Audi SQ2 oficiálně: Ostrý crossover má 300 koní a chce konkurovat BMW

Po menší upoutávce nám Audi již naplno představuje výkonnější verzi svého crossoveru Q2. S třístovkou koní pod kapotou se bude snažit konkurovat hlavně BMW X2 M35i.

Přiostřené Q2 podstoupilo po designové stránce typické úpravy variant S od Audi. Příď crossoveru tak vypadá o něco agresivněji s novou mřížkou chladiče, většími otvory pro přívod vzduchu v nárazníku, z boku jsou jinak tvarovány prahy a vzadu zaujme čtveřice výfukových koncovek. Standardně bude jezdit SQ2 na lehkých 18palcových kolech a do základní výbavy se dostává i LED osvětlení vpředu a vzadu.

Než se dostaneme k motoru, SQ2 dostalo také sportovní, tužší podvozek, který vozu rovněž snížil světlou výšku o 20 mm. Nově bylo naladěno i řízení se strmější převodkou a variabilním posilovačem.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Svou velikostí a výkonem pak SQ2 brojí přímo proti BMW X2 ve verzi M35i. Taky Audi totiž pod kapotu svého crossoveru nasadilo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec (přesněji jednotku 2.0 TFSI známou z Golfu R) o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 Nm. Samozřejmostí je poté pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka. Sprint z nuly na 100 km/h trvá novince 4,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Uvnitř se v rámci základní výbavy nachází sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a tkaniny, sportovní multifunkční volant a barevný displej mezi budíky na přístrojové desce. Ten je každopádně možné za příplatek nahradit digitálním přístrojovým štítem o velikost 12,3 palce. Celkově lze interiér specifikovat i v dvoubarevné černočervené kombinaci jako na fotkách.

Audi Q4 je za rohem. Stylové kupé-SUV prý nebude jen derivátem Q3

Audi Q4 je za rohem. Stylové kupé-SUV prý nebude jen derivátem Q3

Klasicky pak SQ2 nabízí i hi-tech výbavu jako normální Q2. Uprostřed palubní desky je displej infotainmentu s uhlopříčkou 8,3palce, po stránce bezpečnosti je zde standardně systém autonomního krizového brzdění a rozšiřující balíček následně přidá i adaptivní tempomat, funkci udržování jízdy v pruhu nebo parkovací asistent.

Audi SQ2 dorazí na český trh v prvním čtvrtletí 2019. Cena ještě nebyla stanovena.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků