Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Od spuštění projektu „Digitální testovací úsek na dálnici“ uplynulo už dvanáct měsíců. Audi po tomto období představuje Spolkovému ministerstvu dopravy novou techniku pro autonomní jízdu a komunikaci „Car-to-X“.
Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Projekt Digitální testovací úsek na dálnici je společnou iniciativou Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury, státu Bavorsko, automobilového a dodavatelského průmyslu a společností z odvětví IT. Německá automobilka se nesoustředí jen na své vozy, ale svojí pozornost věnuje i opatřením v oblasti infrastruktury a variabilním dopravním značením připojeném k internetu. Tyto vylepšení mají zvýšit úroveň bezpečnosti a komfortu při autonomní jízdě. Testy už probíhají v reálném provozu na dálnici A9 mezi Norimberkem a Mnichovem.

Autonomní Mercedesy uchrání řidiče za každou cenu. I kdyby měly zranit chodce

Autonomní Mercedesy uchrání řidiče za každou cenu. I kdyby měly zranit chodce

„Audi se v rámci projektu Digitálního testovacího úseku na dálnici podílí na vývojových aktivitách směřujících k ještě spolehlivější dálniční infrastruktuře, která podpoří autonomní jízdu. V této oblasti mají být mimo jiné materiály směrových sloupků a svodidel upraveny tak, aby lépe než dnes odrážely radarové vlny – z větší vzdálenosti a také během sněžení i deště. Kromě toho mají být senzory vozidla v budoucnosti schopny ještě lépe rozpoznávat jízdní pruhy. Speciální doplňková značení na krajnici vozovky umožňují zkušebním vozidlům určovat s vysokou přesností svou polohu v jízdním pruhu prostřednictvím kamery. Za tím účelem budou brzy instalovány první prototypy.“ říká Alejandro Vukotich, vedoucí vývoje automatizované jízdy ve společnosti Audi AG.

Video: Autonomní vozy zbaví silnice kolon. Ale ne, dokud bude řídit i člověk

Video: Autonomní vozy zbaví silnice kolon. Ale ne, dokud bude řídit i člověk

Na několika úsecích dálnice A9 mezi sjezdy Norimberk-východ a Mnichov-sever zajišťují vysílače a senzory vzájemné propojení vozidla s jeho okolím a zároveň i spojení mezi jednotlivými automobily. Výrobce prémiových automobilů se celkově účastní šesti projektů, tři z nich jsou zaměřeny na stavební opatření a další tři na komunikační techniku.

Testuje se například komunikační projekt „Car2Infrastructure“, který propojuje automobil s variabilním dopravním značením, které je připojeno k internetu. Variabilní dopravní značení upozorňuje prostřednictvím bezdrátové telefonní sítě například na omezení rychlosti, dopravní kolony nebo uzávěrky jízdních pruhů. Tyto informace o nových dopravních situacích nejrychlejším možným způsobem obdrží zkušební vozidlo. Právě tohle je jedna z nezbytných podmínek pro realizace bezpečné autonomní jízdy.

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Volvo kritizovalo Teslu, teď svůj tempomat prezentuje také jako autonomní  

Auta nekomunikují jenom s dopravním značením, ale také mezi sebou díky bezdrátové komunikační technologii LTE-V. Tato komunikace umožňuje automobilům vzájemnou komunikaci i v oblastech bez pokrytí signálem bezdrátové telefonní sítě. Toto umožní realizaci nových bezpečnostních funkcí, například upozorňování na ledovku, a jízdy v koloně, při níž autonomně jedoucí vozidla vytvoří kolonu pro úsporu energie.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků