Audi SQ7 TDI má po faceliftu. Změn je ale dost i na novou generaci

Zatímco o modernizaci standardní verze Audi Q7 se už několik týdnů ví, nejsilnější varianta SQ7 na ni teprve čekala. Změn je ale tolik, že by o ní Audi snad mohlo hovořit jako o nové generaci.

Čas letí neuvěřitelně rychle a došlápnul si také na Audi SQ7. To se na silnicích objevilo už před třemi lety coby nejsilnější varianta modelu Q7, tehdy ještě vlajkové lodi mezi SUV Audi. Od té doby se hodně změnilo. Přišel model Q8, který, přestože je rozměrově menší než Q7, titul vládce mezi SUV se čtyřmi kruhy ve znaku přebral. Model Q7 jako takový už rovněž stihnul projít faceliftem, přičemž množství změn bylo tak velké, že by Audi klidně mohlo hovořit o nové generaci.

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Audi Q7 prošlo modernizací: Dostává hybridní techniku a přepracovaný interiér

Nyní přišla řada i na SQ7. Možná jste si všimli, že se Marc Lichte, šéfdesignér Audi, snaží stávající modely rychle „převléknout“ a vtisknout jim nejnovější styl, což je nejvíc patrné u modelu A4, sdílející motivy A1. I mastodont SQ7 dostal světlomety s charakteristickým světelným podpisem, nižší, ale zároveň i širší masku chladiče, která má za úkol vůz opticky rozkročit, nebo novou grafiku zadních svítilen podržených chromovanou linkou.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Když jsem mluvil o změnách hraničících s novou generací, měl jsem na mysli exteriér, který pořádně prokouknul, ale hlavně interiér se zcela novou přístrojovkou. Ta už není osazena výsuvným displejem infotainment (posledním současným modelem Audi, které takový displej má, je A3) a zcela jiný je i středový tunel. Technika i ovládání odpovídají modelům A6, A8 a Q8. Vše řešíte výhradně dotykově, a to včetně nastavení klimatizace.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Pod kapotou zůstává přeplňovaný osmiválec 4.0 TDI. Zatímco před faceliftem produkoval i díky elektrickému dmychadlu (EAV) 320 kW a 900 N.m, nyní má… 320 kW a 900 N.m. Jde ale o upravenou verzi, která podléhá současným emisním normám. Také proto už není maximum krouťáku dostupné od 1000, ale 1250 otáček. Zatímco dříve si Audi SQ7 TDI v kombinovaném cyklu vzalo 7,2 l/100 km (NEDC), dnes si v závislosti na výbavě a velikosti kol vezme 7,4 – 7,6 l/100 km (WLTP).

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Maximální rychlost 250 km/h zůstala zachována, stejně jako zrychlení z nuly na stovku za 4,8 sekundy. Spojte tyto hodnoty s hmotností 2,4 tuny a vyjde vám, že SQ7 potřebuje i silné brzdy. V základu jsou ocelové kotouče o průměru 400 mm vpředu a 370 mm vzadu, za příplatek dostanete karbon-keramické (420 mm vpředu a 370 mm vzadu). Rozeznáte je i podle barvy třmenů. Standardem jsou černé či červené, zatímco výkonnější brzy mají třmeny antracitové.

Audi SQ7 dostalo od JE Design širší karoserii a 522 naftových koní

Audi SQ7 dostalo od JE Design širší karoserii a 522 naftových koní

Mezi technické finesy Audi SQ7 TDI patří například HD Matrix světlomety s „lasery“ pro dálkový režim. Důvodem, pro který vůz už před třemi lety tak skvěle zatáčel, byl systém natáčení zadních kol pracující na vedlejší 48voltové síti. Standardem je vzduchový podvozek či řízení s progresivní strmostí, za příplatek můžete mít i aktivní stabilizátory potlačující náklony vysoké karoserie v zatáčkách.

Kolik to všechno bude stát, nám Audi řekne ještě v průběhu léta, kdy dojde ke spuštění předprodeje. Očekávejte základní cenu okolo 2,5 milionu korun. První vozy se na silnicích objeví na konci září.

Audi SQ7 TDI po faceliftu: Technická data
Motor 4.0 V8
Převodovka 8A
Zdvihový objem [cm3] 3956
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 320/3750-4750
Točivý moment [N.m/min] 900/1250-3250
Maximální rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 7,4-7,6
Provozní hmotnost [kg] 2395
Délka [mm] 5066
Šířka [mm] 1970
Výška [mm] 1743
Rozvor [mm] 2996
Objem kufru [l] 772/1975
Údaje platí pro pětimístnou verzi
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků