Audi testuje brzdy nové A8 na Grossglockneru (Spy Photos)

Možná už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí Audi facelift limuzíny A8. V současné době probíhá závěrečná fáze testování v běžném provozu. Našemu kolegovi se podařilo vyfotografovat maskované prototypy na vysokohorské silnici Grossglockner Hochalpenstrasse v Rakousku.

Kamufláž zcela zakrývá ponton vozu a naznačuje tak, že stylistické změny na přídi i na zádi by mohly být poměrně rozsáhlé. Třetí generace vlajkové lodi Audi (interní označení D4) je na trhu již od roku 2009, přičemž BMW modernizovalo řadu 7 loni a Mercedes-Benz se nedávno pochlubil zcela novou generací třídy S.

Spolu s vnějším vzhledem by měl facelift Audi A8 přinést také modernizovaný „infotainment“ systém s širšími možnostmi konektivity a větším využitím služeb využívajících připojení k internetu. Nabídka motorů patrně nic nového nepřinese, nadále ji budou tvořit naftové 3.0 TDI a 4.2 TDI a benzínové 3.0 TFSI, 4.0 TFSI a 6,3 FSI ve vrcholné verzi A8 W12 Long. Přenos výkonu bude opět obstarávat osmistupňová převodovka ZF a u většiny motorizací i stálý pohon všech kol quattro.

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Kam na dovolenou: nejlepší silnice Evropy

Žasnete-li nad rozměrným přívěsným vozíkem zapřaženým za luxusní sedan nejvyšší třídy, vězte, že Audi na Grossglockneru ověřuje vlastnosti brzdové soustavy. Silnice pojmenovaná podle nejvyšší hory Rakouska je oblíbenou zkušební destinací, protože na délce 48 km nabízí 25 ostrých serpentin, které v kombinaci s 12% klesáním dají brzdám pořádně zabrat.

Grossglockner Hochalpenstrasse spojuje údolí okolo Zell am See s okresem Lienz na jihu. Vedle vývojových týmů automobilek se těší značné oblibě rovněž u motorkářů a turistů. Je sice dražší a pomalejší než cesta po silnici 108, ale za odměnu nabízí nezapomenutelné výhledy na alpská panoramata a za slabšího provozu i fantastický řidičský zážitek.

Grossglocknerská vysokohorská silnice se nesmazatelně zapsala i do dějin českého automobilového průmyslu. Na zapřenou tam v 80. letech vyrazil tým ze socialistického Československa, který tehdy pod vedením Petra Hrdličky pracoval na vývoji Škody Favorit. Brzdové obložení tuzemského dodavatele tehdy v náročných podmínkách naprosto selhalo a automobilka si k nelibosti politické garnitury prosadila brzdy od „západního“ Feroda.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků