Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

15 komentářů

Oskar P.
21. srpna • 18:59

Podle funkce jde asi o postupné nasazování jednotlivých válců podle potřeby požadovaného výkonu motoru. Ve městě při neustálém courání se mi bude stačit k jízdě jeden válec, který bude dávat max. výkon třeba 20 kW a spotřeba tomu bude odpovídat. A při postupně zvyšujícím se požadavku na výkon motoru se budou přidávat další válce. Je třeba si uvědomit, že zde jde o produkci emisí. I když se může vyskytnout kolem řada polemik, pokud jde o komplikovanost mechanických dílů, následné mechanické účinnosti a složitosti výroby. Ale to ponecháme budoucnosti.

JA-NE
18. srpna • 10:53

A ja som si myslel ze vacsinu patentov vymysleli taloši.. a no to zy vsetkym fauve stoji.. ahaaa :-O

Zelí
16. srpna • 13:03

Automobilky mají patentové oddělení a chrlí spousty patentových řešení, které vůbec nejdou do skutečné produkce. Součástí aut jsou spalovací motory a je přirozené, že jsou tam lidé, kteří stále hledají nová řešení.
Jenom na okraj. Z produkce motorářů skupiny vw vyšly všechny nové v hromadné výrobě dnes všemi automobilkami používané řešení. Jednotícím prvkem je úsilí o zvýšení účinnosti motorů, jejich efektivity. Přímý vstřik nafty tzv. Tdi včetně moderního motormanagementu, přímý vstřik benzínu TSI i tzv, downsizing, moderní dvouspojkové automatické převodovky a samozřejmě hromadné nasazení pohonu 4x4 u silničních aut. Dále použití hliníku na konstrukci samonosné karoserie v hromadné výrobě a mnohé další. Ostatní automobilky už jenom tyto směry následují a těží z jejich práce.

Michal
17. srpna • 15:20

Můžete to doložit modely? Tedy které VW modely měly přímý vstřik benzínu a nafty jako první? Stejně jako ostatní tvrzení?

mrazik
16. srpna • 17:06

VW v ničem co pises prvenství nemá
. Dostuduj si příště historii.

Diamant
18. srpna • 8:35

Nemusi mat prvenstvo, ale faktom je, ze tieto technologie doviedol VW do pouzitelnej masovo vyrabanej podoby.

Petr
17. srpna • 8:45

nejen historii..., to je místní rudý retard

Shimi
17. srpna • 10:33

Petr: Ty jsi extrém zase z druhé strany, takže si nemáte co vyčítat.

Vana666
15. srpna • 16:59

Přijde mi padlé na hlavu lehkomyslně ošidit osvědčený motor o dva válce a pak zoufale dohánět kutivovanost takovýmhle orlojem. Se spoustou pohyblivých dílů a třecích ploch navíc. Nevěřím že se to ujme.

.
15. srpna • 17:27

Když to dělá AUDI, tak vím, že to bude fungovat, takže to ani nemusíme tlacháním řešit.

Svetak
16. srpna • 9:25

Pral bych si, abyste se zabil, az Audi tentko koncept opusti ve fazi vyvoje. Dekuji.

16. srpna • 11:45

Ty jsi hodně mimo...

Sinuhet
15. srpna • 17:39

Audi si to nechala patentovat, z toho není jasné, zda to dělá, ale spíše to, že nechce, aby jí to někdo vyfoukl před nosem.
Teprve teď začne vývoj praktickým směrem a stejně jako u 99 patentů ze 100 to může dopadnout neúspěchem.Myšlenka, že Audi si teď nechala patentovat něco, co bude za půl roku prodávat ve velkém, je absurdní.

Jig
16. srpna • 11:32

Přesně tak, mnohé patenty jsou jen od toho aby zabetonovali vstup konkurenci. Tedy nechají si ideální řešení a pak začnou patentovat vše okolo, aby nezbyl prostor pro ostatní.

Sysel
15. srpna • 21:32

Audi se VCR motory (Variable Compression Ratio engines) zabývá už asi 15 let. V roce 2000 jezdil první prototyp Audi A6 vyvinutý společně s firmou FEV Motortechnik s motorem VCR 1.8 l. A třeba SAAB pracoval na VCR motorech taktéž a v roce 2000 měl prototyp motoru 1.6 l SVC (Saab Variable Compression). Od těch dob na VCR motoru pracuje řada automobilek, protože je tento princip (pokud se jej podaří zvládnout a dovést do sériové výroby) považován za svatý grál motorářů vzhledem k tomu, že má obrovský potenciál jak v růstu výkonů motorů, tak ve snižování spotřeby. Takže vývoj nezačíná, ale dávno již běží. Jsou pouze dvě možnosti, v dohledné době něco představí, protože to dovedli k nějakému výsledku, nebo to co vyvinuli prohlásí za slepou větev a uloží to do hrobu.

Doporučujeme

Články odjinud