Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

S benzinem jsme se museli rozloučit. Nový diesel má sice o pár koní méně, ale podle všeho bude unikátní v tom, jak je řidiči podá.

Když se v roce 2013 představilo ostré Audi SQ5, mělo pod kapotou dvakrát přeplňovaný turbodiesel o objemu 3,0 litru. Tím nenásledovalo trend benzinových „krabic“, které tehdy produkovali v BMW nebo v Mercedesu. Tehdy Audi SQ5 nemělo konkurenci.

V druhé generaci, která dorazila v roce 2016, došlo u SQ5 k odklonu od turbodieselu. Pod kapotou pracoval motoru 3.0 TFSI, který však skončil s přechodem na přísnější metodiku měření spotřeby WLTP. V Audi se tak vrátili k rýsovacím prknům a přichystali znovuzrozenou SQ5 s dieselovým motorem, stejně jako to bylo u první generace.

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

Pod kapotou nového Audi SQ5 je tedy šestiválcový vznětový motor o objemu 3,0 litru. Nově na to však není sám. Pomáhá mu mild-hybridní technologie, stejně jako u větší SQ7, čili 48voltový systém s elektrickým kompresorem EPC.

Hybridní systém zde však neplní žádnou nudnou úlohu. Má za úkol eliminovat zpoždění turbodmychadla. To znamená, že si mnohem více užijete celých 255 kW (347 koní) a 700 N.m točivého momentu. S elektrickým kompresorem se počítalo jako s inovací již před třemi lety, když byl ještě diesel v nabídce předchozí generace. 

Systém pomůže s razantním zátahem až do 1650 otáček za minutu, poté předá úlohu přeplňování. Audi tvrdí, že novinka zrychlí z klidu na dálniční rychlost za 5,1 sekundy. Předpokládejme tedy, že tím myslí 100 km/h. I když v Německu může být dálniční rychlost cokoliv.

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Podle všeho se prý zlepší i spotřeba, konkrétně o 0,7 litru na 100 km. Inteligentní pohon všech kol dokáže rozdělovat hnací síly mezi obě nápravy, kdy na přední umí poslat až 70 % výkonu a dozadu 85 %. Převodovka je bytelná, automatická osmistupňová.

Tím nejnovějším je tedy motor, jinak byste měli dostat tu samou SQ5, jako byla dosud. Ceny se dozvíme někdy během příštího měsíce. České zastoupení značky nám ale prozradilo, že by se ta základní měla pohybovat okolo 1,75 milionu korun.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

dnes | AutoRevue.cz | 31 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků