Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

21 komentářů

stealth01
28. července • 13:41

Klasické Audi. Do podzimu V8 TDI. Jejich strategie je vždy stejná. Nejlepší motor planety (v dieselech) a oni ho pošlou ke dnu. Nádherný R5 z minulých dob je už dnes jen další motor v nabídce. Nemá charakter, nemá zvuk a citelně mu schází výbušnost a rychlá reakce.
Jsem zvědav, kdy někdo rozhodne, že pocta LeMans - model R8 nebude už existovat anebo do něj narvou přeplňovanou véosmičku.
Nerad jsem negativní, ale je to smutné...

Ingos
28. července • 14:10

R8 s atmo spalovákem končí s touto generací, to už je jisté. R5 nejpozději v roce 2024 taky, možná dřív. V8 TDI je škoda, ale asi to odpovídá zájmu zákazníků. SQ7/SQ8 moc nepotkávám.

stealth01
28. července • 14:35

Podle mě zájem o motor by byl enormní. Spíše není zájem o cenu, kterou si Audi účtuje.

jogurt
28. července • 16:16

Jen málokdo se s konečnou cenou SQ7 dostane nad trojku. Půlmilion dolů je jaksi povinnost a další slevy nejsou nic mimořádného.

RR
28. července • 14:21

No je fakt, ze SQ uz maji cenově blízko treba k Porsche...

stealth01
28. července • 16:01

Nevím jak u SQ7 vs Cayenne. Ale pro test RS6 jsme si vzali pro porovnání se stejnou výbavou Porsche Panamera Sport Turismo a ceny byly:Audi: 4.174.000,-
Porsche: 5.467.820,-takže pokud je pro Tebe rozdíl 1.5 milionu korun hodně blízko cenově, tak v pořádku.

Soap
28. července • 13:09

Nerozumím tomu kdo si koupí SQ8 s benzínem. Za cenu SQ8 + některé nezbytné příplatky můžu mít RSQ8, která má bohatší základní výbavu.
Jo a lidi co si tyto auta kupují spotřebu určitě řeší, znám pár majtelů osobně.

stealth01
28. července • 13:37

Hm, RSQ8 budu testovat, myslím, že u tohoto modelu je jinak řešený podvozek plus je to auto, které nevyrábí Audi AG (což je to samé jako M modely, ty taky nevyrábí BMW AG).
Ve finále by RSQ8 měla jezdit lépe, když na ni pracují kluci z Audi Sport. Otázka je, co jim matička dovolí.

jogurt
28. července • 16:14

jenže rozdíl v ceně SQ8/ RSQ8 není nijak propastný, takže benzínovým SQ verzím příliš šancí na evropském trhu nedávám.
Navíc je to přímo ukázková demonstrace naprostého zmatku v rozhodování managementu VAG.SQ7 na jaře 2018 stáhli s tím, že končí. V září 2019 zase zavedli, a za necelý rok ji zase stahují. Touareg V8TDI vydržel ve výrobě přesně rok, A8 V8TDI také. Přitom je zcela zjevné, že o V6TFSI PHEV verze jak u Touaregu, tak u Audi Q7/A8 je zájem v podstatě nulový a čtyřválcové PHEV v A6/A7/Q5 jsou rovněž propadák.

x12345678
28. července • 22:33

PHEV A6/A7/Q7/Touareg jsou v Německu totální fiasko. Prodejci je odmítají brát na showroomy, protože zájem klientů je nulový. Jediné, co jakž takž jde prodat, byť v zanedbatelných počtech, je Q5 55TFSIe. Ale i těch se prodá daleko méně, než plnotučných SQ7.

WRC Fabia R2 TwinCharger
28. července • 10:10

Zvlastni, ze majitele i takovych aut resi spotrebu. Vzdyd kazdy ujety kilometr stoji penize i v tom smyslu, ze se zvysuje najezd a tim klesa i pomyslna celkova trzni cena vozu. Zato tech par korun extra na pohonych hmotach, je vesmes pakatel, ne?

stealth01
28. července • 13:33

Mě stojí auta, s kterými jezdím, cca 135 tisíc každý měsíc na splátkách, pojištění, servisu, myčkách a PHM.
Nejde mi o stav konta, ale prostě nerad vyhazuju peníze oknem. Jezdím s SQ7 dlouhodobě za 9 cca. Spotřebu neřeším ve smyslu zapojení se někde za kamion, ale rozhodně bych nerad jezdil za dvojnásobek.
R8 neřeším spotřebu vůbec, většinou tam mám 16-20.
Takže i kdybych byl miliardář, každý litr dolů mi udělá radost.Ono je taky asi důležité, jak jsi k penězům přišel. Pokud si je získal lehce a bez úsilí, tak je taky lehce a bez úsilí utrácíš.

Kankunen
28. července • 13:56

Přesně takto uvažuje majitel SQ7-8, nerad plýtvá a tak má na SQ.

jogurt
28. července • 16:09

Nejen že nerad plýtvá, to je samozřejmě pravda, ale taky ho nebaví muset každých 400km k pumpě. Za sebe, kdyby V8TFSI dostala alespoň 130l nádrž, tak by mi to nevadilo. Bohužel, americká verze zůstala na stejné nádrži jako evropská, tedy 85l, přestože Touareg má 90l a ještě navíc odpadá další 24l nádrž na adblue, takže místo tam nepochybně je. S 85l jim ale na patnáctilitrovou spotřebu kašlu. Budu naftovou SQ7 držet jak dlouho to půjde a pak se uvidí, předpovídám, že ji jednou nahradí h-tron.

stealth01
28. července • 16:22

Souhlasím. Jinak SQ7 budu držet taky jak to jen půjde. Pro mě zatím bez jakékoliv konkurence nebo lépe řečeno, není dnes auto, které bych chtěl po SQ7 (snad 53 AMG GT). Vždycky se těším na každý kilometr. 👍

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nojono
28. července • 16:28

Abyste, pánové, pak ještě měli od Audi co kupovat. Pomatenost současného managementu je přímo galaktická a jejich schopnost vnímat svá nejpitomější rozhodnutí jako geniálně správná rovněž. Nápadně to připomíná dvě firmy z jiného oboru: HTC jako tehdejší technologický leader měl rovněž sebevědomé a úplně vypatlané vedení, které sérií naprosto chybných marketingových rozhodnutí značku poslalo z výsluní do těsné blízkosti úplného dna, kde se potácí dodnes. A finská Nokia rovněž, ti to ovšem dokonali zdárně až do čínských rukou.

stealth01
28. července • 16:43

Ja už nic od Audi nechci. Současné modely mě totálně odradily.

Nojono
28. července • 16:50

RS7 je zatím ještě v pohodě....;-)

stealth01
28. července • 18:11

Designově krásné. Ale třeba i RS6 je tupejsi v reakcích než modely konkurence

stealth01
28. července • 16:05

To se těžko vysvětluje. Lidi jsou různí, chtějí jezdit pohodlně a rychle a zároveň třeba obdivují techniku. Každý k tomu přistupuje jinak.
Zdroje by byly i na Urus a Aventador SV, ale už to proste za auto a obdiv ke znacce, úctě k její tradici nebo klukovskemu snu je proste přehnané. Za auto, byť na to mohu mít, bych takové peníze asi nedal.

ACE
28. července • 15:55

😄😄😄👍

Doporučujeme

Články odjinud