Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V předpremiéře představila automobilka Audi svou hlavní novinku pro frankfurtský autosalon. K oslavě třicátého výročí modelu quattro připravila koncept Sport quattro, který, jak je dnes už (bohužel) běžné, je hybrid a který nabízí podle oficiálních tabulek působivou jízdní dynamiku kombinovanou s ještě působivější tabulkovou spotřebou.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nový koncept má na svého slavného předchůdce odkazovat designem. Auto stojí na 21palcových kolech, karoserie dostala velmi krátké převisy. Celkově měří Sport quattro 4602 mm na délku, 1964 mm na šířku a 1386 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A stejně jako u nové A8, také tato studie ukazuje světla Audi Matrix LED.

V interiéru nemůže chybět sportovní volant a sportovní sedačky. Audi přidalo ještě navíc head-up displej. Volant je multifunkční a řidič si může vybírat řadu zobrazení přístrojového štítu. Podle fotky volantu a palubní desky se nelze ubránit dojmu, že se brala inspirace u samotného Ferrari. Novinkou je také jednotka klimatizace integrovaná přímo do výdechů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě pohonné ústrojí. Celkové parametry jsou 700 koní a 800 Nm, osmistupňová převodovka Tiptronic a pohon všech kol. Podle platných standardů si vůz vystačí s přídělem 2,5 l/100 km.

Hybridní systém používá jako základ dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dosahující na 560 koní, respektive 700 Nm. Ten dostal funkci vypínání poloviny válců. Mezi motorem a převodovkou je umístěn ještě elektromotor s výkonem 150 k a točivým momentem 400 Nm. Systém se chová podle jízdního režimu, který zvolíte. K dispozici je Hybrid Mode a Sport Mode.

Pokud budete chtít maximum, dostanete se na stovku za 3,7 s a maximálně se rozjedete na 305 km/h. Kromě jiného za zajímavou dynamikou stojí také relativně nízká hmotnost. Hojně se používaly slitiny, ale také plasty vyztužené karbonem. Celkově tento hybrid váží 1850 kg.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků