Není to tak dávno, v koncernu VW se vyrábělo nepřeberné množství víceválcových motorů.Např. šestiválcový benzín vyráběli souběžně v audi, porsche i VW. Každý byl zcela jiné konstrukce. Toto všechno smázli a všichni v koncernu používají jednotný motor. ... super, hlavně úspora jako prase.
" víceválcový " 1.0 TSI anebo 1.5 TSI anebo 2.0 TDI ? Je jedno,kterou motorizací tady napíšu, protože "víceválcové" jsou všechny. Až začnou dělat " jednoválcové " , to bude teprve pecka
To máš sice pravdu, ale stále je koncern tím, kdo ještě pořád, byť to za poslední rok brutálně ořezali, dělá nejen tří a čtyřválce, ale několik šestiválců, několik osmiválců (pro Austrálii je SQ7 V8TDI stále ve výrobě), dvanáctiválec i šestnáctiválec. Kdo jiný ještě? Trochu Daimler a jinak krom amíků už nikdo.
a soryjako zapomněl bych na skvělé motory R5tfsi a atmosférický V10, i ty stále vyrábí
Mám motor 55 TFSI v A7 a na dlouhých trasách při dodržení předpisů jezdím i za osm litrů benzínu. Na rakouských vlásenkách jsem měl rekord 6,4l/100km .... ve městě se pod 10l/100km nedostanu. Za naftu bych nicméně neměnil. Auto miluju a lepší jsem neměl.
Tak co si budem povídat, vysoké auto v podstatě nedává smysl pokud člověk jezdí po zpevněných cestách.
No co si budeme povídat, jak komu. Mně zas nedává smysl nízké auto a to na žádných cestách.
Jak by mohlo, když při stejném vnitřním prostoru má lepší jízdní vlastnosti, lépe zrychluje, lépe brzdí, je levnější, méně žere atd. atd. Ale jo, jestli jezdíte do lesa a do polí nebo jste tlustší či invalidni, potom....proč ne 😁
při stejném vnitřním prostotu, aha, tak dál není třeba číst :-D
To víš co se dá změřit, zvážit a spočítat o tom se nehlasuje a ani hlasité a opakované vřískání nepomáhá ;-)
hmmm, tak které nízké auto má základní objem kufru v 5 místné konfiguraci po roletu 810l jako SQ7? Které lze objednat jako 7místné a vejde se do něj pohodlně 5 dospělých a dvě náctileté děti, aniž by si všichni připadali jako sardinky v konzervě? Do kterého jde upevnit 3 dětské sedačky isofix vedle sebe? Které utáhne přívěs 3500kg? Které uveze na kouli tři elektrokola? a můžeme pokračovat dál....
Třeba Dacia Lodgy, Kde si můžeš SQ7 objednat? A SQ8 má kufr jako kde co. Tak klidně pokračuj. :-D
SQ7 se objednává u prodejců Audi.SQ8 má kufr 605l, což není jako kde co.Lodgy je nízké auto? Není. Navíc je to totální shit.Utáhne 3500kg vlek? Neutáhne.Unese tři elektrokola na kouli? Neunese.Vejdou se tam tři dětské sedačky vedle sebe? Nevejdou.
Vem už si konečně ty tabletky, co ti psycholog předepsal.
Když uvažuješ logicky a racionálně tak tabletky nepotřebuješ, to je pro vás zpomalené co mají problémy s hlavou, logikou a argumentací.
To je fakr, když potřebuješ jet s 6 UKačkama na pole a na vozik naložit 3T hnoje, tak to bude asi praktičtější, jinak je to na .....
Do placatýho auta se už také nevrátím.
Z "placaté" školy jedině do placatého auta. Tvá terminologie je zcela výstižná.
Nojo, to jste ale o tunu lehčí, o 1,5m2 menší čelní plocha, o litr a dva válce méně a o 167 koní slabší. Neboli jste mimo pásmo možné porovnatelnosti.
Měl jsem SQ7 2017 (V8TDI), teď mám SQ7 2020 (V8TDI) a měl jsem tu čest se ca 4000km vozit v SQ8 2021 (V8TFSI). Je to přesně naopak, než tvrdí titulek. Dokonalý motor byla nahrazen skvělým. Ono to totiž jede plusminus stejně, ale zatímco s první SQ jsem měl dlouhodobý průměr 8,2l/100km, s novou mám 9,5l/100km, tak s benzínovou jsem se pod 14 dostal jen při opravdu velice defenzivní jízdě, jinak tam teklo 15-16... velikost nádrže je bohužel stejných 85l, ač benzín nemá další 24l tank na adblue.. Soryjako, nabídnout stejný zážitek za dvojnásobnou spotřebu a dražší servis prostě NENÍ změna ze skvělého na dokonalý.
Na druhou stranu, auto za 3-4mil, za pět let prodáš za 40% kupní ceny, servis, pojistka, kola, pneu, taky raketa. Spotřeba 5l navíc je v celkových nákladech drobné. To je bez dph 12tis kč na 10tis km. Bezvýznamné. Možná bude vadit dojezd, to je problém.
Ještě comment k těm provozním a amortizačním nákladům, není to zdaleka tak hrozné, servis po 30tkm jsem platil 12000 (oni vědí, že mi litr oleje za 1000 účtovat nesmí...:-D), velký po 60 s filtry za 15,5, brzdy byly v 85tkm v pohodě, pojistka 45 za rok komplet včetně POV a skel, , gumy vydržely 60000km a nová sada 285/35R22 hankook evo stejná jako z prvovýroby přišla včetně DPH na 16000.A po necelých 4 letech a 85000km jsem to prodal za skoro 60% původní kupní ceny.
No jistě že dojezd je problém, když budu chtít šetřit na ujetém kilometru s 500HP eSúvéčkem, tak stejnou zábavu poskytne e-tron S, ten taky dojede stěží 400km, ale nabití bude stát stěží tři stovky a ne tři tisíce.Kdyby se nevykašlali na větší nádrž (i touareg má víc), když už vykotlali tu na močovinu, tak by se to dalo přežít, takhle je ale benzínová SQ kočkopsem mezi skvělou naftovou SQ a RSQ8, která mimochodem není zas o tolik dražší než srovnatelně vybavená SQ8.A podobný názor mají kupující, tázal jsem se tří dealerů, kolik prodali benzínových SQ a kolik plugin Q7/Q8 TFSIe. Všichni odpověděli stejně: ani jednu, zájem je nulový.Leč naftové po celé čtyři roky jejich nespojité výroby na odbyt šly dobře. Takže proto teď import vytahuje tyhle placené testovací ódy.
Souhlas, s e-tronem 55 (pravda S to není) jezdím po dálnici za 26-28, po městě za 21 a po horách i za 18, dlouhodobý průměr za 77000km mám 25kWh/100. takže dojedu stejně daleko jako SQ8 tfsi na jednu nádrž ale stojí mě to při domácím nebo ČEZ nabíjení desetinu. nafta 435k (s čipem 500) byla super. Než benzín, raději elektřinu.
S tím souhlasím. Navíc je lež tvrzení, že V8TDI skončil protože se nevyplatí vyrábět naftovou i benzínovou verzi. Naftové verze SQ7 i SQ8 se v Bratislavě vyrábí vesele dál, jen je stáhli z EU.. Jdou například na ruský trh, do Austrálie a podobně.Osobně si myslím, že benzínové jsou v Evropě takový propadák, že naftu zas, už počtvrté, na trh vrátí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.