Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

85 komentářů

Danny
25. června • 12:58

Geniální auto, zřejmě nejlepší SUV na trhu. Nová X5 vedle něj vypadá jak 10 let staré auto, navíc s příšernými jízdními vlastnostmi, GLE na tom není o moc lépe. Q8 má jedním slovem vynikající jízdní vlastnosti, převodovka by mohla být lepší, ale ta jistota za volantem je dechberoucí, stejně jako vše ostatní a proto máme Audi tak rádi.

WP
26. června • 4:12

Obhajoba vlastní garáže nebo snad prodejce? Tyhle výstřiky nekritických nesmyslů jsou tak strašné, až se chce brečet.V čem má X5 a GLE příšerné jízdní vlastnosti? To, že jsi nic z toho nejel je jasné, ale kde jsi na to rozumbrado přišel? Šílenost tahle banda teoretiků.

Danny
26. června • 6:35

Jinak jsem měl X5 tři měsíce, abych zjistil, ze nova Q7 je proste komplexně lepším vozem. Tečka

Danny
26. června • 6:34

X5 ma velmi nešťastné řízení a stabilitu v primce, neohrabane brzdy a celkove oproti Q8 hrubé nekonformní chování snad ve všech ohledech, snad krom reakce na plyn. To auto se děsivé naklani v zatáčkách a systém xdrive je jedním slovem v zimě směšný... proste nefunguje, jako například Quattro. Oceňuji kvalitní interier a idrive, je skvělý, ale jizdne ač skvělý motor a převodovka je to bída.

Hernandez
25. června • 13:32

Žádné auto nemůže být už z principu nejlepší. Tuhle hnala q8 před nárazníkem vw transporter. Jasně vynikly rozměry vozu. Dodávka byla proti Audi úzká a to o hodně, vyšší o facku a na délku to vypadalo podobně. Q8 je účelové hovado. Do města se nevejdeš, do parkovacích domů jen s rizikem, že už nevyjedeš a myslet si, že se vejdeš mezi čáry, to je dost naivní. Kdaždý není hovado, aby fláknul vůz arogantně přes jeden a půl místa. Tak v čem je vůz nejlepší, když je prakticky v rámci Evropy nepoužitelný? S tímhle vozem musíš přemýšlet pomalu jako s kamionem. Musíš mít v cíly zajištěno parkování. A v zahraničí je to ještě horší. Většinou poválečná zástavba. V Darmstadtu jsem sjížděl do podzemního hotelového parkoviště. Předemnou se kluk seknul v A8, která rozměry nedala zatáčku. Musel urvat nárazník, jinak by tam trčel. Nemůžeš předjíždět kamiony ve ve zúžení na dálnici. Kdyby existovaly dvě verze. Jako má Samsung S10 a S10e, mohla by mít Audi Q8e. To samé, ale trošku menší.

stealth01
25. června • 13:58

Ja myslím, ze dost prehanis. Uber tak 50 procent těch subjektivních pocitů a bude se to možná blížit realitě. Žádných 1.5 parkovacího místa nepotrebujes, ve zúžení je to naprosto v pohodě. Mluvíme o Q8 a ne o parníku.

Aladin
25. června • 14:24

Q8 je parník. Vždyť je to o dalších 5cm širší než A8. Tyhle rozměry v Evropských městech nikdo neokecá. Zajeď si s tím do Palladia a udělej fotečku. Nic proti autu. V Beverly Hills, Moskvě, Dubaii nebo Pekingu místa dost.

Lojza
26. června • 8:35

Prosim te vytvaris zastupne problemy kde nejsou. Jezdim s Q7 i Bmw 7 a do Palladia vjedu a parkuji, stejne tak jako vsude jinde v Praze. Ano moc prostoru v podzemnich garazich neni, ale parkovat se da. Zvladne to i ma zena a to je uz co rici.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
26. června • 9:57

Dobrá, tak jinak. Pokuď by stálo Q7 vlevo, vpravo, tak ty se mezi ně s další q7 pochopitelně vejdeš a ještě vystoupíš. Vždyť je to směšné. Rajtujete tam, jak na rodeu, než tu obludu nějak napasujete do mezery a pak nemůžete ani vystoupit. Pochopitelně stojíte s pneumatikou na čáře a vedle vás se vejde už jen prcek. Pochopím majitele hotelu ve Špindlu, že si dopřeje. Pochopím, toho, kdo lítá po dálnici. Pochopím právníka, který si platí parkovací stání, ale s prominutím machrovat s obludou v Palladiu a jiných garážích. Tady jde vidět, že jsme přesně jako Rusové.

stealth01
26. června • 15:42

A co když majitel hotelu, právník a podobně potřebují něco nakoupit před dlouhou cestou?
Nikdo (s důrazem na slovo nikdo) si nekupuje Q7 na nákupy v obchodním centru.
S tou šířkou je to ultra přehnané z tvé strany. Děláš problémy tam, kde vůbec nejsou. Ja parkuji denně vedle LandCrusiera na běžných místech a žádné potíže nemám. A rozhodne nestojím na čáře. Proč to samé nepises u BMW 5er, které má větší rozměry?

Aladin
26. června • 16:11

Na tebe ty narážky neplatí. Vím, že máš auta rád, jezdíš po městě i s vozem přiměřených rozměrů, ty s nimi nemachruješ. Ale když najdeš v těch nejstísněnějších parkovacích místech ve vnitřní Praze většinou ty největší krávy, které denně najedou 12km tam a 12km zpět, o něčem to vypovídá. Určitě jsi si též všiml, že v zahraničí neopálení obyvatelé nemají problém sednout ve městě do menšího vozu, i když by měli na větší. Jak jsem psal, jsme jak Rusové.

Lojza
26. června • 13:52

a jdi ty brepto, kolik ti je?15? Ja myslim, ze je to kazdeho vec, cim jezdi. Jestli to beres, jako machrovani je mi vcelku u prdele.

Aladin
26. června • 15:03

A to je právě ono, tobě je u prdele, že kvůli tobě druhý nezaparkuje, to je denní chléb na většině parkovištích a přesně to o čem mluvím. Jinak, je to s podivem, ale existijí i developeři, kteří nejsou kolenovrti a nadimenzují parkovací stání tak, že se na něj vejde v pohodě kdokoliv, pak není sebemenší problém.

bzzz
26. června • 15:12

Daleko casteji vidavam problem ve stylu parkovani nez v samotnem rozmeru auta.

stealth01
25. června • 21:23

Je fakt, ze vycházím ze zkušenosti z Q7. Zatím ja i manželka hlásíme naprosto bez komplikací všude kde jsme.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
IceDive1
25. června • 23:23

Taktiez uz mam co to odjazdene na Q7 a nemam problem s parkovanim a ani s obiehanim kamionov v zuzenych pruhoch, co som si pred nedavnom uzil na vasej D1 cestou do Prahy. :)Stealth, chystas sa testovat novu GLS? By ma zaujimalo aky to ma polomer otacania v porovnani s Q7.

Michal
25. června • 18:33

Jo jo zúžení na 2.1m a míň a chcou se protáhnout s parníkem a diví se že přišli o zrcátko v lepším případě.Občas to ňáký vyjezděný profík zvládá jet na 10-20cm u svodidel.

Ghostyx
25. června • 12:28

Nechci nějak strašit, ale musím budoucí majitele tohoto jistě majestátného a nádherného korábu silnic upozornit a trošku varovat před jeho koupí teď, kdy ještě zdá se u Audi nemají vychytaný všechny mouchy. Již jsem v tom nějakou dobu strávil a najel několik tis. km. Měl jsem to zapůjčené v té nejlepší zatím možné výbavě ve verzi 50 TDI, S-Line, na 22 hlínách atd. a když jsem to přebíral, tak to mělo na tacháči pouhých cca 300 km. Po ujetí asi dalších 800 km na běžné české silnici (nikoliv v terénu, kam bych se s tím i když to mělo Quattro neodvážil) mi začal povrzávat (a dost výrazně a rušivě) B sloupek, někde v oblasti úchytu předního pásu u spolujezdce a to po každém přejetí nějaké nerovnosti na silnici. Při běžném optickém ohledání auťáku jsem našel spatné uchycení deklu podběhu pravého zadního kola, tam kde může být zástěrka, který evidentně od výroby odstával a nebyl dobře sešroubován (na rozdíl od levého, který byl tak jak má být). Taktéž mě zarazil nepříjemný a dost výrazný hluk v interiéru při přejezdu jakýmkoliv tunelem, jelikož má auťák bezrámovou konstrukci oken dveří a ten hluk šel jakoby od střechy, takže to přisuzuji té konstrukci bezrámových oken, jelikož u Q7 co jsem jezdil posledně, která to nemá jsem takový hluk v tunelech nezaznamenal. Taktéž přední grill na efekt působivý, ale mezery v masce natolik velké, že po ujetí pár km teď v létě jsem měl chladič plný různého svinstva, much, motýlů a já nevím, čeho všeho. Čistí se to špatně, jelikož ten bordel je hluboko v motorové části nalepený až na chladiči a wapkou se to musí vystříkat hned a né až po několika dnech, jelikož to pak už z toho nikdy nikdo nedostane. Prostě tam němečtí soudruzi v designovém "nadšení" zapomněli dát nějakou ochrannou síťku, která by tam měla být, aby bránila poškození chladiče! Co teprve způsobí sůl a kameny v zimě to bych jako budoucí majitel nechtěl ani vidět? Jsou to prkotiny, ale u takhle "prémiovýho" auta téměř za 3 míče bych očekával onu "prémiovost" ve všem, která tam bohužel při bližším pohledu nebyla. Jinak design, motor, podvozek, infotainment atd. Q8 zatím fungoval bezchybně a spokojenost. Nevím, možná jsem měl smůlu na kus, jelikož u jiného Q8, který jsem u nějakého OC náhodně pro srovnání obhlížel jsem např. odstávání toho deklu u zadního kola nezaznamenal. Nicméně pro mě je to poměrně dost velké zklamání. :-(

Rišo
24. června • 16:21

Už presne viem, čo by sedlal lord Faquaad v dnešných dobách.

stealth01
24. června • 12:26

Hm, stejné parametry jako SQ7, ale byť jsem v tomto autě neměl šanci jet, tak si myslím, ze kvůli WLTP to bude línější pocitově, než se to nadechne.
Zkoušel jsem před 14 dny úplně novou RS3 a rozdíl je tam obrovský. Nejde to za plynem, je to přidušené a zvuk R5 zkurvili naprosto dokonale.

WP
24. června • 16:38

Bohuzel ma Audi aktualne nejhorsi reakci na plyn. U A6 3,0tdi az nebezpecne.

Ghostyx
25. června • 12:45

S tím musím souhlasit, ta prodleva u plynu byla téměř nekonečná a musel jsem si na to zvykat delší dobu než jsem potom našel způsob, jak bezpečně a plynule předjíždět aniž by to ztratilo otáčky, ale vadilo mi to fest celou dobu, co jsem s Q8 jezdil...:-/

stealth01
24. června • 19:50

Souhlas

jogurt
24. června • 22:07

Je to věc zvyku. U Audi/VW šli na WLTP trochu jinak, než u BMW. V podstatě vůbec nezasáhli do motormanagementu, ostatně i "stará" SQ7 plní až na jeden malý detail Euro6D-TEMP a ten lze upravit velmi nepostřehnutelnou změnou SW, což nastane při příštím pravidelném servisu. U 3,0 210kW to dělali pouze elektronickým převodem (zdeformováním) křivky ovládání pedálu plynu a proto se to tak řidičům jeví. Když se podíváte na průběh kroutícího momentu, tak ten je dokonce lepší, než u NEDC motorů 200kW. Jen to subjektivně mrví ta zdeformovaná křivka ovládání. U osmiválců to tak není, tam se sáhlo pouze do dávkování DEF, ovládání zůstává beze změn.

WP
25. června • 6:02

Chápu, že jako prodejce musíš mít story...fakt je jeden. Aktuálně je 3,0TDI kvůli reakci na plyn z mého pohledu nekoupitelné. Už u předchozího modelu A6 po FL to nebyla žádná láce, teď je to však tragédie. Q8 pak při potřebě předjet byla na pomezí příšerná/ultranebezpečně váhavá.

expat
24. června • 15:24

Vinu na zkkurrvveennéém zvuku lze na 100% přičíst přítomnosti GPF ve výfukovém potrubí....

Leman
24. června • 16:20

Asi ano, ale speciálně Němci začali fest blbnout s měřením hluku a jakýkoliv výraznější projev motoru dnes nemá šanci projít homologacemi a výtvory tunerů sbírá německá policie přímo na ulicích. Dnes už jim vadí i výraznější barva na autě.

jogurt
24. června • 14:09

Jel jsem s o fous slabším Touaregem 4,0TDI, což je stejná mechanika, ochuzená o elektrické dmychadlo, homologovaná Euro 6D-TEMP, žádná extra prodleva tam není. Nereaguje to sice tak jako SQ7 , což není laděním, ale absencí toho elektrodmychadla. Rozhodně ten zpomalený převod mezi mírou sešlápnutí plynu a reakcí motoru, jako u 3,0TDI 210kW tam není.

Michal
24. června • 12:35

Asi i hlukový limity se změnily.Mám obyčejný Rso tsi v manuálu z roku 2014 a šlápnu a jedu.Žádné sekundové přemýšlení motoru jestli to myslím vážně :))

Michal
24. června • 10:48

Na dálnici v D nebo tahání vleku dobrý základ.SQ7 potkávám relativně často a na průměr emisí to až tak nezvedne.Přece se těhle verzí neprodá až tak moc.

Sir CHerokee
24. června • 9:41

Najedné straně hybridy, eco-šikana, 3 válce a pak pro hodně bohaté takoví obři.
Kolik lidí asi musí koncern narvat do EV aut a tříválců, aby se i s tímto mastodontem vešli do
emisních limitů Euro 6D TEMP?

Q
24. června • 13:18

Žádný. Euro 6D TEMP určuje maximální emise škodlivých látek pro každé jednotlivé auto (nezávisle na ostatních autech).
Tříválce, elektromobily a mastodonti jsou svázáni tzv. flotilovým průměrem emisí CO2. Tady však narážíme na paradox. Mastodonti díky své vysoké hmotnosti zvyšuje povolený flotilový průměr emisí CO2. Konkrétně Audi SQ8 s hmotností cca 2,5 tuny může vypouštět kolem 130 gramů CO2 na km normované jízdy, aniž by automobilce zvyšovala riziko pokuty. Naopak třeba Škoda Citigo 1.0 MPI se musí dostat někam k 82 gramům CO2 na km normované jízdy, aniž by automobilce zvyšovala riziko pokuty.

Nornik
24. června • 12:06

Tak tenhle segment aut se moc omezovat nebude ... za 3M se uz neco postavit da. Je ale skoda, ze diky emisim budou mizet auta pod 600k. Fabie uz taky nestoji kolik stala a brzo nebude ani pod 400k.Aspon se bude dat s tou SQ8 hezky jezdit, kdyz na silnici bude uz jen neco drahsiho a nebo ojetiny.

abc
24. června • 10:39

Do těch EV musí narvat o dost méně, než kdyby ta SQ8 byl osmiválcový benzín, který žere jak prokopnutý, tohle sice nejezdí za pět, ale spotřeba není tak extrémní jako by byla u benzínu.

bzzz
24. června • 9:52

Co je proboha spatneho na hybridech?

ACE
24. června • 12:07

Na smysluplnejch pochopitelně nic.

Axel Toronto (xax41)
24. června • 10:19

Akorát to, že krom Toyoty je nikdo neumí.

Joe Doe
24. června • 12:41

Amen to that! [thumbs up]

ACE
24. června • 9:30

Další komplikovaný monstrum jak dostal z pracháčů nesmysl peněz v podstatě za nesmysl.

mpolan
24. června • 8:23

Jo jo, z nuly na sto pod pět sekund, a pak armáda elektronických hraček, aby to vůbec zůstalo na silnici... I ten motor - jedno turbo, druhé turbo, elektrické dmychadlo, a vzápětí milión vypínátek a udělátek, aby spotřeba klesla o půl litru...
Opravdu smysluplné...

Kosanovič
24. června • 8:29

No rozhodně smysluplnější než podmíráci s 3 nebo 4 válci.

.
24. června • 8:18

Ještě by to chtělo verzi RS s benzínovým osmiválcem a výběr bude dokonalý. Jenom se bojím, že až tato verze bude, tak ji nedají do Evropy a užívat si budou jenom Amíci, Čímani a další co neblbnou s emisemi.

Look
25. června • 7:44

Ano bude. Podla informacii, ktore mam sa uz testuje. Najprv vsak chcu uviest RS 6 a az potom Q8 RS. Necakajte vsak nieco prevratne. Bude to URUS len s nizsim vykonom a cenovkou na tymto zazrakom.

jogurt
24. června • 8:32

bude velice brzy

Ginter
24. června • 8:11

".. dynamiku hot-hatche" ... leda tak v přímce. Jinak krásné auto, ač nemám rád SUV pro jejich nesmyslnost.

jogurt
24. června • 8:32

se s tím napřed svezte ..... viz například zde, a to je ještě větší stodola..https://www.youtube.com/watch...

WP
24. června • 16:34

Chces snad zpochybnovat fyziku? Lehci a nizsi bude vzdy prirozene ve zmene smeru lepsi. To nijak nesnizuje schopnost elektroniky pomoci udrzet pozadovany smer.

stealth01
24. června • 12:21

Nepochopí. Dokud jsem nesvezl par lidí tak, ze mi malém utrhli madla ve dveřích, tak taky tvrdili něco o přímce.

Ginter
24. června • 22:00

Tunový (a něco) hot-hatch např. Type-R bude vždy v zatáčkách na okruhu rychlejší než 2x tak vážící auto. To je prostě fyzika, kterou neošálíš a můžeš tam mít elektroniky kolik chceš a pneu šířky zadních kol F1. V tomto případě jde i o neporovnatelné těžiště. To, že bude SQ8 rychlejší na rovinkách je jasné každému. Subjektivní pocit rychlého průjezdu zatáčkou "s trháním madel" s takovou hromadou hmoty ještě neznamená, že je auto rychlejší. Proto také SUV nejezdí žádné závody.

bzzz
25. června • 6:49

Tahace jezdi ;-)

stealth01
25. června • 6:48

Paneboze, kdo tady porad srovnává okruhy a hot hatche? Tady se píše, ze takové auto neprojede zatáčkou. Nic víc nic min.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ginter
25. června • 9:56

To snad ani nemůžeš myslet vážně, že vůbec reaguješ na nesmysl "auto neprojede zatáčkou". U Audi nejsou hlupáci a vědí jak auto nastavit i třeba pomocí elektroniky. Já bych například nechtěl řídit auto na LIMITU, které je udržováno na silnici pomocí hromady elektroniky. Jak víš, jak se elektronika rozhodne a co když se rozhodne nesprávně??? Ano, mají vše otestováno, ale co když v kritickém okamžiku selže nějaké čidlo spojené s nastavením podvozku? Stále se bavíme o jízdě na limitu, aby bylo jasno.Máš nějaký nový testy? Hoď se odkazy, díky.

stealth01
25. června • 10:30

Ja si nemyslím, ze se vše děje jen pomoci elektroniky. Ten podvozek sám o sobě je dost vyspělý, kola mají potřebnou šířku a karoserie je v podstatě celá z hliníku, aby nahoře bylo co nejméně hmotnosti. To už není jen o elekronice.

Ginter
25. června • 9:47

Hele ty "Panebože", kde si asi myslíš, že nejlépe a hlavně téměř BEZPEČNĚ vyzkoušíš limity obou typů vozů. Nikdo neříká, že je to auto na okruhy. Ani jedno z nich.

WP
24. června • 16:36

Jezdil jsem s Range Roverem na okruhu, je impozantni, co elektronika zvladne. O tom neni rec, jen o bulvarne pojatem nadpisu.

mpolan
24. června • 12:54

A řídil jsi ty? Ne, řídí to armáda počítačů, ty už jen nadhazuješ směr, kam asi chceš jet.

Pavel F.
24. června • 15:49

No a? Vyčítáš snad pilotům, že jsou méně schopní piloti, když kniplama netahají přímo za směrovky, ale jen za potenciometry v podlaze?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. června • 17:56

Byl jsem o víkendu v Roudnici na Memorial Air Show. Létal tam pilot dopravního letadla, který sám řekl, že si na ty staré, druhoválečné stroje chodí zalétat. A jo, je fakt rozdíl pilotovat něco, co umí samo vzlétnout, letět a přistát, a něco, co je jen čistokrevná mechanika. A stejné je to s auty. Tyhle přemotorované stodoly se bez elektronické armády neudrží na silnici, ale řidič na to má už pramalý vliv. A že to umí zajet časy, jako hothatch bez té šílené elektronické armády? To je lichotka pro ten hothatch!

stealth01
25. června • 7:47

Jenže ty to beres pouze svou optikou. Většina reálných řidičů ja ty tvoje mechanické auta s ultra nízkým těžištěm zcela kašle. O minulém víkendu jsem jezdil s Aventadorem S. Asi nejsilnější zážitek v mem životě. Ale vůbec si nedokážu představit, ze v to cestuje má žena.
Moc lidi o ty krásné stroje nestojí.

WP
25. června • 7:55

Ten zážitek ti zcela upřímně závidím!!!;-)

stealth01
25. června • 8:06

Mám to na Akcelerace Videoblogy. Možná ses díval, ale je to děsivé zvukově. Potřebuji to příště lépe nazvucit. Majitel souhlasí s dalším natáčením.

Joe Doe
24. června • 12:39

Fyzika nepusti - auto kontroluje elektronika, ale ESP pre cloveka este nevymysleli.Na co sa diskutujuci snazia poukazat je fakt, ze tieto HH mastodonty su riesenim, ktore vzniklo pri hladani problemu.Inymi slovami... postavim vysoke a tazke auto a potom budem vymyslat systemy, aby to jazdilo ako nizky a lahky hot hatch. Takze bojujeme fyzikou proti fyzike. Na tom by nebolo nic zle, akurat ze mi pride zbytocne pri rieseni umelo vytvoreneho problemu.

stealth01
24. června • 13:41

Bavme se o SQ8 (SQ7). To není vytvoření problému, to je proste auto, které plně vyhovuje všem podmínkám provozu. Nastupování a vystupování, vkládání předmětů dozadu (dětské sedačky apod), prostor pro nohy pro všechny cestující, sedm míst a variabilita.
To jsou benefity pro reálný provoz a pro reálné užívání.
To, jestli auto vjede do zatáčky o deset procent méně stabilně než třeba kombi, to je 99% uživatelů u zadní části těla. To auto je vymyšlené tak, ze funguje všude velmi dobře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
24. června • 17:58

Nastupování a vystupování, vkládání předmětů... Zajímavé, problém, který u mého malého kombi neexistuje. Ale vím proč - protože nemám sedačky ukotvené nesmyslně nízko, jak to dělá koncern VW.

WP
25. června • 7:22

Svými subjektivními potřebami nemůžeš objektivně měřit potřeby jiných.

Joe Doe
24. června • 17:37

"to je proste auto, které plně vyhovuje všem podmínkám provozu. Nastupování a vystupování, vkládání předmětů dozadu (dětské sedačky apod), prostor pro nohy pro všechny cestující, sedm míst a variabilita. "Sam by som Kiu Carnival lepsie neopisal :)

mpolan
24. června • 9:52

Ano, přesně potvrzení toho, co píšu. Přemotorovaná stodola, která se bez elektroniky neudrží na silnici.

Karel.
24. června • 10:54

Není podstatné pomocí čeho se na silnici udrží, podstatné je, že se udrží. A často se ty stodoly udrží na silnici jistěji a ve vyšší rychlosti než leckteré nízké auto.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
Samozřejmě, když to někdo neumí, tak i malé SUV může být dost nebezpečné.
https://www.youtube.com/watch...
Takže je to spíše o schopnostech/neschopnostech automobilky než o typu karoserie.

E15
25. června • 19:31

Tyhle losí testy mi připadají strašně neobjektivní. Prostě tam záleží na řidiči a jeho snaze to které auto potopit a nebo podržet - viz. třeba to Q8, jak radši sejmul ten první kužel pro zdání bravurního průjezdu...

Pavel S.
24. června • 13:13

S poslední větou absolutní souhlas. Navíc automobilky nejsou zas tak hloupé aby stavěly zbytečně vysoká auta a navíc má Q8 vzduchové pérování, takže v terénu je vyšší, ale na silnici při vyšší rychlosti klesne do polohy, kdy je to spíše velký a prostorný kombík odvozený z A8. Při šířce 2 metry a výšce 1,7 metru je to stále výrazně širší než vyšší auto, třeba Golf má cca 180 na šířku a 150cm na výšku, takže žádný velký rozdíl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
24. června • 17:20

A ta více než půltuna navíc je nepodstatná;-)

Tomas Fuk
24. června • 21:55

Není zas až tolik podstatná, aby jí prvotřídní vzduchový podvozek, řízení obou náprav a kvalitní pneu optimální šířky nevyrovnaly. Když si promítnete trojůhelník těžiště-levý běhoun - pravý běhoun, tak ta geometrie se od hothatchů ničím než velikostí stran a přepony neliší. To podstatné, tedy úhly, je stejné, u SQ8 dokonce lepší. Těžiště je vzhledem k rozchodu níž.

speedfred
26. června • 10:37

????? Hmotnost není tak podstatná? Jedna z najdôležitejších vecí.

WP
25. června • 5:59

Zcela určitě:-D. Můžeš je jít prodávat na okruh. Zkus to reálným závodníkům vysvětlit, jakou dělají chybu. A ta nadváha? Jak píšeš, zcela nepodstatná;-)

jogurt
24. června • 14:41

Mostecký okruh SQ7 na mokru a sériových pneu 2:02, Cura ST na suchu a okruhových slickách 1:57,5.
:-P

Pavel S.
24. června • 15:15

Jj, stačí se podívat s kolika "klasickými" auty si SQ7 vytřela laufy na Contidromu, leckterý hospodský kecal by se hodně divil, kdyby se svým "supersportem" měl SQ7 v zatáčkách uviset. Samozřejmě, že to není primárně auto stavěné na okruhy, ale zatáčku projet umí velmi dobře, rozhodně mu nehrozí nějaké překlopení nebo nejisté jízdní vlastnosti jak s oblibou někteří notoricky opakují.
https://fastestlaps.com/tracks/contidrom-3-63-km...

WP
24. června • 16:46

Hmmm, kolik tech okruhu da? Jeden, dva...nez to elektronika, brzdy a pneu vzdaji?Kdyz to tu clovek cte, az se divi, ze LeMans nejezdi s gazikem od Audi ;-)

Pavel S.
24. června • 17:44

No přesně tolik, kolik běžná auta, která nejsou stavěná na okruh, s karbon keramickými brzdami o dost víc než ta běžná auta. Ještěže ve svém komentáři píši, že to není auto stavěné na okruh aby to demagogové mohli překroutit.

WP
25. června • 5:57

Za dva okruhy warning na elektronice a přehřáté pneu. Samozřejmě, že to není na okruh. Ale někteří nekritičtí fandové tu budou stále mlít své.

Pavel S.
25. června • 9:10

Pokud umíš číst a přečteš si diskuzi v tomto vlákně, tak tu nikdo netvrdil, že to je auto na okruhy. Naopak. Diskuze začala hloupými výkřiky, že tyto stodoly neumí zatočit. Prakticky žádné, street legal, běžně prodávané auto není stavěné na trvalou jízdu na hraně po okruhu. Ani Porsche 911 GT3 to neumí a s běžně prodávanými brzdami a pneu trvalou zátěž nevydrží a pro takové účely se musí upravovat. O ostatních street legal autech se nemá cenu vůbec bavit.

WP
26. června • 4:05

Děkuji za poučení a když se podívám na začátek diskuze, nevidím ty hloupé výkřiky. Jen sérii okruhových časů SQ a vyjádření, jak je to náčiní, co na okruhu umí.Take it easy...

Pavel S.
26. června • 9:16

Takže problém je čtení, začátek diskuze:".. dynamiku hot-hatche" ... leda tak v přímce. Jinak krásné auto, ač nemám rád SUV pro jejich nesmyslnost.
Odpovědět | Souhlasím (+16) | Nesouhlasím (-4)
jogurt | 24. 06. 2019 08:32
se s tím napřed svezte ..... viz například zde, a to je ještě větší stodola..https://www.youtube.com/watch... ...
Odpovědět | Souhlasím (+7) | Nesouhlasím (-5)
mpolan | 24. 06. 2019 09:52
Ano, přesně potvrzení toho, co píšu. Přemotorovaná stodola, která se bez elektroniky neudrží na silnici.

stealth01
25. června • 7:58

Ja myslím, ze jsi to špatně pochopil. Nikdo asi nebude hnát těžké SUV na okruh. Už jen držet se na okresce kamaradovy M2 je nesmysl a brzdy mi to vzdaly po dvou kilometrech.
Tady jde o jedine. Nekritičtí fandové jsou jinde. Jsou to přesně ti, kteří tvrdí, ze SUV tohoto typu nejsou schopny zatočit v zatáčce. Teď zrovna jedu za Cherokee SRT v trojkovem BMW a na nájezdu na pražský okruh se vůbec neprevratil. Poznámka pro idioty: řídí moje žena.

WP
26. června • 4:07

Znovu, základní nesmysl je dělat ze zrychlení obecnou dynamiku, jak si někteří redaktůrci myslí a další stupiditou pak je srovnávat HH a velké SUV. Opět redakce, o nic jiného nešlo.

jogurt
24. června • 14:51

Most: Fordí Hot Hatche na suchu:
1. 01:59:20...Zewl...Ford Focus RS MK2, 380PS, pneu DMACK TrackDay,
2. 02:01:02...Đestroyer...Ford Focus RS MK1, 280PS, pneu Ferderal 595RS-R, RCH+QStarz10hz,
3. 02:04:19...Malfis...Ford Focus RS MK1, 250PS, pneu Nankang Sportnex, Pirelli PZero, RCH,
4. 02:08:01...Frantik...Ford Focus ST MK2, 343PS, pneu Continental Conti Sport Contact 2, RCH, Ta stodola je na tom sakra dobře

Doporučujeme

Články odjinud