Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu | Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu | Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu | Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu | Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi

Audi SQ7 TDI po faceliftu | Foto: Audi

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro David Rajdl

TEST Audi SQ8 TDI quattro | David Rajdl

Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi
Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi
Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi
Audi SQ7 TDI po faceliftu Foto: Audi
10
Fotogalerie

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi rozšiřuje nabídku jednotek pro svá velká ostřejší SUV. Fanoušci do velkých benzinových motorů budou rádi.

Ostřejší SUV Audi SQ7 a SQ8 byste doteď sehnali pouze s naftovým osmiválcem. Sama automobilka ale přiznává, že poptávka po výkonných benzinových motorizacích je stále velká, takže nyní budou tato SUV dostupná s dvakrát přeplňovaným motorem V8 4.0 TFSI. Oba modely si tak polepší výkonem, přirozeně ale budou o něco žíznivější.

Benzinový osmiválec pod kapotami SQ7 a SQ8 zajistí výkon 373 kW (507 koní) a točivý moment 770 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h je pak v obou případech otázkou 4,1 sekundy, zatímco maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/h. Spotřebu paliva udává Audi u benzinového SQ7 a SQ8 ve stejném rozmezí 12 až 12,1 litru na 100 km.

Srovnání s naftovými verzemi SUV je samozřejmostí. Současné osmiválcové TDI pod kapotami SQ7 a SQ8 zajišťuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 900 N.m. Zrychlení na 100 km/h je u naftových motorizací otázkou 4,8 sekundy, maximálka zůstává na 250 km/h. Velká změna ale přirozeně nastává u spotřeby. TDI si totiž papírově vezme mezi 7,4 až 7,8 litry nafty na 100 km a běžně není problém se dostat i pod tato čísla.

Motor V8 4.0 TFSI je pak klasicky spojen s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, tedy stejně jako u naftových verzí. Ve standardní výbavě nechybí sportovní adaptivní vzduchový podvozek, systém řízení kol zadní nápravy nebo silnější brzdová soustava s brzdovými kotouči vpředu o průměru 400 mm.

Příplatkově můžete zvolit i podvozkový paket advanced, zahrnující elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu a sportovní diferenciál, dodatečně pak Audi nabízí i karbon-keramické brzdy, které už by měly zhruba 2,4 tuny vážící SUV bezpečně zastavit. Audi SQ7 a SQ8 s motory V8 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. O cenovky nových benzinových verzí SUV se české zastoupení zatím nepodělilo.

Audi přímo neuvádí, že by s oznámením nových motorů pro velká SUV okamžitě skončila možnost objednávat 4.0 TDI, dle našich informací se s ním ale od roku 2021, kdy vstoupí v platnost přísnější emisní norma, nepočítá. Podíváme-li se na Volkswagen Touareg, který o motor 4.0 TDI už přišel bez šance na návrat, lze očekávat, že se Evropa srovnaná s USA. Tam totiž modely SQ7 a SQ8 mají motor 4.0 TFSI od samotného začátku prodeje.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud