Audi Sport quattro laserlight osvítí novými světlomety až 500 metrů

Zhruba v polovině prosince představila automobilka BMW laserové světlomety, které dostane sportovní hybrid i8. Konkurenční Audi nechce zůstat pozadu, takže stejnou věc ukáže v kombinaci s konceptem Sport quattro na veletrhu CES.

Před pár týdny představilo BMW laserová světla, která bude nabízet za příplatek k modelu i8. Světlomety jsou složeny výhradně z diod, ovšem pro dálková světla jsou použity nové laserové svítilny. Dnes Audi oficiálně oznámilo, že na veletrhu CES představí studii Sport quattro laserlight concept. Jak název napovídá, známý hybridní koncept bude prezentovat velmi podobnou věc.

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Světlomety dostaly dva „trapézové prvky“, přičemž ty vnější generují potkávací světlo pomocí technologie diod, vnitřní pak mají na starost právě dálkové svícení a právě ty používají laserové diody. Oproti klasickým jsou tyto nové podstatně menší. V průměru měří pouze několik mikronů, ovšem zvládnou osvítit až 500 metrů vozovky. Sluší se doplnit, že se BMW prezentovalo maximálními 600 m.

Audi Sport quattro míří do sériové výroby. Pod kapotu dostane pětiválec

Audi Sport quattro míří do sériové výroby. Pod kapotu dostane pětiválec

Pokud vás zajímá, kde budou vidět tato světla poprvé v praxi, pak se těšte na speciál R18 e-tron quattro, který je představí na závodních okruzích. O případném použití u běžných modelů můžeme zatím pouze spekulovat.

Co se týká dalších vlastností Audi Sport quattro, vše podstatné už bylo řečeno dříve. Z pohledu návštěvníků Consumer Electronics Show stojí za zmínku ještě nový systém MMI. Jeho struktura se údajně bude podobat chytrým telefonů. Hlavní dominantou interiéru je ale velký TFT displej, o jehož grafiku se stará procesor Tegra 30 z dílny společnosti Nvidia. Řidič si může vybrat, zda chce mít před sebou nejviditelnější rychloměr nebo například navigaci.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky