Audi trénovalo na Dakar v Maroku. Elektrické RS Q e-tron zvládlo extrémní podmínky

Před jedním z nejnáročnějších závodů světa je nutné prověřit techniku – zvlášť takto novou. Komplexní soutěžní stroj otestovalo trio slavných jezdců.

Leden příštího roku je sice ještě daleko, ale testování na start Dakaru v tomto termínu u Audi probíhá v dostatečném předstihu. Do soutěže hodlá nasadit výjimečný stroj, kterému jsme již dříve věnovali nemalou pozornost. Závodní speciál RS Q e-tron využívá dva motor generátory původně z Formule E, které zásobuje energií baterie nabíjená skrze třetí generátor, poháněný přeplňovaným motorem TFSI ze série DTM.

Audi RS Q e-tron má za sebou první náročné testování. Tovární jezdci jsou nadšení

Audi RS Q e-tron má za sebou první náročné testování. Tovární jezdci jsou nadšení

Po předchozích zahřívacích kolech testování v Německu a Španělsku se tým Audi poprvé vydal do Afriky, za volantem se postupně vystřídali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Mattias Ekström i se svými navigátory. Pro toto testování byla kabina RS Q e-tronu upravena tak, aby měla posádka více místa a mohla lépe komunikovat. Teploty při jízdách přesahovaly 40 stupňů celsia a způsobovaly problémy, které je nutné před ostrým nasazením eliminovat.

TEST Audi RS e-tron GT: Pěnová matrace s teleportačními schopnostmi

TEST Audi RS e-tron GT: Pěnová matrace s teleportačními schopnostmi

„Na Rallye Dakar čekáme mnohem nižší teploty,“ uvedl Andreas Roos ze závodní divize Audi Sport. „Do Maroka jsme nicméně přijeli záměrně, abychom náš koncept otestovali v extrémních podmínkách. Komponenty typu motor generátorů v zásadě nebyly vyvíjeny pro použití v tak vysokých teplotách, ale hnací ústrojí a další komponenty dostalo horko na limit a možná ještě dále. Zkušenosti z Maroka jsou pro nás neocenitelné, také nám však ukazují, že do Dakaru máme co dělat – času už není mnoho,“ dodává. Mezitím začala v továrně Audi Sport v Neuburgu na Dunaji stavba prvního vozu, který čeká skutečné závodní nasazení.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků