Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

S benzinem jsme se museli rozloučit. Nový diesel má sice o pár koní méně, ale podle všeho bude unikátní v tom, jak je řidiči podá.

Když se v roce 2013 představilo ostré Audi SQ5, mělo pod kapotou dvakrát přeplňovaný turbodiesel o objemu 3,0 litru. Tím nenásledovalo trend benzinových „krabic“, které tehdy produkovali v BMW nebo v Mercedesu. Tehdy Audi SQ5 nemělo konkurenci.

V druhé generaci, která dorazila v roce 2016, došlo u SQ5 k odklonu od turbodieselu. Pod kapotou pracoval motoru 3.0 TFSI, který však skončil s přechodem na přísnější metodiku měření spotřeby WLTP. V Audi se tak vrátili k rýsovacím prknům a přichystali znovuzrozenou SQ5 s dieselovým motorem, stejně jako to bylo u první generace.

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

TEST Audi SQ5 TFSI: Až příliš samozřejmá rychlost

Pod kapotou nového Audi SQ5 je tedy šestiválcový vznětový motor o objemu 3,0 litru. Nově na to však není sám. Pomáhá mu mild-hybridní technologie, stejně jako u větší SQ7, čili 48voltový systém s elektrickým kompresorem EPC.

Hybridní systém zde však neplní žádnou nudnou úlohu. Má za úkol eliminovat zpoždění turbodmychadla. To znamená, že si mnohem více užijete celých 255 kW (347 koní) a 700 N.m točivého momentu. S elektrickým kompresorem se počítalo jako s inovací již před třemi lety, když byl ještě diesel v nabídce předchozí generace. 

Systém pomůže s razantním zátahem až do 1650 otáček za minutu, poté předá úlohu přeplňování. Audi tvrdí, že novinka zrychlí z klidu na dálniční rychlost za 5,1 sekundy. Předpokládejme tedy, že tím myslí 100 km/h. I když v Německu může být dálniční rychlost cokoliv.

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Podle všeho se prý zlepší i spotřeba, konkrétně o 0,7 litru na 100 km. Inteligentní pohon všech kol dokáže rozdělovat hnací síly mezi obě nápravy, kdy na přední umí poslat až 70 % výkonu a dozadu 85 %. Převodovka je bytelná, automatická osmistupňová.

Tím nejnovějším je tedy motor, jinak byste měli dostat tu samou SQ5, jako byla dosud. Ceny se dozvíme někdy během příštího měsíce. České zastoupení značky nám ale prozradilo, že by se ta základní měla pohybovat okolo 1,75 milionu korun.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků