Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Zpráva o změnách v nabídce pohonných jednotek vrcholných SUV od Audi přišla teprve v polovině tohoto měsíce. Nyní už modely SQ7 a SQ8 pořídíte jak s naftovým, tak benzinovým motorem, tento stav ale nebude trvat moc dlouho.

Nahrazení motoru 4.0 TDI pod kapotami vozů Audi SQ7 a SQ8 by nemělo překvapovat. Osmiválec nedávno skončil i ve Volkswagenu Touareg, kde se moc dlouho nezdržel a osobně si myslím, že je to škoda. Mimořádně jemný motor má neskutečnou sílu, velkému a těžkému SUV dokonale pasuje a nevezme si o moc více paliva než naftový šestiválec. Sám jsem s Touaregem V8 jezdil za méně než 9 litrů a zkušenosti kolegů a známých se od těch mých zas tak neliší.

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Dle českého konfigurátoru Audi je nyní předčasné hovořit o konci motoru V8 4.0 TDI (320 kW) v SQ7 a SQ8, protože jej stále najdete v nabídce. Ta navíc byla rozšířena o osmiválce 4.0 TFSI s výkonem 373 kW, takže někdo, kdo nad turbodieselem váhal, teď může skákat do stropu, protože má možnost volby. Jenže ta tady už moc dlouho nebude. Podle našich informací stav potrvá jen do podzimu a od příštího roku se s motorem V8 TDI nepočítá. Vodítkem byl i fakt, že modely SQ7 a SQ8 dorazily na americký trh rovnou s motorem TFSI a udržovat nafťák jenom kvůli Evropě by se Audi nevyplatilo.

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Dnes je tedy situace taková, že si Audi SQ7 a SQ8 můžete na našem trhu objednat s naftovým i benzinovým motorem. V případě TDI se bavíme o cenách od 2.578.900 Kč (SQ7 TDI) a 2.779.900 Kč (SQ8 TDI), za motor 4.0 TFSI dáte nejméně 2.602.900 Kč (SQ7 TFSI) a 2.803.900 Kč (SQ8 TFSI).Turbobenzin tedy vyjde o něco málo dráž, to ale zřejmě nikoho moc trápit nebude. Navíc benzinové verze mají v základu řízení všech čtyř kol, za které se u nafťáků připlácí 34.700 Kč.

Audi SQ7 a SQ8 dorazily do Ameriky. Evropské verze by si namazaly na chleba

Audi SQ7 a SQ8 dorazily do Ameriky. Evropské verze by si namazaly na chleba

Cena až takový problém nebude, to spíše spotřeba paliva. Audi totiž změnami v nabídce SQ7 a SQ8 zkomplikuje život těm zákazníkům, kteří si chtěli pořídit silné SUV, se kterým ujedou na jednu nádrž klidně i 900 km. Zatímco nafťáky si papírově vezmou okolo 9 l/100 km, benzinové osmiválce začínají na 12 litrech. Že takové drobnosti řidiči drahých aut vůbec neřeší? Tak tím si nejsem tak úplně jistý...

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků