Audi testuje brzdy nové A8 na Grossglockneru (Spy Photos)

Možná už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí Audi facelift limuzíny A8. V současné době probíhá závěrečná fáze testování v běžném provozu. Našemu kolegovi se podařilo vyfotografovat maskované prototypy na vysokohorské silnici Grossglockner Hochalpenstrasse v Rakousku.

Kamufláž zcela zakrývá ponton vozu a naznačuje tak, že stylistické změny na přídi i na zádi by mohly být poměrně rozsáhlé. Třetí generace vlajkové lodi Audi (interní označení D4) je na trhu již od roku 2009, přičemž BMW modernizovalo řadu 7 loni a Mercedes-Benz se nedávno pochlubil zcela novou generací třídy S.

Spolu s vnějším vzhledem by měl facelift Audi A8 přinést také modernizovaný „infotainment“ systém s širšími možnostmi konektivity a větším využitím služeb využívajících připojení k internetu. Nabídka motorů patrně nic nového nepřinese, nadále ji budou tvořit naftové 3.0 TDI a 4.2 TDI a benzínové 3.0 TFSI, 4.0 TFSI a 6,3 FSI ve vrcholné verzi A8 W12 Long. Přenos výkonu bude opět obstarávat osmistupňová převodovka ZF a u většiny motorizací i stálý pohon všech kol quattro.

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Žasnete-li nad rozměrným přívěsným vozíkem zapřaženým za luxusní sedan nejvyšší třídy, vězte, že Audi na Grossglockneru ověřuje vlastnosti brzdové soustavy. Silnice pojmenovaná podle nejvyšší hory Rakouska je oblíbenou zkušební destinací, protože na délce 48 km nabízí 25 ostrých serpentin, které v kombinaci s 12% klesáním dají brzdám pořádně zabrat.

Grossglockner Hochalpenstrasse spojuje údolí okolo Zell am See s okresem Lienz na jihu. Vedle vývojových týmů automobilek se těší značné oblibě rovněž u motorkářů a turistů. Je sice dražší a pomalejší než cesta po silnici 108, ale za odměnu nabízí nezapomenutelné výhledy na alpská panoramata a za slabšího provozu i fantastický řidičský zážitek.

Grossglocknerská vysokohorská silnice se nesmazatelně zapsala i do dějin českého automobilového průmyslu. Na zapřenou tam v 80. letech vyrazil tým ze socialistického Československa, který tehdy pod vedením Petra Hrdličky pracoval na vývoji Škody Favorit. Brzdové obložení tuzemského dodavatele tehdy v náročných podmínkách naprosto selhalo a automobilka si k nelibosti politické garnitury prosadila brzdy od „západního“ Feroda.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků