Audi srovnává krok a nasazuje osm stupňů do převodovky

Kdo nebude mít v segmentu luxusních vozů v brzké době osm rychlostních stupňů, bude hrát druhé housle. Když má jeden něco, je třeba mít buď to samé, nebo ještě lépe něco přidat, i kdyby to třeba nebylo k ničemu.

Německá automobilka Audi nyní oznámila, že v brzké době nasadí do svého vlajkového modelu Audi A8 osmistupňový automat. Neoficiálně se hovoří o tom, že tento počet převodových stupňů dostane i SUV Q7 a teoreticky i menší Audi A6.

Výhody osmi stupňů jsou vcelku zřejmé. Hladší jízda, lepší možnost využití potenciálu motoru a spotřeba, která má být dle jízdního režimu menší až o 15 procent.

Osm stupňů v převodovce již nějakou dobu používá Lexus u svého modelu LS a nyní i ve sportovním IS-F. Bavorské BMW tuto převodovku nasadí zanedlouho do nové generace sedmičkové řady a dostane ji také hybrid mezi všemi karosériemi BMW X6. Mercedes o nasazení osmi stupňů také jistou dobu hovoří a nyní je jen otázkou času, kdy se objeví v nabídce.
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků