Audi srovnává krok a nasazuje osm stupňů do převodovky

Kdo nebude mít v segmentu luxusních vozů v brzké době osm rychlostních stupňů, bude hrát druhé housle. Když má jeden něco, je třeba mít buď to samé, nebo ještě lépe něco přidat, i kdyby to třeba nebylo k ničemu.

Německá automobilka Audi nyní oznámila, že v brzké době nasadí do svého vlajkového modelu Audi A8 osmistupňový automat. Neoficiálně se hovoří o tom, že tento počet převodových stupňů dostane i SUV Q7 a teoreticky i menší Audi A6.

Výhody osmi stupňů jsou vcelku zřejmé. Hladší jízda, lepší možnost využití potenciálu motoru a spotřeba, která má být dle jízdního režimu menší až o 15 procent.

Osm stupňů v převodovce již nějakou dobu používá Lexus u svého modelu LS a nyní i ve sportovním IS-F. Bavorské BMW tuto převodovku nasadí zanedlouho do nové generace sedmičkové řady a dostane ji také hybrid mezi všemi karosériemi BMW X6. Mercedes o nasazení osmi stupňů také jistou dobu hovoří a nyní je jen otázkou času, kdy se objeví v nabídce.
 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky