Audi se rozpíná v Číně a spřádá velké plány

Automobilka Audi vidí „čínsky“: v prvním pololetí prodala v říši středu o 140 tisíc vozidel více než ve stejném období loňského roku. Tímto výsledkem poprvé překonala odbyt v domovském Německu. Nová priorita je tudíž dána - Audi zvýšila očekávání prodejů pro rok 2011 a sdělila, že východoasijský trh bude pro ni výhledově jedničkou.
 
„Naše nejnižší předpověď je 280 tisíc automobilů, ale počítáme s vyšším číslem,“ zdůraznil pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung ředitel čínské pobočky Dietmar Voggenreiter. „V rozmezí let 2011 až 2013 se chceme dostat na milion aut, napřesrok to musí být 360 tisíc kusů,“ konstatoval.

Ještě loni porazilo Německo čínské prodeje rozdílem tisíce kusů, letos naopak hlásí o 50 tisíc méně. Na silnice v Číně a Hongkongu směřuje každý čtvrtý vůz z ingolstadtských výrobních linek. „Špičkové modely jako Audi 8 a Q7 nejdou nikde tak rychle k zákazníkům jako v Číně,“ uvedl Voggenreiter.

Růst poptávky vysvětluje Audi zlepšením svého image. Až donedávna platily modely této značky za dopravní prostředky pro úředníky a byznysmeny. Průlom obstaral hlad bohatších Číňanů po využití volného času – jejich pozornost se začala soustředit na městská SUV, sportovní limuzíny a kupé. Ve všech těchto segmentech je už Audi v Číně jedničkou.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků