Koncept elektrického Audi e-tron GT jsme viděli již v roce 2018. Automobilka nyní oznámila, že v modernizovaném výrobním závodě Böllinger Höfe právě spustila výrobu produkční verze vozu, který bude možné objednat od jara příštího roku. Zdroj: Audi

Koncept elektrického Audi e-tron GT jsme viděli již v roce 2018. Automobilka nyní oznámila, že v modernizovaném výrobním závodě Böllinger Höfe právě spustila výrobu produkční verze vozu, který bude možné objednat od jara příštího roku. | Zdroj: Audi

Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno. Zdroj: Audi

Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno. | Zdroj: Audi

Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů  A6 ,  A7  a  A8 . Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. Zdroj: Audi

Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů A6A7 a A8. Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. | Zdroj: Audi

 I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu. Zdroj: Audi

 I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu. | Zdroj: Audi

Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. Zdroj: Audi

Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. | Zdroj: Audi

I ty nejmenší zbytky z procesu výroby se vrátí k dodavatelům, který je opět zpracuje pro další použití. Stejné je to i s plasty, které se rozemelou a vyrábí se z nich vlákna pro zpracování v 3D tiskárně. Zdroj: Audi

I ty nejmenší zbytky z procesu výroby se vrátí k dodavatelům, který je opět zpracuje pro další použití. Stejné je to i s plasty, které se rozemelou a vyrábí se z nich vlákna pro zpracování v 3D tiskárně. | Zdroj: Audi

Výroba a montáž karoserie se obejde bez papírů, vše se řeší elektronicky. Dokonce i údržbáři mají vlastní aplikaci, aby své protokoly nemuseli vyplňovat na papíře. Zdroj: Audi

Výroba a montáž karoserie se obejde bez papírů, vše se řeší elektronicky. Dokonce i údržbáři mají vlastní aplikaci, aby své protokoly nemuseli vyplňovat na papíře. | Zdroj: Audi

Později se plánují i digitální štítky pro logistickou část výroby. Nejvýkonnější elektromobil značky bude sdílet platformu s  Porsche Taycan . Jeho 590 elektrických koní bychom už brzy měli slyšet. Zdroj: Audi

Později se plánují i digitální štítky pro logistickou část výroby. Nejvýkonnější elektromobil značky bude sdílet platformu s Porsche Taycan. Jeho 590 elektrických koní bychom už brzy měli slyšet. | Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Koncept e-tron GT nám Audi představilo již  na konci roku 2018  společně se zprávou, že produkční verze se definitivně dočkáme.

Koncept e-tron GT nám Audi představilo již na konci roku 2018 společně se zprávou, že produkční verze se definitivně dočkáme.

Nedlouho poté unikly  patentové ilustrace sériového modelu  a teď už německá automobilka rozjíždí výrobu předprodukčních kusů. Nakonec tak ukazuje i fotky maskovaného prototypu.

Nedlouho poté unikly patentové ilustrace sériového modelu a teď už německá automobilka rozjíždí výrobu předprodukčních kusů. Nakonec tak ukazuje i fotky maskovaného prototypu.

Čtyřdveřové „kupé“ bude Audi vyrábět ve své továrně Böllinger Höfe v německém Neckarsulmu, kde se v současnosti vyrábí i supersport R8.

Čtyřdveřové „kupé“ bude Audi vyrábět ve své továrně Böllinger Höfe v německém Neckarsulmu, kde se v současnosti vyrábí i supersport R8.

Závod samozřejmě prošel rozsáhlou modernizací pro sériovou výrobu elektromobilu, která zde započne na konci letoška.

Závod samozřejmě prošel rozsáhlou modernizací pro sériovou výrobu elektromobilu, která zde započne na konci letoška.

Jakožto přímý sourozenec  Porsche Taycan  bude Audi e-tron GT vycházet rovněž z jeho platformy a očekávat můžeme i stejné ústrojí se dvěma elektromotory a 800V architekturou pro rychlé dobíjení.

Jakožto přímý sourozenec Porsche Taycan bude Audi e-tron GT vycházet rovněž z jeho platformy a očekávat můžeme i stejné ústrojí se dvěma elektromotory a 800V architekturou pro rychlé dobíjení.

Systémový výkon dřívějšího konceptu byl udávaných 434 kW (590 koní), nesilnější Taycan Turbo S nicméně nabízí až 560 kW (761 koní). Dojezd by se měl pohybovat okolo 400 km.

Systémový výkon dřívějšího konceptu byl udávaných 434 kW (590 koní), nesilnější Taycan Turbo S nicméně nabízí až 560 kW (761 koní). Dojezd by se měl pohybovat okolo 400 km.

Lze však počítat s tím, že obdobně výkonné ústrojí si Audi nechá pro vrcholnou verzi RS, jejíž příchod už dříve potvrdil šéf Audi Markus Duesmann.

Lze však počítat s tím, že obdobně výkonné ústrojí si Audi nechá pro vrcholnou verzi RS, jejíž příchod už dříve potvrdil šéf Audi Markus Duesmann.

Na výkonnou verzi přitom nebudeme čekat o nic déle. RS se totiž představí souběžně se standardním e-tronem GT. Datum odhalení sériového vozu však stále neznáme.

Na výkonnou verzi přitom nebudeme čekat o nic déle. RS se totiž představí souběžně se standardním e-tronem GT. Datum odhalení sériového vozu však stále neznáme.

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno. Zdroj: Audi
Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů  A6 ,  A7  a  A8 . Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. Zdroj: Audi
 I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu. Zdroj: Audi
Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. Zdroj: Audi
28
Fotogalerie

Audi spustilo výrobu e-tronu GT. V hypermoderní továrně se melou plasty a sbírá hliník

Mletí plastů, aplikace pro údržbáře, lokomotivy na CNG. Audi vzalo pojem „ekologická výroba“ hezky od podlahy.

Koncept elektrického Audi e-tron GT jsme viděli již v roce 2018. Automobilka nyní oznámila, že v modernizovaném výrobním závodě Böllinger Höfe právě spustila výrobu produkční verze vozu, který bude možné objednat od jara příštího roku. Zároveň také uvádí, že žádné jiné auto v historii značky nebylo na výrobu takhle rychle připraveno.

Výrobní závod Neckarsulm už má totiž s bateriovými vozy zkušenost, vyrábí se zde hybridní verze modelů A6, A7 a A8. Celá fabrika je nyní karbonově neutrální, využívá se zde především ekologicky získaná elektrická energie a teplo z obnovitelných zdrojů. I k dopravě po objektu se používají lokomotivy s pohonem na CNG či na elektřinu.

Šetření je zde prioritou číslo jedna, spousta spotřebních materiálů má ve fabrice vlastní koloběh. Jde například o opětovné zpracování hliníku. I ty nejmenší zbytky z procesu výroby se vrátí k dodavatelům, který je opět zpracuje pro další použití. Stejné je to i s plasty, které se rozemelou a vyrábí se z nich vlákna pro zpracování v 3D tiskárně.

Výroba a montáž karoserie se obejde bez papírů, vše se řeší elektronicky. Dokonce i údržbáři mají vlastní aplikaci, aby své protokoly nemuseli vyplňovat na papíře. Později se plánují i digitální štítky pro logistickou část výroby. Nejvýkonnější elektromobil značky bude sdílet platformu s Porsche Taycan. Jeho 590 elektrických koní bychom už brzy měli slyšet.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud