Audi SQ5: první „esko“ s dieselem

Když Audi minulý rok představovalo dvakrát přeplňovaný naftový třílitr o výkonu 230 kW v kombinaci s modelem A6, bylo více než jasné, že se časem tahle velmi zajímavá jednotka dostane také do dalších produktů německé automobilky. O víkendu na závodech v Le Mans si svou světovou premiéru odbyl model SQ5 osazený právě tímto agregátem.

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Vrchol řady Q5 představuje vůbec první „esko“, která má pod kapotou naftový motor. Parametry výkonného dieselu stačí k tomu, aby kompaktní SUV zrychlilo z nuly na 100 km/h v čase 5,1 s, maximálně dosahuje na rychlost 250 km/h. Spotřeba v kombinovaném cyklu by se měla pohybovat kolem 7,2 l/100 km. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a samozřejmě nechybí ani systém stop/start.

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Audi SQ5 má oproti běžné verzi světlou výšku nižší o 30 mm, součástí sériové výbavy jsou dvacetipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 255/45. Pokud by se to někomu zdálo málo, k dispozici jsou také disky o palec větší. Novinka vstoupí na trh počátkem druhého čtvrtletí 2013. Kolik bude stát na českém trhu, to se v tuto chvíli zatím neví. Ceny na německém trhu začínají od 58 500 euro. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků