Amerika vítá zážehový osmiválec 4.0 TFSI ve velkých SUV Audi. Máme jim co závidět?
Nové ostré modely automobilky Audi s označením S koupíte v Evropě už výhradně s naftovými motory. A nejsou v tom samy. Krásným příkladem je třeba model S6, který se v předchozí generaci nabízel s dvakrát přeplňovaným benzinovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 309 kW (420 koní). Evropská verze nové S6 však už dostala třílitrový vznětový motor produkující výkon 257 kW (349 koní), zatímco Amerika, Asie a Střední východ se těší z přítomnosti dvakrát přeplňovaného benzínového šestiválce o výkonu 331 kW (450 koní).
Američané si nyní mohou libovat v benzinových variantách velkých SUV modelů SQ7 a SQ8. Jejich síla pramení z dvakrát přeplňovaného zážehového osmiválce 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní). Jen pro porovnání: evropský vznětový osmiválec TDI disponuje výkonem 320 kW (435 koní).
Při sprintu na stovku by nám americká verze ujela o půl vteřiny (4,3 vs 4,8 s), omezovač na 250 km/h ale platí i na ostatních trzích. Naše verze má zase výhodu ve spotřebě. Při testu Audi SQ8 TDI jsme dosáhli kombinované hodnoty 9,4 litrů na 100 kilometrů.
Další rozdíl jsme našli i v katalogu příplatkové výbavy, kde americké verze mají již v základu řízení zadní nápravy, zatímco evropské verze připlácejí 33.000 Kč. Tím ale rozdíly v podstatě končí. Co se týče výbavy, dostanete již v základu 20palcová kola pro SQ7 a 21palcová pro SQ8. Budete Američanům zážehové verze závidět?
Na fotografiích najdete evropské verze verze vozů.