Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

54 komentářů

Zelí
4. března • 12:32

Ano, je to složitý a komplikovaný motor, ale chce snad někdo za čtyři miliony motor jako v dvoutaktním saabu. Ne, ten motor je adekvátní k nabízené ceně.

Chroustal, Ing.
4. března • 22:05

Taky bych řekl.

Bimbo
3. března • 14:26

Mozna si meli vzit priklad z BMW a jejich povedeneho 4.4 V8 kde mnichovsti dali durba taky mezi valce, vysledkem je to, ze turba se nemaji sanci jakkoliv uchladit a vesele odchazi jedno za druhym.
Kdyz jeste pripocteme vyssi teplotu spalene nafty tak se velmi obavam zivotnosti turb a celeho systemu. :-/

John
3. března • 15:06

Vy ste odbornik vidim. Vyssia teplota spalenej nafty? Nastudujte si veci, aby ste sa zbytocne verejne nestrapnoval!!!B-]B-]

Bimbo
3. března • 15:26

Takze, ono je to takove sporne, ale teplotu horeni ma nafta vyssi nez benzin, ale teplota vyfokovych plynu je nizsi.
To ale na veci nic nemeni, ze mezi valci se ta turba budou velice spatne chladit.

Antiautomat
3. března • 15:38

...klud a pokoj, to nie je nic mimoriadne. Koncern uz vynasiel aj ine zazraky a uz davno ich marketing a ekonomicke *vedeli* dokonca ako chladit olej katalyzatorom. Na tu fyziku skratka nemas :) Viz HTP. Mne sa pacil skor lysholm. Narocne a drahe na vyrobu, ale technicky naozaj pekna vec.

Chroustal, Ing.
4. března • 22:10

Jojo, ja mam radši tuzemák. Sprosté pití, ale takové národní- a zahřeje.Mě se líbí vysoká komprese u benzínů Mazdy. Volnoběh tedy ne-pěkný, ale výsledky skvělé.

JUgdf 'ldl;+09233-*//
3. března • 14:03

Take jste si vismli, jaka je to slava, kdyz prichazi zcela novy motor? O deset let pozdeji pak clovek cte, jakej ze to byl vlastne zmetek a ze se mu v autobazaru mate rozhodne vyhnout obloukem. :-D Ale ono se to vlastne netyka jen motoru, ze.

Mint
3. března • 14:59

Přesně. Vzpomínám na nějakou propagační akci kdy s V10TDI tahali nějaký velký letadlo. Dnes si ten motor koupí jen masochista nebo hlupák.

Antiautomat
3. března • 15:43

...platilo (ostatne ako je u koncernu pravidlom) pri prvych rokoch vyroby (niekto skratka tie nedorobky zaplatit musi). Posledne verzie, za predpokladu spravneho olejoveho servisu, nemali problem. Motor je to a olej je alfa omega. Takze kazdych 15.000 olej a slusne zaobchadzanie a v ziadnom pripade z prvych dvoch rokov. Potom je klud a mas lokomotivu.

Mint
3. března • 13:40

Zhovadilost nejvyššího kalibru. Jen kompresor sežere 7 kW? Tolik výkonu stačí normálnímu autu na udržení rychlosti cca 65km/hod. Sám vím jaké problémy má BMW v servisech se svým tříturbovým šestiválcem a tahle V8 je ještě složitější. No, chtěli nástupce „podařené" V10 TDI, tak ho mají.

Jarda
3. března • 13:45

Jaké problémy má BMW v servisech se svým tříturbovým šestiválcem? Vlastním jedno takové a za 5 let se 150tis jsem měl jen prodřený levý zadní měch. Děkuji za info.

Mint
3. března • 14:17

Upřímnou soustrast pokud mluvíš pravdu. Ale vzhledem k tomu, že tříturbovou hrůzu dělají jen 4 roky, tak kecáš. Palivová soustava, turba se mění jak fusekle a v neposlední řadě silný předpoklad nízké životnosti mechanických částí motoru (olej co z toho teče při výměně se nedá nazvat olejem), takže totální smrt mnohem dříve než např. u 1,6MPI, 1,8 HSD od Toyoty atd.

manga
4. března • 13:37

Já jsem zatím neslyšel o problémech 50d, tedy ne od relevantních zdrojů. Slýchám to jen ve formě JPP, jako teď a tady :)

Antiautomat
3. března • 14:13

Tak gratulujem k dosiahnutiu planovanej zivotnosti, pri aute za dvaapol mega je to uspech. Pohlad na cennik a zarucne baliky je snad jasny. Aby sme neprisli k omylu, prajem nech ste tou vynimkou, komu to vydrzi co najldhsie.Mna na tom clanku zaujala jedna vec...v nazve je to nazvane ako 'elektricke turbo'. Nech sa namaham ako namaham, nejak mi taka vec z technickeho hladiska nejde do hlavy. Vysvetli mi prosim niekto, co je to 'elektricke turbo'? Viem co je kompresor, viem co je elektricky kompresor, viem co je turboduchadlo a turbokompresor, este aj pojem elektricke duchadlo by som zozral. Ale pojem 'elektricke turbo' mi je neznamym. Idealne niekto z ustavu ako marketing alebo ekonomicka. No a parametre uctyhodne, lenze zase sa tu natiska otazka...nestacilo tam pollitra objemu naviac namiesto tych zbytocnych zlozitosti? Alebo niekto naozaj veri ze masy takychto aut, ktorych mame bezosporu plne ulice a sidliska, zachrania planetu? Mi to pripomina rozpravky o kulturnom obohateni a vysokokvalifikovanej pracovnej sile, vdaka ktorej Nemecko zazije bezpochyby ekonomicky a hlavne socialny rozkvet a blahobyt.

Chroustal, Ing.
4. března • 22:14

UTFG, troubo.

manga
4. března • 13:35

Mám dojem, že u Audi nazývají E-lader, což v překladu není "elektrické turbo". Ale pro většinu lidí u nás je tento název asi srozumitelnější. A místo půl litru objemu tam jen proto, aby kompenzovalo klasický turbo lag, což by větší objem řešil jen z části.

l297
3. března • 14:00

BMW ma se svymi auty velike problemy. Tezko rici, zda je neumeji, ci jen nechteji, opravovat.
Vsiml jsem si ovsem, ze BMW servisy venuji podstatne vetsi pozornost myti auta, nez odstraneni zavady. Pokud budete mit odvahu vlastnit bajny Bayrisches Mist Wagen (BMW) az do 250 tisic km, poznate jiste 'premiovou peci' na vlastni kuzi.

Jarda
3. března • 16:01

Auto jsem si vždy umýval sám. Bmw už je na protiúčet a koncem března kupuji nové i ten samý motor. Co by jste mi doporučil jiného? Otec vlastnil Lexus 600hl, 8let a 195000. Já ho nerad řídil, ale otec na něj nedal dopustit.
Díky

ello.
3. března • 20:27

Tak Lexus 600 je ina kava.Moj byvali sef je Lexus maniak a mal ich vzdy niekolko.Mal som moznost sa previest v novej LS 600 h a je to fakt vyborne vozenie.Na mna je to moc hight-tech ale inac parada.

*^24$$2Khcd&%245-/-*-/334
3. března • 16:17

Zalezi jake mate preference. BMW maji vymakane, lec komplikovane motory, na jejichz opravu si maloktery mechanik (z ruznych duvodu) troufne. A BMW servisy tak nejak maji nejvetsi zajem Vase auto umyt, mozna tak jeste menit ty nejdrazssi soucastky. Provadet ovsem skutecnou udrzbu a servis je prilis nebavi. Podle zkusenosti lidi v mem okoli je ovsem situace u jinych automobilek vice mene stejna.Pokud je pro Vas auto veci statusu, tak asi zustante u BMW. Osobne se mi libi Infinity Q50. Ovsem nevim, nevim, zda bych si jej poridil. V EU je to takovy exot, takze servisni sit neni zrovna husta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
5. března • 18:03

To je zajímavá teorie, ten status... ;-) Já se asi budu opakovat, ale nemyslím, že by zrovna značka BMW byla symbolem nějakého společenského postavení. Berme to takto: pokud mi přijede obchodní partner na jednání v sedmičce minulé generace, jak poznám jeho společenský status? Koupil to auto do výroby nebo mu ho prodali v bazaru za cenu nové Octavie? Pokud už se nějaký chudák dívá na lidi skrze bohatství, pak přes nějaké BMW to prostě nepozná, i kdyby měl krasohled poslední generace :)
Já jsem zůstal u BMW z daleko prozaičtějšího důvodu. Jsem na něj zvyklý. Prostě sednu a vím co kde hledat. Jsem zvyklý na ovládání, chod tlačítek a přepínačů, vím, kde si pustit hudbu nebo hledat nový cíl v navigaci. Jsem zvyklý na svého prodejce (už vám někdy měnili třeba dlouholetého bankéře?), financuji vůz přes stejnou společnost, vím v čem mně vyjdou vstříc apod. To, že to má znáček BMW je pro mě naprosto, ale naprosto nepodstatné. Ano, můžu mít ten pocit, že řídím auto s tradicí a sportovní historií, ale to je tak vše...

Xenob
4. března • 7:28

Možná se tím Q50 nejdřív svez, zvenku pěkný, uvnitř prostor malého hatchbacku včetně velikosti kufru, jídzní vlastnosti průměč, podvozek prkno. Přitažlivé je pro troubelíny, co se chtějí odlišit, aby ukázali jak autům rozumí, bohužel ukazují pouze opak. ;-)

Xenob
3. března • 14:15

Ve dvěstěpadesáti už to vlastní takový nějaký I297 coby třetí majitel, který chce svou holou prd.el vozit v BNW ale za cenu fiatu 500. (BNW není překlep). Ono to auto má ve zkutečnosti 450tkm, ale to on neví, navíc tolik km už při pindání o bavorské mizerii na interneru nevypadá tak cool a zasvěceně. :-D

*7kodh&5*6256bhsdhfs6$%-/
3. března • 16:06

Vidim, ze mate hodne vlastnich zkusenosti. Inu, proti gustu zadny disputat. Nicmene Vam musim podekovat. Diky takovym hejlum, jako jste Vy, BMW nezkrachuje.P.S.:To skutecne jezdite tak malo, ze mate dojem, ze 250 tkm he hodne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Xenob
4. března • 7:25

Co jsi zač, cesťák s kofolou? Auto kupuju na tři roky, nájezd do 120tkm, za posledních dvacet let jsem neměl problém. Co se s autem děje, když má 400tkm, je mi jedno, to nechám bazarovým hejlům, co jim stačí znáček na kapotě a 250tkm na tachometru patnáctiletýho BMW. Ti se pak vypisujou na internetu, jaký je to BMW hroznej šunt...

&63yGgf-/dqw-+d-/*2|\'123
4. března • 10:10

Pokud tedy kazde 3 roky kupujete nove BMW, rekneme za 2 mega, a prodate to stare, rekneme za 780 tisic, po 21 letech Vas to stoji 10.5 milionu. Predpokladam, ze nejste tak blbej, aby jste utratil za auta vice nez 10% Vaseho prijmu. Z toho mi tedy vychazi, ze za 21 let vydelate alespon 105 milionu.A k tomu jeste zvladate psat prispevky na autorevue. Skutecne obdivuhodne.
:-D :-D :-D

stealth01
5. března • 17:57

Pět milionů roční příjem Ti přijde jako ranec peněz? Zrovna dneska jsem v centru města seděl na pracovním obědě s člověkem, který někde zašantročil žiletku, přišel v riflích a maskáčové bundě a tento naprosto nenápadný človíček (který přijel nějakým taxíkem Dacia Logan) má roční příjem 10 milionu EUR. No a třeba taky ve volném čase (co by taky asi dělal, když má na všechno lidi) píše na nějaké diskuze. Já nevím, já si prostě nemyslím, že vydělávat pět až deset milionů ročně je nějak extra náročné.

*763ydgJggfs&56+-/2
4. března • 10:53

Jeste bych rad poznamenal, ze mimo vydelavani paradniho rance penez a psani do diskusi zvladate za tech 21 let najet 840 tisic km.Proste multitalent. :-)

manga
4. března • 13:28

A co jako?
Že jsi sám neschopný ještě neznamená, že jsou takoví všichni ostatní.

*62gGas-/*-12/375%JGs6625
4. března • 14:24

Kdybych byl 'lehce mentalne retardovany' (podle Ministerstva skolstvi IQ 50 az 69), vedl bych s Vami tuto 'plodnou' diskusi dale. Takto se ovsem obavam, ze Vam nemohu byti vyrovnanym partnerem. B-]

Chroustal, Ing.
4. března • 22:05

No, rozhodně by jste měl využít Vaší inteligence k tomu aby jste si trochu přilepšil na příjmech a nezáviděl úspěšnějším, pane.

coolibra
3. března • 13:09

Chci vidět to auto a jeho majitele když se mu pokazí ten jeho pertinax to bude potom sranda:-D za prvé a za druhé když bude ten křáp chtít prodat za nějaký rozumný peníz to bude pak prdel na ultimoB-]

Nornik
5. března • 20:09

Vzhledem k tomu, ze audiny se prakticky kupuji jen na firmu, tak bych rekl, ze moc majitelu nezajima, jakou to jejich auto bude zustatkovou hodnotu, nebo jak je drahy servis ... protoze operak.

Franta
12. srpna • 9:41

Takže firmy svým nákupem vlastně velkou měrou přispívají k vytváření hromad předraženého odpadu. Jelikož většina automobilek bere životnost vozu 250tkm, což firemní auta najezdí během 5 let, nastane pak období, kdy se na autě bude vysírat jedna věc za druhou. Takže jako ojetinu to to pak koupí akorát magor.

Chroustal, Ing.
4. března • 22:01

Informace pro Vás: Pokud jsem si koupil auto v této kategorii, tak mám na jeho provoz včetně všech drobností jako jsou opravy nebo pojištění.A zbytková hodnota? Koho to prosim Vás zajímá?

Look
3. března • 12:45

Preco tam preboha nedaju benzinovy 8valcovy motor?

Kankunen
3. března • 12:58

Pretože by si ho nikto někůpil. Aj A8 jezdí v naftě. Vedle této QS 7 je jakékoliv XC 90 pouhým chrastítkem.

ello.
3. března • 19:44

Suhlas s Kank.V nasich zemepisnych sirkach sa predava diesel.Prave dnes som sa bavil o tom s predajcom Porsche,chodia k nam na obedy a tiez hovori,ze z 10 Macanov je 9 dieslov.A ked benzin tak potom uz extrem najsilnejsi motor Turbo.3liter V6 sa takmer vobec nepredava.Ani ich neobjednavaju do predajne.Kto by ho predsa len chcel musi cakat cca.4mesiace.Tato 7 sa javi naozaj dobre.Parametre su naozaj na urovni a spolu s jazdnym komfortom je to podla mna najlepsie SUV spolu s RR na trhu.XC 90 je bohuzial na mile vzdialene hlavne co sa tyka podvozku a motorov.

Mint
3. března • 13:41

A kolik těch A8 v naftě jezdí na důležitých trzích jakou jsou USA-Kanada-Čína-Rusko-Japonsko-Blízký východ?

Kankunen
3. března • 14:08

Proč zapomínáš na Evropu. Marketing značek, které neumí udělat dobré auto nám nakukal, že Evropa není důležitá a přitom se tady prodá aut skoro jako v USA. A ještě navíc co v USA prodají za 700t tak v Evropě za to dostanou milion.

Mint
3. března • 14:20

Je menší chybou zapomínat na Evropu než na ty trhy které jsem vyjmenoval a jejichž součet prodejů Evropu porazí.

Provo
3. března • 13:54

Tam samozřejmě mají V8 a W12. Pro Evropu je zcela klíčový diesel.

Mint
3. března • 14:08

Bejvávalo. Jde to i jinak. BTW vyvíjet motor jen pro EU si nemůže dovolit žádná automobilka co chce mít dobrý zisk. Ostatně Das Auto má proti Toyotě menší zisk na jedno vyrobené auto a to i přesto, že je započítána jeho zlatá nosnice, která je v tomhle na špičce - Porsche. A to Toyota koncern válcuje i kvalitou a stejně má větší zisk. Že by špatné rozhodnutí imbecilů z Říše? Zřejmě tam mají více Merkelových.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
28. března • 1:56

Toyota je dobra akorat tak na pole to se kvalitou nedá s Němci vůbec srovnávat, kdo ty auta neměl osobně nechápe

stealth01
3. března • 14:51

Otázka: je možné byt fanouškem Toyoty a Volkswagenu zároveň nebo si člověk musí vzdy vybrat jen jeden tábor a do druhého kopat?

Mint
3. března • 14:57

Vzhledem k zásadně odlišným přístupům obou automobilek v oblasti motorů-převodovek je nutné do jedné z nich kopat. V opačném případě je člověk pokrytec. Mám raději přístup Toyoty, protože její hybridy nesmrdí, mají minimální pevné částice a na rozdíl od nekomfortních šmejdů DSG jsou bez cukání a asi tak 4x kvalitnější co se týče výdrže do generálky.

stealth01
5. března • 17:53

Aha, tak "je nutné". No dobře no, já asi zůstanu jen petrolheadem, který prostě má rád auta bez ohledu na značku nebo zemi původu. Tím pádem jsem pokrytců král. Mimochodem, motory jsou u VW taky na vynikající úrovni. Namátkou pětiválec 2.5l - šestkrát po sobě motor roku ve své kategorii. Výborný je šestiválec biturbo diesel nebo přeplňované osmiválce (diesel i benzin). DSG jsem měl od roku 2006 do 2012 v Golfu GTI. Nemělo to chybu, žádné cukání jsem nepozoroval. Nikdy. Toyota umí taky výborné motory, ale jak jsi naznačil, člověk si musí vybrat jednu značku a do ostatních kopat, aby nebyl za vola...

Pavel F.
4. března • 1:32

Nevím, proč sem taháte DSG, když Q7 se dodává výhradně s převodovkami od ZF...

David
3. března • 16:30

Az na to ze DSG v zadnym Q7 ani A8 neni

John
3. března • 15:01

S tou vydrzou to uz davno nie je pravda. Bejvavalo v 80-90 rokoch pane.B-]:-D

John je troll
3. března • 16:29

Kecáš. Napiš sem jediný model od koncernu s automatem co má takovou výdrž motoru-převodovky jako hybridní Toyoty. To co tyhle auta snesou u taxislužeb nedokáže napodobit nic s dieselem a už vůbec ne s dieselem a DSG. Atmo 1,5 je nesmrtelná a bez poruch, atmo 1,8 to samé.

Pavel F.
4. března • 1:33

Kterýkoliv model, který používá převodovku od ZF. Tzn. Q7 i A8. Akorát tyhle auta neuvidíte u taxislužeb. :-)

Provo
3. března • 14:10

Blbosti, Audi, které tento motor bude používat má marže daleko větší než Toyota a prodeje v EU tak velké, že se mu to samozřejmě vyplatí. A spočítej si zisky Toyoty za posledních 10 a zisky koncernu za posledních 10 let. Budeš překvapený.

Doporučujeme

Články odjinud