Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi rozšiřuje nabídku jednotek pro svá velká ostřejší SUV. Fanoušci do velkých benzinových motorů budou rádi.

Ostřejší SUV Audi SQ7 a SQ8 byste doteď sehnali pouze s naftovým osmiválcem. Sama automobilka ale přiznává, že poptávka po výkonných benzinových motorizacích je stále velká, takže nyní budou tato SUV dostupná s dvakrát přeplňovaným motorem V8 4.0 TFSI. Oba modely si tak polepší výkonem, přirozeně ale budou o něco žíznivější.

Benzinový osmiválec pod kapotami SQ7 a SQ8 zajistí výkon 373 kW (507 koní) a točivý moment 770 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h je pak v obou případech otázkou 4,1 sekundy, zatímco maximální rychlost je klasicky omezena na 250 km/h. Spotřebu paliva udává Audi u benzinového SQ7 a SQ8 ve stejném rozmezí 12 až 12,1 litru na 100 km.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Srovnání s naftovými verzemi SUV je samozřejmostí. Současné osmiválcové TDI pod kapotami SQ7 a SQ8 zajišťuje výkon 320 kW (435 koní) a točivý moment 900 N.m. Zrychlení na 100 km/h je u naftových motorizací otázkou 4,8 sekundy, maximálka zůstává na 250 km/h. Velká změna ale přirozeně nastává u spotřeby. TDI si totiž papírově vezme mezi 7,4 až 7,8 litry nafty na 100 km a běžně není problém se dostat i pod tato čísla.

Motor V8 4.0 TFSI je pak klasicky spojen s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, tedy stejně jako u naftových verzí. Ve standardní výbavě nechybí sportovní adaptivní vzduchový podvozek, systém řízení kol zadní nápravy nebo silnější brzdová soustava s brzdovými kotouči vpředu o průměru 400 mm.

Nové Audi Q5 má české ceny. Navzdory hybridnímu pohonu téměř nepodražilo

Nové Audi Q5 má české ceny. Navzdory hybridnímu pohonu téměř nepodražilo

Příplatkově můžete zvolit i podvozkový paket advanced, zahrnující elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu a sportovní diferenciál, dodatečně pak Audi nabízí i karbon-keramické brzdy, které už by měly zhruba 2,4 tuny vážící SUV bezpečně zastavit. Audi SQ7 a SQ8 s motory V8 4.0 TFSI budou uvedeny na český trh v průběhu podzimu. O cenovky nových benzinových verzí SUV se české zastoupení zatím nepodělilo.

Audi přímo neuvádí, že by s oznámením nových motorů pro velká SUV okamžitě skončila možnost objednávat 4.0 TDI, dle našich informací se s ním ale od roku 2021, kdy vstoupí v platnost přísnější emisní norma, nepočítá. Podíváme-li se na Volkswagen Touareg, který o motor 4.0 TDI už přišel bez šance na návrat, lze očekávat, že se Evropa srovnaná s USA. Tam totiž modely SQ7 a SQ8 mají motor 4.0 TFSI od samotného začátku prodeje.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 58 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků