Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Volkswagen Group vydal zprávu k posledním prodejním výsledkům koncernu. Od ledna do konce listopadu prodal 8,29 milionu vozů, což představuje ve srovnání s loňským rokem nárůst o 10,4 procenta.

Výsledky okomentoval člen představenstva zodpovědný za prodeje Christian Klinger: „Za jedenáct měsíců jsme dodali více vozů než za celý uplynulý rok. A už se připravujeme na velmi obtížný příští rok.“

Jak obstály jednotlivé značky?

Volkswagen (divize osobních vozů) prodal 5,22 milionu vozů (+ 11,2 %), Audi 1,34 milionu vozů (+ 12,7 %), Škoda 873 000 vozů (+ 6,9 %), Seat 320 000 vozů (- 8,2 %).

Výrobce sportovních vozů Porsche, který se stal značkou Volkswagen Group letos v srpnu, prodal od srpna do konce listopadu 47 400 aut.

Mladoboleslavská automobilka si vedla velmi dobře hlavně ve střední a východní Evropě (237 500 vozů, + 13,1 %) a zvýšily se i dodávky vozů Škoda do oblasti Asie a Pacifiku (264 500 vozů, + 9,3 %).

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků