Audi SQ7 a SQ8 dorazily do Ameriky. Evropské verze by si namazaly na chleba

Amerika vítá zážehový osmiválec 4.0 TFSI ve velkých SUV Audi. Máme jim co závidět?

Nové ostré modely automobilky Audi s označením S koupíte v Evropě už výhradně s naftovými motory. A nejsou v tom samy. Krásným příkladem je třeba model S6, který se v předchozí generaci nabízel s dvakrát přeplňovaným benzinovým osmiválcem 4.0 TFSI o výkonu 309 kW (420 koní). Evropská verze nové S6 však už dostala třílitrový vznětový motor produkující výkon 257 kW (349 koní), zatímco Amerika, Asie a Střední východ se těší z přítomnosti dvakrát přeplňovaného benzínového šestiválce o výkonu 331 kW (450 koní).

Minitest Audi SQ8 TDI quattro: Hot-hatch v obřím balení

Minitest Audi SQ8 TDI quattro: Hot-hatch v obřím balení

Američané si nyní mohou libovat v benzinových variantách velkých SUV modelů SQ7 a SQ8. Jejich síla pramení z dvakrát přeplňovaného zážehového osmiválce 4.0 TFSI o výkonu 373 kW (507 koní). Jen pro porovnání: evropský vznětový osmiválec TDI disponuje výkonem 320 kW (435 koní).

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Při sprintu na stovku by nám americká verze ujela o půl vteřiny (4,3 vs 4,8 s), omezovač na 250 km/h ale platí i na ostatních trzích. Naše verze má zase výhodu ve spotřebě. Při testu Audi SQ8 TDI jsme dosáhli kombinované hodnoty 9,4 litrů na 100 kilometrů.

Další rozdíl jsme našli i v katalogu příplatkové výbavy, kde americké verze mají již v základu řízení zadní nápravy, zatímco evropské verze připlácejí 33.000 Kč. Tím ale rozdíly v podstatě končí. Co se týče výbavy, dostanete již v základu 20palcová kola pro SQ7 a 21palcová pro SQ8. Budete Američanům zážehové verze závidět?

Na fotografiích najdete evropské verze verze vozů.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků