Audi rozšiřuje nabídku jednotek pro svá velká ostřejší SUV. Fanoušci do velkých benzinových motorů budou rádi.
Ostřejší SUV Audi SQ7 a SQ8 byste doteď sehnali pouze s naftovým osmiválcem. Sama automobilka ale přiznává, že poptávka po výkonných benzinových motorizacích je stále velká, takže nyní budou tato SUV dostupná s dvakrát přeplňovaným motorem V8 4.0 TFSI. Oba modely si tak polepší výkonem, přirozeně ale budou o něco žíznivější.
Benzinový osmiválec pod kapotami SQ7 a SQ8 zajistí výkon 373 kW (507 koní) a točivý moment 770 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h je pak v obou případech otázkou 4,1 sekundy, zatímco maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/h. Spotřebu paliva udává Audi u benzinového SQ7 a SQ8 ve stejném rozmezí 12 až 12,1 litru na 100 km.
Srovnání s naftovými verzemi SUV je samozřejmostí. Současné osmiválcové TDI pod kapotami SQ7 a SQ8 zajišťuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 900 N.m. Zrychlení na 100 km/h je u naftových motorizací otázkou 4,8 sekundy, maximálka zůstává na 250 km/h. Velká změna ale přirozeně nastává u spotřeby. TDI si totiž papírově vezme mezi 7,4 až 7,8 litry nafty na 100 km a běžně není problém se dostat i pod tato čísla.
Motor V8 4.0 TFSI je pak klasicky spojen s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, tedy stejně jako u naftových verzí. Ve standardní výbavě nechybí sportovní adaptivní vzduchový podvozek, systém řízení kol zadní nápravy nebo silnější brzdová soustava s brzdovými kotouči vpředu o průměru 400 mm.
Příplatkově můžete zvolit i podvozkový paket advanced, zahrnující elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu a sportovní diferenciál, dodatečně pak Audi nabízí i karbon-keramické brzdy, které už by měly zhruba 2,4 tuny vážící SUV bezpečně zastavit. Audi SQ7 a SQ8 s motory V8 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. O cenovky nových benzinových verzí SUV se české zastoupení zatím nepodělilo.
Audi přímo neuvádí, že by s oznámením nových motorů pro velká SUV okamžitě skončila možnost objednávat 4.0 TDI, dle našich informací se s ním ale od roku 2021, kdy vstoupí v platnost přísnější emisní norma, nepočítá. Podíváme-li se na Volkswagen Touareg, který o motor 4.0 TDI už přišel bez šance na návrat, lze očekávat, že se Evropa srovnaná s USA. Tam totiž modely SQ7 a SQ8 mají motor 4.0 TFSI od samotného začátku prodeje.