Le Mans zvítězit už v letech 2000, 2001 a 2002. Triumf v letošním  ročníku nejobtížnějšího automobilového závodu jasně dokládá pravdivost sloganu automobilky Audi: Náskok díky technice. „Jsem skutečně hrdý na všechny posádky, které o tomto víkendu hájily čest barev značky Audi,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize Audi Motorsport. „Závod v Le Mans byl do posledních okamžiků otevřenou partií, Nürburgring vejde vinou extrémně proměnlivého počasí do historie motoristického sportu jako jeden z nejobtížnějších závodů historie.“

Výsledky závodu na 24 hodin v Le Mans
1. Ara/Capello/Kristensen (Audi R8)   379 kol
2. Davies/Herbert/Smith (Audi R8)   +41,354 s
3. Lehto/Werner/Pirro (Audi R8)   -11 kol
4. Ayari/Comas/Treluyer (Pescarolo-Judd)  -17 kol
5. Biela/Kaffer/McNish (Audi R8)   -29 kol

Výsledky závodu na 24 hodin na okruhu Nürburgring
1. Müller/Müller/Stuck/Lamy (BMW)  143 kol, 23 h 59 m 15,323 s   
2. Lamy/Said/Huisman/Stuck (BMW)     -1 kolo
3. Luhr/Klasen/Bernhard/Manthey (Porsche)    -2 kola
4. Abt/Huisman/Stippler/Wendlinger (Abt-Audi TT-R)  -3 kola
5. Asch/Schoysman/Kinoshita/Tanaka (Nissan)   -8 kol
... 
8. Abt/Ekblom/Ekström/Huisman (Abt-Audi TT-R)   -12 kol 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků