Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

S benzinem jsme se museli rozloučit. Nový diesel má sice o pár koní méně, ale podle všeho bude unikátní v tom, jak je řidiči podá.

Když se v roce 2013 představilo ostré Audi SQ5, mělo pod kapotou dvakrát přeplňovaný turbodiesel o objemu 3,0 litru. Tím nenásledovalo trend benzinových „krabic“, které tehdy produkovali v BMW nebo v Mercedesu. Tehdy Audi SQ5 nemělo konkurenci.

V druhé generaci, která dorazila v roce 2016, došlo u SQ5 k odklonu od turbodieselu. Pod kapotou pracoval motoru 3.0 TFSI, který však skončil s přechodem na přísnější metodiku měření spotřeby WLTP. V Audi se tak vrátili k rýsovacím prknům a přichystali znovuzrozenou SQ5 s dieselovým motorem, stejně jako to bylo u první generace.

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

Pod kapotou nového Audi SQ5 je tedy šestiválcový vznětový motor o objemu 3,0 litru. Nově na to však není sám. Pomáhá mu mild-hybridní technologie, stejně jako u větší SQ7, čili 48voltový systém s elektrickým kompresorem EPC.

Hybridní systém zde však neplní žádnou nudnou úlohu. Má za úkol eliminovat zpoždění turbodmychadla. To znamená, že si mnohem více užijete celých 255 kW (347 koní) a 700 N.m točivého momentu. S elektrickým kompresorem se počítalo jako s inovací již před třemi lety, když byl ještě diesel v nabídce předchozí generace. 

Systém pomůže s razantním zátahem až do 1650 otáček za minutu, poté předá úlohu přeplňování. Audi tvrdí, že novinka zrychlí z klidu na dálniční rychlost za 5,1 sekundy. Předpokládejme tedy, že tím myslí 100 km/h. I když v Německu může být dálniční rychlost cokoliv.

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Podle všeho se prý zlepší i spotřeba, konkrétně o 0,7 litru na 100 km. Inteligentní pohon všech kol dokáže rozdělovat hnací síly mezi obě nápravy, kdy na přední umí poslat až 70 % výkonu a dozadu 85 %. Převodovka je bytelná, automatická osmistupňová.

Tím nejnovějším je tedy motor, jinak byste měli dostat tu samou SQ5, jako byla dosud. Ceny se dozvíme někdy během příštího měsíce. České zastoupení značky nám ale prozradilo, že by se ta základní měla pohybovat okolo 1,75 milionu korun.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků