Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V předpremiéře představila automobilka Audi svou hlavní novinku pro frankfurtský autosalon. K oslavě třicátého výročí modelu quattro připravila koncept Sport quattro, který, jak je dnes už (bohužel) běžné, je hybrid a který nabízí podle oficiálních tabulek působivou jízdní dynamiku kombinovanou s ještě působivější tabulkovou spotřebou.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nový koncept má na svého slavného předchůdce odkazovat designem. Auto stojí na 21palcových kolech, karoserie dostala velmi krátké převisy. Celkově měří Sport quattro 4602 mm na délku, 1964 mm na šířku a 1386 mm na výšku. Rozvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A stejně jako u nové A8, také tato studie ukazuje světla Audi Matrix LED.

V interiéru nemůže chybět sportovní volant a sportovní sedačky. Audi přidalo ještě navíc head-up displej. Volant je multifunkční a řidič si může vybírat řadu zobrazení přístrojového štítu. Podle fotky volantu a palubní desky se nelze ubránit dojmu, že se brala inspirace u samotného Ferrari. Novinkou je také jednotka klimatizace integrovaná přímo do výdechů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě pohonné ústrojí. Celkové parametry jsou 700 koní a 800 Nm, osmistupňová převodovka Tiptronic a pohon všech kol. Podle platných standardů si vůz vystačí s přídělem 2,5 l/100 km.

Hybridní systém používá jako základ dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec dosahující na 560 koní, respektive 700 Nm. Ten dostal funkci vypínání poloviny válců. Mezi motorem a převodovkou je umístěn ještě elektromotor s výkonem 150 k a točivým momentem 400 Nm. Systém se chová podle jízdního režimu, který zvolíte. K dispozici je Hybrid Mode a Sport Mode.

Pokud budete chtít maximum, dostanete se na stovku za 3,7 s a maximálně se rozjedete na 305 km/h. Kromě jiného za zajímavou dynamikou stojí také relativně nízká hmotnost. Hojně se používaly slitiny, ale také plasty vyztužené karbonem. Celkově tento hybrid váží 1850 kg.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků