Audi slaví úspěchy v Zeleném pekle. Speciální edice R8 vznikne pouze 50 kusů

620 koní, pohon všech kol a válečné zbarvení. Green Hell Edition udělá radost padesáti majitelům.

Audi se rozhodlo poctít svůj závodní speciál R8 LMS z kategorie GT3, který od roku 2012 ovládl pětkrát vytrvalostní závod na 24 hodin v Nürburgringu (2012, 2014, 2015, 2017 a 2019). Jako oslavu tohoto úspěchu tak automobilka představila speciální edici výchozího supersportu R8 s označením Green Hell Edition.

Poznávacím znamením vozu je zelená barva Tioman. Na přání jej lze nalakovat i jinou barvou. K doplňkům exteriéru patří signifikantní polepy, černá zrcátka, pruh na čelním okně či plaketky s označením edice. Boční prahy, sloupky u čelního okna, zadní křídlo a zadní difuzor jsou pak vyvedeny v černé barvě.

Nové Audi S3 má české ceny. Jak si stojí proti ostatním kompaktním dravcům?

Nové Audi S3 má české ceny. Jak si stojí proti ostatním kompaktním dravcům?

Dvacetipalcová kola pak dostala černý matný povrch s červeně zvýrazněnými paprsky. Interiér je pokrytý do kombinace kůže a Alcantary. Výdechy klimatizace jsou vyvedeny z karbonu. Speciální edici pak vedle nápisu na koberečkách prozradí i tmavě zelené prošívání čalouněných prvků.

Speciální edice vychází z verze V10 Performance. Její součástí bude tedy desetiválec o výkonu 456 kW (620 koní), který vůz roztáhne z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 331 km/h. Sedmistupňová automatická převodovka S tronic posílá výkon na všechna čtyři kola.

Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Audi SQ7 a SQ8 TFSI (373 kW) už koupíte i v Česku. Zatím si ještě můžete vybírat

Speciální edice vozu se bude dávat dohromady v Böllinger Höfe, kde vzniká i rám zmíněného závodního vozu. Audi R8 Green Hell vznikne pouze 50 kusů a na každém z nich bude viset cenovka 233.949,59 eur (6.293.000 Kč).

Audi R8

Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků