Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Od spuštění projektu „Digitální testovací úsek na dálnici“ uplynulo už dvanáct měsíců. Audi po tomto období představuje Spolkovému ministerstvu dopravy novou techniku pro autonomní jízdu a komunikaci „Car-to-X“.
Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Projekt Digitální testovací úsek na dálnici je společnou iniciativou Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, státu Bavorsko, automobilového a dodavatelského průmyslu a společností z odvětví IT. Německá automobilka se nesoustředí jen na své vozy, ale svojí pozornost věnuje i opatřením v oblasti infrastruktury a variabilním dopravním značením připojeném k internetu. Tyto vylepšení mají zvýšit úroveň bezpečnosti a komfortu při autonomní jízdě. Testy už probíhají v reálném provozu na dálnici A9 mezi Norimberkem a Mnichovem.

Autonomní Mercedesy uchrání řidiče za každou cenu. I kdyby měly zranit chodce

Autonomní Mercedesy uchrání řidiče za každou cenu. I kdyby měly zranit chodce

„Audi se v rámci projektu Digitálního testovacího úseku na dálnici podílí na vývojových aktivitách směřujících k ještě spolehlivější dálniční infrastruktuře, která podpoří autonomní jízdu. V této oblasti mají být mimo jiné materiály směrových sloupků a svodidel upraveny tak, aby lépe než dnes odrážely radarové vlny – z větší vzdálenosti a také během sněžení i deště. Kromě toho mají být senzory vozidla v budoucnosti schopny ještě lépe rozpoznávat jízdní pruhy. Speciální doplňková značení na krajnici vozovky umožňují zkušebním vozidlům určovat s vysokou přesností svou polohu v jízdním pruhu prostřednictvím kamery. Za tím účelem budou brzy instalovány první prototypy.“ říká Alejandro Vukotich, vedoucí vývoje automatizované jízdy ve společnosti Audi AG.

Video: Autonomní vozy zbaví silnice kolon. Ale ne, dokud bude řídit i člověk

Video: Autonomní vozy zbaví silnice kolon. Ale ne, dokud bude řídit i člověk

Na několika úsecích dálnice A9 mezi sjezdy Norimberk-východ a Mnichov-sever zajišťují vysílače a senzory vzájemné propojení vozidla s jeho okolím a zároveň i spojení mezi jednotlivými automobily. Výrobce prémiových automobilů se celkově účastní šesti projektů, tři z nich jsou zaměřeny na stavební opatření a další tři na komunikační techniku.

Testuje se například komunikační projekt „Car2Infrastructure“, který propojuje automobil s variabilním dopravním značením, které je připojeno k internetu. Variabilní dopravní značení upozorňuje prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě například na omezení rychlosti, dopravní kolony nebo uzávěrky jízdních pruhů. Tyto informace o nových dopravních situacích nejrychlejším možným způsobem obdrží zkušební vozidlo. Právě tohle je jedna z nezbytných podmínek pro realizace bezpečné autonomní jízdy.

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Auta nekomunikují jenom s dopravním značením, ale také mezi sebou díky bezdrátové komunikační technologii LTE-V. Tato komunikace umožňuje automobilům vzájemnou komunikaci i v oblastech bez pokrytí signálem bezdrátové telefonní sítě. Toto umožní realizaci nových bezpečnostních funkcí, například upozorňování na ledovku, a jízdy v koloně, při níž autonomně jedoucí vozidla vytvoří kolonu pro úsporu energie.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků