Audi spustilo výrobu e-tronu GT. V hypermoderní továrně se melou plasty a sbírá hliník

Mletí plastů, aplikace pro údržbáře, lokomotivy na CNG. Audi vzalo pojem „ekologická výroba“ hezky od podlahy.

Koncept elektrického Audi e-tron GT jsme viděli již v roce 2018. Automobilka nyní oznámila, že v modernizovaném výrobním závodě Böllinger Höfe právě spustila výrobu produkční verze vozu, který bude možné objednat od jara příštího roku. Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno.

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů A6, A7 a A8. Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu.

Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. I ty nejmenší zbytky z procesu výroby se vrátí k dodavatelům, který je opět zpracuje pro další použití. Stejné je to i s plasty, které se rozemelou a vyrábí se z nich vlákna pro zpracování v 3D tiskárně.

Audi Q3 jako plug-in hybrid: S technikou Octavie RS iV ujede na baterky asi 50 km

Audi Q3 jako plug-in hybrid: S technikou Octavie RS iV ujede na baterky asi 50 km

Výroba a montáž karoserie se obejde bez papírů, vše se řeší elektronicky. Dokonce i údržbáři mají vlastní aplikaci, aby své protokoly nemuseli vyplňovat na papíře. Později se plánují i digitální štítky pro logistickou část výroby. Nejvýkonnější elektromobil značky bude sdílet platformu s Porsche Taycan. Jeho 590 elektrických koní bychom už brzy měli slyšet.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 4 příspěvky
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků