Audi SQ2 oficiálně: Ostrý crossover má 300 koní a chce konkurovat BMW

Po menší upoutávce nám Audi již naplno představuje výkonnější verzi svého crossoveru Q2. S třístovkou koní pod kapotou se bude snažit konkurovat hlavně BMW X2 M35i.

Přiostřené Q2 podstoupilo po designové stránce typické úpravy variant S od Audi. Příď crossoveru tak vypadá o něco agresivněji s novou mřížkou chladiče, většími otvory pro přívod vzduchu v nárazníku, z boku jsou jinak tvarovány prahy a vzadu zaujme čtveřice výfukových koncovek. Standardně bude jezdit SQ2 na lehkých 18palcových kolech a do základní výbavy se dostává i LED osvětlení vpředu a vzadu.

Než se dostaneme k motoru, SQ2 dostalo také sportovní, tužší podvozek, který vozu rovněž snížil světlou výšku o 20 mm. Nově bylo naladěno i řízení se strmější převodkou a variabilním posilovačem.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Svou velikostí a výkonem pak SQ2 brojí přímo proti BMW X2 ve verzi M35i. Taky Audi totiž pod kapotu svého crossoveru nasadilo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec (přesněji jednotku 2.0 TFSI známou z Golfu R) o výkonu 221 kW (300 koní) a točivém momentu 400 Nm. Samozřejmostí je poté pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka. Sprint z nuly na 100 km/h trvá novince 4,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Uvnitř se v rámci základní výbavy nachází sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a tkaniny, sportovní multifunkční volant a barevný displej mezi budíky na přístrojové desce. Ten je každopádně možné za příplatek nahradit digitálním přístrojovým štítem o velikost 12,3 palce. Celkově lze interiér specifikovat i v dvoubarevné černočervené kombinaci jako na fotkách.

Audi Q4 je za rohem. Stylové kupé-SUV prý nebude jen derivátem Q3

Audi Q4 je za rohem. Stylové kupé-SUV prý nebude jen derivátem Q3

Klasicky pak SQ2 nabízí i hi-tech výbavu jako normální Q2. Uprostřed palubní desky je displej infotainmentu s uhlopříčkou 8,3palce, po stránce bezpečnosti je zde standardně systém autonomního krizového brzdění a rozšiřující balíček následně přidá i adaptivní tempomat, funkci udržování jízdy v pruhu nebo parkovací asistent.

Audi SQ2 dorazí na český trh v prvním čtvrtletí 2019. Cena ještě nebyla stanovena.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků