Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

52 komentářů

Zdeněk Ciboch
18. července • 19:43

Ten článek je špatně přeložen s němčiny
Benzínové osmiválce nenahrazují ty naftové pouze doplňují nabídku motorizací

x12345678
21. července • 9:47

Bohužel pouze dočasně. Koncernové pomatení mysli, kdy v roce 2018 V8TDI stopli, v září 2019 je zas zavedli a rozšířili i do A8 a SQ8, v Rakousku a Česlu je v květnu 2020 zase stopli, aby je v červenci opět uvolnili, ovšem bez záruky, že objednané auto vyrobí a dodají, je neuvěřitelné.
Soudruzi z Vlkohradu (o této zhovadilosti rozhodlo nejvyšší vedení koncernu) si totiž naivně myslí, že dosavadní zájemci o V8TDI přezbrojí na Q7 60TFSI e s papírově komickou spotřebou. Jenže tato klientela není zpravidla padlá na hlavu a bez V8TDI od značky uteče jinam. Protože, a to si přiznejme, BMW udělalo v kvalitě interiéru obrovský krok dopředu a situace se obrátila, proti zvenku ohyzdné ale uvnitř excelentně zpracované X7, je Q7 provedením interiéru a jeho technickou výbavou pouhým chudým příbuzným.

komik
15. července • 12:37

Nové benzíny od VW (1.5 eTsi) jsou dost úsporné.. pokud se jim porařilo doladit benzínovou V8 na rozumnou spotřebu... tak super auto (na který nemám :) ).

je to komik..
15. července • 17:36

je to komik..

ertl
15. července • 14:43

Rozumna spotreba bude, kdyz to bude jezdit pod 15 litru kombinovana.

Zelí
15. července • 17:42

Pokud s tím budeš jezdit jako vlastníci TESLA MODEL S tj. v pravém pruhu mezi kamiony, abys někam dojel, tak tu spotřebu s touhle almarou 12 litrů benálu verva 100 dosáhneš. Když si budeš trošku užívat výkonu motoru, který máš pod kapotkou, tak těch 15 litrů na 100 budeš mít, ale stejně se budeš muset trochu krotit.

jogurt
16. července • 9:28

s SQ7 TDI nemám problém jezdit dálky kolem 8 a lokálku do 9. Tankování po 900km. Vrazili mi do ruky Q7 60TFSIe. Lokálka s dobíjením 8, bez dobíjení 13, dálka 13. A když tomu vezmete elektromotor a přidáte dva válce a litr objemu, deklarovaných 12 to určiě nebude, ale 15 s odřenýma ušima.

stealth01
16. července • 11:52

V srpnu vydám konečně blog na svém kanále. Měl jsem výzvu ujet celou republiku tam a zpět na jednu nádrž. Dopadlo to šíleně...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
16. července • 12:21

Aš - Jablunkov x2, 1180km? V tom nevidím problém.

stealth01
16. července • 15:16

No, nemyslím, že je to tak easy.

Jogurt
16. července • 15:47

Tak jde samozřejmě o způsob a podmínky jizdy, je treba stačit spotřebu na 7litrů. Při troše kázně jezdím i za míň.

Zelí
19. července • 10:51

Lidi, kteří si pořídí auto typu SQ7, tak jim stačí to, že tím demonstrují ty možnosti, které jim to auto dovoluje. Ale nemají potřebu je využívat. Pro člověka, který spěchá jsou vyloženě brzdou provozu. Strejdu v nějakým běžným autě předjedeš a nezabýváš se tím, ale tady přemýšlíš, jestli ten dotyčný za volantem to myslí vážně..... chápu, že si hrají na ekonomy run a dělá jim to dobře.

jogurt
21. července • 9:38

Nehraju si na žádný economy run, jezdím normálně na hranici povolených limitů nebo lehce nad nimi v rámci obvyklých tolerancí. A při tom mám pod pedálem obrovskou výkonovou rezervu, nemusím řešit, jestli kamion bezpečně předjedu, nemusím řešit, jestli táhnu třítunový přívěs s lodí, s ničím z toho není nejmenší problém a je pohoda.
A při normálním sólo ježdění musím k pumpě jednou za 900+km, což je fajn.Je bezva natankovat doma, projezdit rakouské hory a dojet domů, aniž bych musel k pumpě.
S benzínovým V8, kde je nepatrné zlepšení v dynamice ale fatální zhoršení v dojezdu, budu u pumpy každých nejvýše 400km bych prostě nekoupil. S nádrží 150l možná ano, s 85 rozhodně ne. Na krátké cesty mám e-tron, ten taky každou chvíli cucá cecek.

Kari
15. července • 12:25

Do auta jako Q7 a Q8 byl V8 TDI naprosto geniální motor. V8 TFSI bude určitě prestižnější a do sportovně laděných modelů asi patří, ale to velká těžká SUV stejně nejsou a hodně silný a přesto úsporný V8 TDI byl v tomto případě lepší varianta.

XYZ
15. července • 16:00

Nic proti dieselu, pokud jde o ekonomiku provozu, třeba Passat co najezdí 40000 km ročně, klidně. Ale škudlit na palivu u opulentního SUV za 3 miliony? Kdo chce mít opici, musí mít i na banány!

C. Rice
20. července • 11:59

XYZ je mimo, i bohati lidi chteji setrit, a nejde jen o to, ale taky o dojezd na jednu nadrz, kazdyho nebavi stavet furt na pumpe

Neurotic
15. července • 16:45

Ty lidi si to, ale můžou koupit právě díky tomu, že neutrácejí zbytečně za banány a radši si koupí úspornější opiciB-] Ono s tímhle přístupem je pak i 600 tisíc měsíčně málo:-D

OTTO
15. července • 17:30

Tak ono pokud si pořizuju SUV za 3 mega, tak bych měl alespoň 500tis měsíčně vydělat, jinak bych řekl, že si dotyčný pořizuje na své (malé) poměry příliš drahé auto. Nikdy jsem neměl auto, které by bylo dražší než můj půlroční příjem... Je fakt, že ve východní Evropě ale asi někteří exhibují auty, která si vlastně nemohou dovolit (takové přemrštěné utrácení je pak často dožene právě v krizových obdobích, kdy se ukáže, jak kdo hospodařil v tučných letech).

bob
16. července • 14:14

U auta za 3 mega by jste se měli vejít do částky okolo 60 tisíc, pokud jde o měsíční splátku. Takže jediná otázka, kterou si lidi kupující tyto vozy pokládají je: Může si to moje firma dovolit?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
16. července • 15:15

Naprosto přesně. Osobně mám takovou normu, která je trochu uchýlná. Chci max investici do aut mít v rámci jejich kompletních (odhadnutelných) nákladů do 17% veškerých příjmů.

OTTO
16. července • 16:39

17%? Hustý, zkusil jsem si to úplně orientačně přepočítat na svojí firmu a vyšlo mi (odpisy, pojištění, servis, phm) asi 4,5 % :-D. Ale samozřejmě záleží na tom, co kdo a kde dělá. Zobecňovat to asi nejde.

stealth01
16. července • 19:39

Ja jsem strašně divný v tomto. “Investuju” do aut, místo abych se choval rozumně. :-D

stealth01
16. července • 11:51

Zaprvé, v ČR se podle mě neprodal jediný kus SQ7 / SQ8 na běžného člověka, vše je na IČ.
Zadruhé, luxus koupit si auto za 3 miliony si nemohu dovolit. Samozřejmě vše na úvěr s přiměřenou akontací, to je většinou nejvíce výhodné.
Zatřetí, vydělám mnohem více, než 500 měsíčně, přesto mě každá nádrž opravdu bolí u srdce. Když mohu ušetřit třeba litr na spotřebě, tak to udělám. Neplatí pro R8, kterou mám pro radost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
16. července • 15:50

Tak to je mi tě fakt upřímně líto.

Kari
15. července • 18:21

Většina těchto aut je na firmu. Jako soukromé to zase tolik lidí nemá.

Market
15. července • 18:14

A prezradis na com sa vozis?

Eman
15. července • 17:40

Tak to by těch aut za 3 mega moc nejezdilo. Máš zvláštní představy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
15. července • 18:07

Tak pokud někdo vydělává 100tis (i kdyby "čistýho"), myslí si o sobě, že je borec a pořizuje auto za 3 mega, tak je to podle mě regulérní blázen. :-D
Podle mě je příjem 100tis tak akorát na lepšího Golfa, nebo Passata v základu. Ale asi to máme každý nastaveno jinak.

MM
16. července • 15:49

Sociální mindráček.

OTTO
16. července • 16:31

Cože?

Michal
15. července • 20:01

Ano je to tak jak píšeš - někdo má stovky milionů a jezdí ve staré oktávce, jiný 100tis./měsíc a koupí si esko. Každého věc

Kari
15. července • 16:20

Což ale vůbec neplatí a realita je jinde. Prodeje V8 TDI byly slušné, u benzínu to půjde znatelně dolů.

Rokyta ex Acz
15. července • 14:48

V8 TDI není ani technicky taková hrůza, rozhodně na dnešní dobu příjemný motor a do této kategorie aut pasoval. Osobně bych se za něj vůbec neurazil. ;-)

Michal
15. července • 12:51

Naprosto souhlasím, podle mně půjdou prodeje tohoto modelu asi dolů. A co je taky zajímavé...dost by to mohlo zavařit Porsche Cayenne. Tak snad to mají spočítanéB-]

volič ANO
15. července • 12:23

Tým ANO ve složení Ing. Babiš, JUDr. Schillerová a Ing. Havlíček nám zlevní naftu o 3 Kč (možná i více!). Spotřební daň na benzin správně ponechají vysokou, je potřeba řádně zdanit dekadentní SUV se zážehovými motory!

Rokyta ex Acz
15. července • 14:45

O tak prasáckých uskupeních bych na motoristický web nepsal. Zde to má být o autech !!! Stebáckou stranu si řeště někde na zápisích z gulagu. Kde vězně po cvičné lobotomii za živa dali večer za bránu tábora, aby ráno našli jen promzrlé kosti :-(

volič ANO (51% v 2021)
15. července • 19:30

Aby ti nepraskla žilka žlučovitý kavárníku! Diskuze cenách PHM odvozených od výše spotřebních daní na motoristický web samozřejmě patří.

Axel Toronto (xax41)
15. července • 21:48

Bureš a jeho voliči jsou zplozenci ze zoofilního análního incestu

WRC Fabia R2 TwinCharger
15. července • 12:16

Na dvakrat preplnovany benzin vam bude stacit. Je to parada, verte miB-]

kari
15. července • 12:48

Máš fabii jezevčík 1,4 a chceš poučovat případné majitele 4.0 V8 ?:-D:-D:-D

WRC Fabia R2 TwinCharger
15. července • 14:10

Kombiky jsou jezevcik... Jam mam pravy cesky, temer nevyskytujici se unikat ..kockovitou selmu, jako Rys ostrovid.;-)

Kari
15. července • 15:27

Tak možná kolotočovitou, jak od kolotočářů. Takový tuzing na jezevčíkovi co si hraje na něco co rozhodně není a ty se s tím chlubíš, jak kdyby jsi měl opravdu dobré auto. Máš 1,4 v jezevčíkovi s automatem. Mamacar, smiř se s tím. Špatné to není, ale ani zdaleka takové, jaké ty si myslíš že to je.

WRC Fabia R2 TwinCharger
15. července • 15:46

Vse mam puvodni. 180 hp. Definice tuzingu neplati na seriovy vuz. Zrovna menim olej v DSG..clovek se musi starat o takovou silnicni R2 masinku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kari
15. července • 16:18

No a co, že máš všechno původní? Přestaň z toho dělat něco, co to zdaleka není a nebudeš za vola.

WRC Fabia R2 TwinCharger
15. července • 16:46

...pro me kauf stoleti, vis?

Kankunen
15. července • 12:15

Plzeňský Prazdroj přestane nabízet pivo, protože obsahuje alkohol a bude nabízet přímo vodu. A vlastně se CO2 sníží, protože prodeje klesnou na 10%.

.
15. července • 12:10

:-D:-D:-D

Akro
16. července • 7:02

Asi tak, poloviční dojezd, dvojnásobné provozní náklady, to se vyplatí. Kazdych 400km u pumpy, to je sen movitých manažerů. Fleet emise presto klesnou, protože zájem bude nula.

Lukáš
17. července • 11:22

Tak asi závist tak něco dělej a můžeš si koupit taky .Audi nemá v kvalitě zpracování konkurenci a čínský a korejský trabant ať jdou někam

Tomàš Fuk
16. července • 8:28

Soudruhům z Ingolstadtu zjevně vadí, že o V8TDI je velký zájem, tak vymysleli, jak to změnit.

stealth01
16. července • 11:46

Bohužel, klasika u Audi. Když něco funguje tak je třeba to pokazit...

Jogurt
16. července • 12:49

Mà to logiku. Když místo 20 aut se spotřebou 8 prodáte jen jedno, může žrát 15 a fleetové emise klesnou.

Doporučujeme

Články odjinud