Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Je tomu zhruba měsíc, co se Audi SQ8 TDI poprvé ukázalo světu. Nyní si už vůz můžete objednat i u nás, opatrně však při volbě příplatkových prvků.

SQ8 je zatím jedinou verzí loni uvedeného Audi Q8, která má pod kapotou osmiválcový motor. Že je to turbodiesel, zase tak nevadí, protože ačkoliv mají velká benzinová SUV zvláštní kouzlo a já osobně je mám docela rád, nafta je zkrátka z hlediska běžných provozních nákladů lepší. Není to tak dávno, co se v Audi SQ8 TDI poprvé svezli novináři a dnes už si jej můžete objednat i u nás. Cena však odpovídá zařazení.

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Vůz v Česku startuje na částce na 2.759.900 Kč, což ve srovnání s SQ7 TDI není zase o tolik víc (stojí 2.602.900 Kč, cena je však z listopadu 2017). SQ8 vyjíždí na 21palcových kolech, má adaptivní pneumatický podvozek, LED světlomety a zadní svítilny, progresivní řízení, sportovní sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, navigaci, virtuální kokpit, deset reproduktorů, subwoofer, hlídání jízdních pruhů do rychlosti 250 km/h a spoustu dalšího. Jedná se ale o pouhou špičku ledovce a cena po započtení praktických, ale vzhledem k luxusnímu segmentu drahých příplatkových prvků, strmě stoupá.

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Nové Audi SQ8 oficiálně: 4 litry, 8 válců a 435 koní udávají dynamiku hot-hatche

Třeba za HD Matrix LED světlomety dáte 40.000 Kč, dynamické řízení všech kol vychází na 33.300 Kč, o palec větší litá kola jsou za 50.700 Kč, ale mohou stát i 104.200 Kč, a to jste ještě nesáhli na katalog Audi Exclusive, jehož prvky mohou skokově zvýšit cenu auta třeba i o sto tisíc. A to se pořád nacházíme v těch nižších „regálech“.

Audi SQ7 TDI má po faceliftu. Změn je ale dost i na novou generaci

Audi SQ7 TDI má po faceliftu. Změn je ale dost i na novou generaci

Stačí totiž jediný příplatkový prvek a cena Audi SQ8 TDI se může přehoupnout přes 3 miliony korun. Tím prvkem jsou karbon-keramické brzdy za 246.100 Kč, které poznáte nejen podle charakteristické struktury kotoučů, ale i podle třmenů v antracitové barvě. A pokud se chcete rozmazlovat tím nejlepším dostupným ozvučením, přijde vás to na 186.700 Kč za audio Bang & Olufsen Advanced s prostorovým zvukem.

Audi Q8 a SQ8: Technická data a ceny nabízených verzí
Motor 45 TDI quattro 50 TDI quattro 55 TFSI quattro SQ8 TDI
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995 3956
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 170/3250-4750 210/3500-4000 250/500-6400 320/1250-3250
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3250 600/2250-3250 500/1370-4500 900/-
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 233 245 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,1 6,3 5,9 4,8
Komb. spotřeba[l/100 km] 6,4-6,7 6,8 8,9-9,1 7,8
Základní cena [Kč] 1.858.900 1.945.900 1.980.900 2.759.900
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků