Audi skysphere oficiálně: Futuristický roadster se umí natáhnout o čtvrt metru!

Krásný, elektrický, digitální, autonomní – takto si Audi představuje budoucnost luxusu. Studii skysphere představí na přehlídce v Pebble Beach.

Už ne jen řízení, ale hlavně prožitky. Takto si německá značka představuje budoucnost cestování v bavlnce a pro náročné. Koncept Skysphere má nabídnout obojí díky jedné unikátní vlastnosti – schopnosti měnit svou délku, rozvor a výšku.

Pokud má řidič chuť se pořádně projet, zvolí sportovní režim, v němž je délka vozu 4,94 metru. Pak si může užít sílu 465 kW a 750 N.m, kterou na zadní kola posílá jediný elektromotor. Zrychlení na 100 km/h zabere pouhé čtyři sekundy, což je na 1800 kilogramů těžký stroj vcelku obstojný čas. Kvalitní jízdní vlastnosti má zajistit zavěšení s dvojitými lichoběžníky předu i vzadu v kombinaci s vzduchovým odpružením a natáčením zadních kol. Řízení je řešeno systémem drive by wire, volant tedy není spojený s koly a lze tak měnit strmost řízení.

První TEST Audi Q4 40 e-tron (150 kW): Mírumilovný cvalík v luxusním obleku

První TEST Audi Q4 40 e-tron (150 kW): Mírumilovný cvalík v luxusním obleku

V režimu grand touring se pedály zasunou do podlahy, volant zmizí a díky elektromotorům se vůz prodlouží na 5,19 metru. Světlá výška naroste o centimetr pro maximální komfort, pak se může posádka nechat dovézt do cíle své cesty v autonomním režimu. Každý z jízdních režimů má svou vlastní světelnou show, kterou zajišťuje velké množství diod v přední i zadní části vozu.

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Audi skysphere je prvním z chystané řady konceptů, následovat budou Grandsphere a Urbansphere. Jejich pojítkem bude interiér, připravený na autonomní řízení úrovně 4. Právě samořízení umožní designérům pracovat na zcela novém pojetí cestování v prostředí, které nově musí nabídnout možnost relaxovat a hrát si s digitální výbavou na dotykových obrazovkách.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků