Audi: Triumf v Le Mans, skvělý výkon na Nürburgringu

V Le Mans obsadili jezdci na vozech Audi R8 stupně vítězů. Na Nürburgringu dojely vozy Audi TT-R na 4. a 8. místě.
Audi: Triumf v Le Mans, skvělý výkon na Nürburgringu

Skvělý víkend prožili sportovní fanoušci značky Audi: Na okruhu Nürburgring se jel vytrvalostní závod na 24 hodin. Na trati, která si pro svoji náročnost vysloužila přezdívku „zelené peklo“, si před 220 000 diváky skvěle vedli piloti týmu Infineon Team Abt Sportsline s vozy Audi TT-R, kteří v extrémně složitých klimatických podmínkách obsadili čtvrté a osmé místo v absolutním pořadí.

Ve skutečný triumf značky Audi se však jen o hodinu později proměnilo finále souběžně probíhající čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans: Importérské týmy Audi Sport Japan Team Goh, Audi Sport UK Team Veloqx a Team ADT Champion Racing obsadily se svými posádkami na vozech Audio R8 všechna místa na stupních vítězů!

Před více než dvěma stovkami tisíc nadšených diváků kolem okruhu v Le Mans dovedly posádky Ara/Capello/Kristensen, Davies/Herbert/Smith a Lehto/Werner/Pirro své supersportovní vozy Audi R8 na prvním, druhém a třetím místě legendárního vytrvalostního závodu. První posádka - Seiji Ara, Rinaldo Capello a Tom Kristensen – ustavila navíc svým výkonem 379 ujetých kol (o čtyři kola více než činil předchozí rekord) nový distanční rekord čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, který má nyní hodnotu
5169,97 km. Úspěch značky Audi stvrzovala ještě posádka Biela/Kaffer/McNish, která skončila na skvělém pátém místě.

Značka Audi a vozy Audi R8 dokázaly v Le Mans zvítězit už v letech 2000, 2001 a 2002. Triumf v letošním  ročníku nejobtížnějšího automobilového závodu jasně dokládá pravdivost sloganu automobilky Audi: Náskok díky technice. „Jsem skutečně hrdý na všechny posádky, které o tomto víkendu hájily čest barev značky Audi,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf sportovní divize Audi Motorsport. „Závod v Le Mans byl do posledních okamžiků otevřenou partií, Nürburgring vejde vinou extrémně proměnlivého počasí do historie motoristického sportu jako jeden z nejobtížnějších závodů historie.“

Výsledky závodu na 24 hodin v Le Mans
1. Ara/Capello/Kristensen (Audi R8)   379 kol
2. Davies/Herbert/Smith (Audi R8)   +41,354 s
3. Lehto/Werner/Pirro (Audi R8)   -11 kol
4. Ayari/Comas/Treluyer (Pescarolo-Judd)  -17 kol
5. Biela/Kaffer/McNish (Audi R8)   -29 kol

Výsledky závodu na 24 hodin na okruhu Nürburgring
1. Müller/Müller/Stuck/Lamy (BMW)  143 kol, 23 h 59 m 15,323 s   
2. Lamy/Said/Huisman/Stuck (BMW)     -1 kolo
3. Luhr/Klasen/Bernhard/Manthey (Porsche)    -2 kola
4. Abt/Huisman/Stippler/Wendlinger (Abt-Audi TT-R)  -3 kola
5. Asch/Schoysman/Kinoshita/Tanaka (Nissan)   -8 kol
... 
8. Abt/Ekblom/Ekström/Huisman (Abt-Audi TT-R)   -12 kol 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků