Audi SQ5 prošlo modernizací. Hybridní diesel zůstává, dočkal se však nových dílů

Prvky nedávné modernizace Audi Q5 se již přenáší i na výkonnou variantu SQ5. Řádně přitom inženýři zapracovali na hybridním dieselu pod kapotou.

Po červnovém uvedení modernizace Audi Q5 se německá značka pustila i do výkonného SQ5, které si vypůjčuje všechny stylingové změny a technické novinky standardního SUV, ale samozřejmě přináší i hrstku specifických úprav s ohledem na své umístění v nabídce. A především se Audi zaměřilo na motor SQ5.

Pod kapotou tak sice zůstává diesel 3.0 TDI s 48V mild-hybridním systémem a elektrickým kompresorem, inženýři však chtěli zlepšit reakce motoru a jeho hospodárnost. Místo hliníkových pístů se objevují písty z kované oceli, nové jsou vstřikovače paliva, upravené je chlazení motoru včetně zkrácení dráhy proudění vzduchu v sacím traktu a nepřímý chladič stlačovaného vzduchu je teď výkonnější.

Audi vzpomíná na legendární 90 quattro IMSA GTO. Design závoďáku nacpalo na RS 6

Audi vzpomíná na legendární 90 quattro IMSA GTO. Design závoďáku nacpalo na RS 6

U jednotky o výkonu 251 kW (341 koní) a točivém moment 700 N.m tak Audi zmiňuje kombinovanou spotřebu 7 litrů na 100 km, zatímco s výbavou osmistupňové automatické převodovky a pohonu všech kol zrychlí SUV z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně pak dosáhne elektronicky omezených 250 km/h.

Kromě upraveného agresivnějšího bodykitu je u SQ5 standardem o 30 mm nižší sportovní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, 20palcová kola a taky silnější brzdová soustava s 375mm kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Sportovní diferenciál, řízení s variabilním převodem, větší 21palcová kola nebo vzduchový adaptivní podvozek zůstávají v seznamu příplatkové výbavy.

Vylepšené Audi Q2 má české ceny. Zatím nabízí dva motory, quattro však nechybí

Vylepšené Audi Q2 má české ceny. Zatím nabízí dva motory, quattro však nechybí

V interiéru se sportovními sedačkami a kontrastním prošíváním je standardní výbavou 10,1palcový infotainment s chytrým hlasovým ovládáním a 12,3palcový digitální přístrojový štít se třemi variantami zobrazení. Nechybí bezdrátové dobíjení telefonu nebo řada poslední asistenčních systémů.   

Do nabídky v Česku zamíří modernizované SQ5 v prvním čtvrtletí 2021. Základní cenu pro český trh už známe – 1.858.900 Kč.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků