Audi srovnává krok a nasazuje osm stupňů do převodovky

26 komentářů

joj
14. května • 22:38

A neni to malo... ?

Michal
26. července • 20:22

To snad se zbláznili nebo to je omyl za rok to bude 9 rychlosti pak asi 10 snad to bude mít i casem i 20 rychlosti že to asi nedoziju

Michal
14. května • 20:24

Ties suhlasim s nazorom, ze slusnemu motoru staci 5 kvalt.
Jazdim teraz na 2.0TDI (103kw) so 6st manualom a rad by som toho sikulu stretol, co to navrhoval. Pri 80km/h mam na 6st. 1700 otacok, co je max krutiaceho momentu. Takze namiesto 1-2-3-4-5 radim v meste 1-2-3-4-5-6. Pohodlie, naozaj pohodlie :-(((. KRAVINA!!!!
6st by mal mat 1700 otacok niekde pri 100km/h, aby pri 130 tocil max. 2000-2200 otacok.

Moik
14. května • 22:46

Takhle to má můj Focus 2.0TDCi - na 6ku při 100kmh točí 1500ot, při 130 něco kolem 2200. Ale souhlasím, že nevidím extra výhodu proti stejně zpřevodované 5° převodovce...

lexus
14. května • 16:07

Audi srovnává krok??..............a já naivně myslel že díky technice má náskok.........

Koala
14. května • 16:25

no vždyť tímhle ten krok právě srovnává :-D

Arnie J
14. května • 14:09

Nechápu, proč místo honby za 8, 9, 10 stupňovými převodovkami teda pořádně nevsadí na multitronic...

Jenyk
14. května • 15:48

Nemůže být příčinou a) to, že na něj nemají licenci, b) omezený max. krouticí moment a životnost?

Arnie J
14. května • 21:53

B bude asi správně. Licenci asi mají, když to už běžně používají, bohužel málo.

Dalibor
14. května • 9:06

Čím víc stupňů, tím lépe se dá využít výkon motoru, čili bezestupňový variátor Multitronic je jasná volba:-)

box(t)er
14. května • 9:10

no ten je prijatelny asi len s hybridom.. v gs hybride to ide ako svina...

Dalibor
14. května • 9:33

Tak si někde otestuj audi A4 nebo A6 s motorem 2.7TDI nebo 2.8FSI s multitronicem

box(t)er
14. května • 10:17

nejdu zle.. ale pocit s hybridom je o kus lepsi. Mozno za to moze ten brutalny krutiaci moment mozno to ticho na palube ja neviem.. ale to je len moj subjek.dojem

Kankunen
14. května • 7:18

WRC má jen 5 kvaltů a Peugeot zkoušel 4. Jeden z důvodů byla taky hmotnost.

richie
14. května • 8:52

Když mám přeci dostatečný výkon a krouťák v celém spektru otáček, stačí mi pět stupňů. Při každém přeřazení dojde ke ztrátě plnícího tlaku, což mi moc efektivní nepřijde. Jezdil jsem s osmistupňovým automatem a musím říct, že pokud jsem chtěl ostře akcelerovat, seřadilo to o tři stupňe což trvalo i dvě vteřiny. Něco jiného je důchodcovské ježdění do 130ti, tam ty motory točí snad 1500 ot./min.Takže vše kvůli úspoře 0.5L/100km. Ovšem akcelerace žádnáB-]

majo1982
14. května • 9:57

co to melete, vzdyt kdyz mam u turbodieselu jenom max. 3000 ot/min, ktere muzu vyuzit, tak abych mohl vyuzivat max. kroutici moment a vykon, potrebuji par stupnu na vic treba i 8 :-P

jogurt
20. května • 22:40

ježišmarijá, další tupohlav co neumí počítat

richie
14. května • 8:52

Když mám přeci dostatečný výkon a krouťák v celém spektru otáček, stačí mi pět stupňů. Při každém přeřazení dojde ke ztrátě plnícího tlaku, což mi moc efektivní nepřijde. Jezdil jsem s osmistupňovým automatem a musím říct, že pokud jsem chtěl ostře akcelerovat, seřadilo to o tři stupňe což trvalo i dvě vteřiny. Něco jiného je důchodcovské ježdění do 130ti, tam ty motory točí snad 1500 ot./min.Takže vše kvůli úspoře 0.5L/100km. Ovšem akcelerace žádnáB-]

box(t)er
14. května • 9:06

aha.. a kde si jazdil s takym automatom??:)) drogy su zla vec...) vies. potom pises taketo zvasty a robis zo seba pajaca. V osobnych karach ho ma totiz TERAZ jedine lexus. A ten nie je ani turbo a ani neradi dve sekundy.. A Autobus a nakladiak do tejto debaty nepatria:))) B-]

x12345678
14. května • 9:25

U atmosférického nebo hybridního pohonu dělení na stále více rychlostních stupňů plně chápu. U turbomotorů mi to připadá skutečně jako zcela zbytečná honba za marketingovými argumenty. Kdo se svezl s A8 nebo Q7 s různými verzemi motorů, jsitě mi dá za pravdu, že jediný motor, kde lze tušit smysl více než 6 stupňů, je 3,6FSI. U ostatních je to nejen zbytečné, ale z hlediska jízdy i spíše kontraproduktivní, neboť překrytí rozsahu momentu motoru jednotlivými rychlostními stupni je bohatě zajištěno.
Čímž chci řící, že to vnímám tak, že audi chce mít v prospektech 8°, a tedy nalákat technické hračičky, kteří by právě kvůli tomu šli směrem k salónu lexusu. Jiný význam to nemá.

Jenyk
14. května • 15:46

Možná jsem trouba, ale já to trochu chápu jen u motorů s krouticím momentem v úzkém rozsahu použitelných otáček, tedy turbodieselů (a dieselů, aby puristi neřvali). U atmosfér a u turbobenzínů zvlášť mi to přijde jako úplná cypovina, pět přeci bohatě stačí (a IMHO stačí i u těch turbokamen). Stačí si do grafu vynést pilový diagram závislosti otáček na rychlosti při různých kvaltech a promítnout na něj průběh krouticího momentu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
15. května • 8:53

Nevím jestli jsi trouba nebo ne, ale hlavně nechápeš principiální rozdíl mezi počtem otáček a poměrem otáček mezi horní a dolním hranicí. Jinak bys tu neblábolil nesmysly o úzkém rozsahu. Právě pilový diagram by ti měl dát jasno, ale tak nějak to asi nevyšlo......

asd
14. května • 8:36

a jeste audi se snazi mit maximalku na omezovac :) ,u WRC jim dle trate staci mit nastaveno jen 170 pri 0-100 4,3sek :) (cisla sou orientacni neznam specifikace, ale impreza ma tusim pri jednom nastaveni presne tyhle cisla) ;-)

asd
14. května • 8:28

ale u Q7 je jedno jestli vazi ,,10 nebo 10,5 tuny,, :-)

x12345678
14. května • 9:27

Zdání klame. Q7 není o nic těžší než třeba XC90 nebo Kia Sorento. Je jen vzhledově obludnější.

kilvap
14. května • 7:39

Možno to bude tým, že hladší chod a o 15 percent nižšia spotreba nie je to, o čo vo WRC primárne ide:-).

Doporučujeme

Články odjinud