Audi SQ7 a SQ8 dorazily do Ameriky. Evropské verze by si namazaly na chleba

42 komentářů

Paly
15. ledna • 22:53

Priemerna cena benzinu v USA je 0,70 usd/L.Nečudujme sa preto,že maju velke agregaty tak radi...

.
15. ledna • 14:14

Pokud něco Amíkům závidím, tak levný benzín. Tady bych to živit nechtěl.

bzzz
15. ledna • 21:04

Museji mit levnou 'ropu', aby jim zbylo na zdravotni peci a vzdelani...

x12345678
15. ledna • 20:43

Asi byste se divil. Q7/Q8 je sice nesmysl kupovat ve verzi 55TFSI, protože to výkonově/jízdně není o nic zaznamatelného lepší než 50TDI, natož pak v těžké a předražené verzi 60TFSIe, jen to o polovinu víc žere, ale benzínové verze SQ s vypínáním válců sakra smysl dávají. V běžném provozu budou spotřebou velmi blízké naftovým SQ a rozdíl se projeví jen při převládajícím provozu ve městě, případně při vysokých dálničních rychlostech. Ostatně lze srovnávat, spotřeba A8 55TFSI je vyšší, než spotřeba S8.

simson33
16. ledna • 7:32

Já považuji vypínání válců, pokud nejde deaktivovat, za nesmysl. Nekupuji si přece V8, abych jezdil na čtyři válce. Ani z hlediska opotřebení motoru není provoz pouze na část válců ideální.

Freddka
16. ledna • 16:02

1. je to jedno, nepoznas to
2. Tak si kup V8 bez deaktivace valcu a je po problemu

Jiří V.
16. ledna • 14:18

A proč by si nejel na 4 válce když jedeš třeba přes ves a auto by utáhl jeden válec? Pořad v tom motoru kmitá 8 válců, točí se 8 ojnic a motor je stále vyvážený jako 8 válec, pouze zapalují 4 válce. Navíc, když nebude hláška v budíkách, tak to vůbec nemáš šanci poznat. A opotřebení, vždyť v tomto režimu se motor povaluje někde těsně nad volnoběhem, tak čemu to vadí, olej cirkuluje a maže všechny všechny části tak jako když pálí 8 válců tak wocogo. Používá se to už hromadu let (první byli nějaké ameriky už před desítkami let) a dosud se neobjevily nějaké zásadní potíže, o vše se stará elektronika a jeden primitivní přesuvník, proti celkové komplexitě těchto motorů je to doslova prd.

jogurt
16. ledna • 11:47

evidentně vůbec nechápete, jak to funguje a nemáte ani tušení, že mimo rozsvícené kontrolky to za volantem vůbec nepoznáte

.
15. ledna • 21:48

Benzínové SQ bude jezdit s lehkou nohou se spotřebou o tři litry vyšší než naftové SQ při stejném způsobu jízdy a s těžkou nohou ten rozdíl poroste, v extrému klidně na 5-6 litrů.

Nojono
16. ledna • 11:51

No, spíš ne. Měl jsem možnost v minulé generaci jezdit s A6 a A7 s benzínovými i naftovými motory, včetně obou osmiválců, 450HP i 560HP. Oba osmiválce jezdily ve všech režimech mimo Autobahnu za výrazně méně, než V6 TFSI.

.
16. ledna • 14:08

To nijak nerozporuji, ale tvrdit (x12345678), že benzínový osmiválec ve velké a těžké krabici pojede za to samé co naftový osmiválec je kravina.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tomas Fuk
16. ledna • 17:12

"spotřebou blízké" není "za to samé".
Pokud to "spotřebou blízké" správně chápu, tak jestli naftové SQ jezdí kolem 9, dá se předpokládat, že s nalehko předoucím benzínovým V8 to bude těsně nad 10. Zatímco benzínový šestiválec v té samé těžké a velké krabici to pod 12 nedá.

ZF
15. ledna • 16:22

V Kalifornii je úplně levný. :-D

Lulda
15. ledna • 14:08

Tak my jak křupani budeme za chvíli v Evropě jezdit ve šlapacim autíčku, abychom nezabili ledního medvěda a Gretě neničili dětsví, kdežto v Americe si dál budou jezdit v benzínovejch osmiválcích s hubou od ucha k uchu. :-D

Kvido
15. ledna • 15:00

Jestli se v Americe brzo něco nezmění a nebudou masivně podporovat vývoj a inovace, tak na tom do třiceti let budou tak, že si ten benzínový osmiválec nikdo nebude moci dovolit. Stejně tak, v Americe jezdí ve starých 2.0 atmo, Honda všude cpe 1.5T. I tam nejsou osmiválce na denní pořádku. Moc si to idealizuješ.

David
15. ledna • 16:30

Nejsou osmiválce na denním pořádku? A byl si tam někdy? 8 válce skutečně jsou na denním pořádku, protože ho má každej Pick-up, teda každý 3 auto, co v USA potkáš. BTW oni i policajti v USA mají skoro celou historii v autech 8 hrnek.

iPace
16. ledna • 8:20

kazdej pick up to opravdu nema, dle statistik vetsina prodeju v pickupech v USA tvori 6 valce, prez 55%ja osobne mam zkusenost jen s Kalifornii, Nevadou, Arizonou, Floridou, NY, Marylandem a Washingtonem, tedy autem, a ani 8 valcu bude zastoupeni velike, ale ze by as tak drasticke jak se tu pise to fakt ne, aneb dost ruznoroda smeska od 4 do 8 valcu v osobni doprave, asi nejvice bych rekl ze bylo pickupu na Floride, nejmene pak mezy NY a Washingtonem

David
16. ledna • 9:57

Jasně. Jde o to, že u nás potkáš 8 válec 2x týdně, když máš štěstí a nebydlíš na Praze 1 nebo 6.Zatímco v USA jich máš na každým parkovišti před walmartem 10-15 a když si řekneš na dálnici, teď hledám 8 válec, tak ho kolem sebe prakticky ve 100% najdeš.

fanda rs twincharger
15. ledna • 17:29

Tak tak, V4 malo, V6 mel tehdy okolo me snad kazdy a V8 tipuju cca kazde pate auto v prumeru. Taxikari stejne jak poldove Ford Crown Victoria

stealth01
16. ledna • 14:29

Jinak je krásné, jak se lidi domnívají, že to písmeno V znamená válec. Jistě, typické anglické slovo “válec”.
Nechci dělat chytráka, ale jen pro info. V4 už nikdo nevyrábí v podstatě. Je to dost složité. Všechno to jsou řadové motory, takže ne V4, ale I4 nebo česky R4 (případně B4).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fanda rs twincharger
16. ledna • 14:41

Jeste si tam dokonce pamatuji "v", znacilo to na zadku auta i na motoru treba 16v nebo 24v coz znamenalo valves.

stealth01
16. ledna • 10:49

V4??? To se ještě někde vyrábí?

Anonym
15. ledna • 18:33

Ctyrvalec byl naprosty standard v poslednich desitkach let napric znackami, pokud se bavime o autech do velikosti stredni tridy, pripadne kompaktnich suv. Dvoulitr, pripadne 2.4 nebo 2.5 byl v Camry, Malibu, Altime, Santa Fe, Jeepech... Sestivalce byly dostupne za priplatek ve vyssich verzich. Uz nekolik let bezny sestivalec skoro nekoupis, zaklad je ctyrvalec s turbem, preplnovany sestivalec pak leda jako vrchol nabidky s nesmyslnym vykonem a cenou. Kazda generacni obmena prinese downsizing, ne tak drasticky jako v Evrope, ale dost znatelny. Novy Explorer nema v8, nove sedany od Cadillacu osekaly sestivalce. Mustang o v6 v tichosti prisel predloni. Snad jen Camry si drzi atmosfericky v6 i v nove generaci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Driver
15. ledna • 20:15

:-D Co to meleš? To je jako bys si vzal fotku z Václaváku a říkal, že v Cz jezdí všichni v Rolls, Bentley, S klasse, Ferrari a i popeláři a Hasiči mají Mercedesy :-P
Běžně v LA NY jezdí už 10let dodávky Sprinter přeznačkované na Dodge nebo co to má za loga, Kdybys chtěl zastavit ten velký klasický sedan taxi, tak se budeš divit, že přijede prosklený pikap Ford nebo Asijská ještě horší dodávka a v tom jsou ve všem malé uřvané čtyřválce akorát na skákání po městě. Lidi si za to mohou sami. Kdyby ty tříválce a downsizing bojkotovali, tak by to brzy přestali vyrábět. Jenže firmy to vezmou, protože jim to je ve fabii jedno, až to odepíšou, tak to sice na oko nikdo nechce, ale když je na lámání chleba, tak ten tříválec vezme každý druhý, když je o padinu levnější než totéž se čtyřválcem, což je dost peněz. Že budou měnit motor je jim jedno, tak daleko nevidí co bude za rok. Hlavně že ušetřili dnes. Tříválec je do města do třetího auta v rodině ideální na krátké trasy. Ale aby s tím lítali pražáci s pedálem na zemi 4x měsíčně na Čeladnou v levém, to je kapku úlet :-D

Gerila
15. ledna • 23:08

Není, 3 válce byly už ve Fabii I a životnost v pohodě.

fanda rs twincharger
15. ledna • 19:20

Ja tam zil v dobe pred krizi tak nevim jak dnes. V4 po silnicich byli spis jen asiati. Tehdy si skoro nepamatuji, ze by nekdo krome seniorek a zacinajicich ridicu, studentu, nebo chudsich cernochu mel americke auto a v nem ctyrvalec. Na diesel auta si treba nepamatuju vubec.

Anonym
16. ledna • 8:39

Clovek si pamatuje to zajimave. Ale i pred krizi byla skoro ctvrtina aut se ctyrvalcem. Od krize je to pres 40% a podil stale roste. To procento by bylo jeste vetsi, kdybys nepocital full size trucky, ktere bych mezi auta vubec nezahrnul, pokud srovnavame evropsky a americky trh. Jejich podil je zhruba 15%, mozna 20, pokud beru i full size suv.

a
15. ledna • 21:56

Ono právě dneska hodně těch amerických trucků má taky diesely. V8 o objemu 6 až 7 litrů. Ale tam to má smysl, protože oni s tím kolikrát tahají dost těžký přívěsy.

a
15. ledna • 22:02

Slovem „trucky“ samozřejmě nemyslím náklaďáky (kamiony), ale ty velké pick-upy, které začínají od velikosti Fordu F150 (větší než evropský Ford Ranger) a pokračují dál. To kdyby někdo nevěděl, čemu že se v USA taky říká truck.

fanda rs twincharger
15. ledna • 22:50

Mexici si tam ani jine auto nekupovali, kazdy chtel jenom truck a pak na sebe machrovali kdo ma vetsi motor:-D:-D:-D same souboje na semaforech:-D:-D:-D

jean
16. ledna • 10:38

Aj v Chicagu sú Mexíci?

fanda rs twincharger
16. ledna • 11:40

Jasne, plne ctvrti. Kazdy chce byt Macho s velkym brucicim truckem, vetsinou ojetym. Oni jsou vsichni male postavy, maji ale velke ego a chteji truck, nejlepe V8 (soy es el rey - ja jsem tady kral):-D

bzzz
15. ledna • 20:30

Kde tam? Vzdyt je to zeme takovych rozdilu/extremu...

fanda rs twincharger
15. ledna • 20:50

Downtown Chicago i predmesti sveho casu.. svet jak z akcniho filmu:-D

Kankunen
15. ledna • 14:18

Máš pocit, že se u nás v Evropě nenabízí osmiválce? U nás jezdí po dálnici rychleji Fabia SDI než v Americe osmiválec. Ono když jezdíš vlastně do sto, tak nežere ani osmiválec.

Ne321
18. ledna • 17:28

To je velmi popularni omyl. Na americkych dalnicich se jezdi stejne rychle a casto i rychleji jako na tech evropskych, samozrejme s vyjimkou tech nemeckych, ale ty jsou velmi neobvykle i v ramci EU pomeru.

bzzz
18. ledna • 20:20

Rychleji nez nejcastejsich 70-80 mph (nejcasteji limit 70 nebo 75)?

Ne321
19. ledna • 9:36

V podstate ano, protoze limit je tam tak tech 70, 75 nekde 80, ale s velmi ridkymi vyjimkami (napr. Oklahoma, ale i tam ac vsude "inzeruji", ze je nulova tolerance tak jsem za pet mil pres limit dostal jen slovni upozorneni "next time, you should drive a little bit slower", ale zadnou pokutu ani tisteny warning) se v podstate vsude toleruje +10 pres limit, takze ten hlavni proud aut jezdi 5 - 10 mph pres, tudiz realna rychlost na dalnicich je 75 - 85, takze cca 120 - 140 km/hod nekde i vice. Tudiz bud stejne nebo o malinko vice nez v EU, kde jsou ty rychlostni limity typicky 120 - 130 km/hod a casto bez jakekoliv tolerance ze strany dohledovych organu (viz muj kamarad, kteremu po vyletu do Francie prislo domu sedm slozenek s pokutou za prekroceni rychlosti na dalnicich v rozmezi 3 - 5 km/hod). Tudiz dneska uz nelze rici, ze oproti EU maji v USA pomalejsi dalnice, rychlostne je to tam velmi podobne.
Navic v Americe jsou pak i uplny vyjimky, treba Texas ma na sve hlavni dalnici maximalku 85, pricemz az 95 se v toleruje, takze realne se tam jezdi 150 a nikdo to neresi. Takovych silnic moc v EU mimo Nemecko nenajdete a to uz vubec nemluvim o tom, ze maji v Texasu i snad nejrychlejsi okrsky na svete, protoze tam maji limit na normalni dvouproudovce bez oddeleni smeru 70 mil v hodine, bezne se tam jezdi 80, coz i mne prislo jako docela dost preci je to fakticky nasich dalnicnich 130 na silnici co vypada jak nase silnice 1. tridy a to jeste kdo vi jestli.

fanda rs twincharger
18. ledna • 21:03

Ja zazil v Chicagu a jeho sirokem okoli tri dalnicni rychlostni limity: 45mph dalnice vedouci mestem, 55mph dalnice mesto az predmesti ...a nektere useky 65mph dalnice mimomestske Ilinois. Jezdilo se ale v praxi o 5-10mph vic a bez pokuty

Lulda
15. ledna • 14:28

Ale na jak dlouho? AMG už chce z 63 udělat čtyřválec. A nechápu, jak rychlost souvisí s počtem válců? Osmiválec není jen o rychlý jízdě. Je o projevu, zvuku, chodu.

fanda rs twincharger
15. ledna • 14:00

Tak to s Amerikou proste je. 6 let zivota mi tam stacilo abych navzdy onemocnel laskou k silnym motorum:-) ..neslo se tomu ubranit

David
15. ledna • 13:29

Tak ještě cenu výrazně pod konkurenci a mají šanci, že se vyhrabou na 25% prodejů X5.

Doporučujeme

Články odjinud