Audi slaví 75. narozeniny

Společnost Audi, přesněji její firemní znak – čtyři kruhy – slaví narozeniny. Znak symbolizuje spojení čtyř automobilek (Audi, DKW, Horch a Wanderer) do koncernu Auto Union AG. Stalo se tak v létě roku 1932.

Na konci třicátých let nový znak koncernu Auto Union neslo každé jedno ze čtyř aut, které v Německu sjelo z výrobních linek. Přímý pokračovatel tradice, společnost Audi AG, dodnes nosí symbol čtyř kruhů na maskách chladičů svých automobilů. „Tyto čtyři kruhy i dnes ztělesňují jednoho z největších světových výrobců luxusníchautomobilů a jsou viditelným vyjádřením silného vnímání naší identity a kvality našich výrobků – stejně jako tomu bylo v minulosti, je tomu teď a bude i v budoucnu,“ uvedl pan Thomas Frank, vedoucí historického oddělení Audi Tradition.

Audi se samozřejmě chystá 75. výročí svého znaku pořádně oslavit. Oslavy

pod patronátem Audi Tradition se budou konat po celý rok 2007 na vybraných velkých, zajímavých akcích. Audi Tradition se například zúčastní srazů historických automobilů nebo rallye jako jsou například Concours d'Elegance

de Bergerac, Mille Miglia, Donau Classic, Sachsen Classic, Chronoswiss Classic či Gran Premio Nuvolari s mnoha různými klasickými automobily historických značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Ve Zwickau, Chemnitzu a Ingolstadtu mohou zájemci navštívit výstavy přibližující historii společnosti Auto Union AG.

Vraťme se v čase až do poloviny dvacátých let minulého století – k samotnému spojení čtyř německých automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer.

Na německé výrobce automobilů začal být zpoza oceánu vyvíjen tlak. Výrobci aut na americkém kontinentu totiž naplno využili výhody masové automobilové produkce pomocí mechanických kompletačních linek. Potíže námi sledovaných čtyř saských společností se ještě více prohloubily v roce 1929, kdy svět zažil velkou hospodářskou krizi.

Jako východisko ze špatné situace navrhla Saská banka spojení čtyřlístku společností pod jednu vlajku. Tak se i později stalo a vznikl tak nový výrobce automobilů, Auto Union AG. Obchodní značky Audi, DKW, Horch a Wanderer zůstaly zachovány, ale aby si výrobci v rámci společenství zbytečně nekonkurovali, rozdělili si jasně úkoly: motocykly a malá auta pro DKW, střední automobily pro Wanderera, střední luxusnější segment pro Audi a exkluzivní, luxusní automobily pro značku Horch.

Dále byla centralizována administrativa, vývoj, testovací centrum, prodejní a marketingová pracoviště a vedení společnosti do města Chemnitz. Společnými silami byl prováděn výzkum a vývoj nových komponent a materiálů, který byl pro automobilový průmysl přínosem a to v celosvětovém měřítku. Dnešní společnost Audi pokračuje ve šlépějích Auto Union. Že se jí to daří velmi dobře značí i to, že její prodeje rok od roku výrazně rostou a značka Audi se znovu napevno zabydlela ve velmi konkurenčním prémiovém segmentu – tam, kde se již v předválečné době nacházela a kam právem náleží.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků