Audi Sport quattro míří do sériové výroby. Pod kapotu dostane pětiválec

Audi Sport quattro míří do sériové výroby. Pod kapotu dostane pětiválec

Jedním z nejzajímavějších automobilů frankfurtského autosalonu byl bezesporu koncept Sport quattro. Hodně slibně vypadající vůz se prezentoval v kombinaci s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu čtyř litrů a elektromotorem. Celkový výkon dosahoval na 700 koní, stovku výrobce udával na 3,7 s.

Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Audi Sport quattro oficiálně: maximální výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Odezva na tento model byla natolik silná, že se u Audi rozhodli přetvořit ho do sériové podoby. Výroba by měla odstartovat v roce 2015, nicméně místo hybridního a těžko dostupného supersportu plány hovoří o trochu „normálnější“ verzi, i když ani ta samozřejmě nebude levná.

Základem se stane zkrácená platforma z Audi A6, inženýři použijí hliníkové slitiny a karbon, takže se počítá s hmotností do 1300 kg. Pohon dostane na starost přeplňovaný pětiválec, který používá třeba nejnovější Audi RS Q3. V souvislosti s výkonem se hovoří o dvou hodnotách: 340 a 360 koní. V každém případě se bude výkon přenášet na všechna čtyři kola.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků