Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Audi se rozhodlo zásadně přepracovat koncepci spalovacího motoru

Jeden by si řekl, že asi nemá smysl znovu vymýšlet kolo nebo objevovat Ameriku. Pokud jde o koncepci čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním, od konce devatenáctého století, kdy byl motor vynalezen, se nic zásadního nezměnilo. Vlastně jedinou revolucí byl motor s rotačním pístem, který vynalezl Felix Wankel, ale ten se příliš neprosadil.

Klasická koncepce s písty a klikovým mechanismem se zdá být neotřesitelná a jediné, o co se automobilky snaží, je maximální zefektivnění procesu spalování.

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi teď ale hledá trochu jinou cestu, jak z klasické pístové koncepce dostat maximum. Britský magazín Autocar odhalil skicu z patentového úřadu, která má ukazovat na nový design motoru. Autocar naznačuje, že jde o snahu dosáhnout maximální kultivovanosti pomocí složitého systému vahadel.

Nám se ale zdá poněkud zbytečně komplikované vyvažovat takto složitě chod čtyřdobého řadového čtyřválce, když s vyvažovací hřídelí (je konstrukčně mnohem jednodušší, prostorově méně náročná a nemá tolik třecích ztrát) dosahují koncernoví motoráři velmi dobrých výsledků.

Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Audi začne dávat do aut pružiny z plastu

Nabízí se ovšem možnost, že se jedná o velmi promyšlený mechanismus proměnného zdvihu pístu spolu s potenciální deaktivací válců. Je to samozřejmě jen spekulace, ale složitý nákres se až moc podobá dosavadním experimentům s proměnným zdvihem, deaktivací válce a změnou komprese na požádání.

Těžko říct, jestli Audi skutečně něco podobného zavede do sériové výroby v dohledné době. Podobné experimenty mnohdy vyšuměly do prázdna, ale velká automobilka s odpovídajícím technickým (a hlavně finančním) zázemím má určitě potenciál revoluční myšlenku prosadit. Na přiloženém videu můžete vidět experimentální motor s proměnným zdvihem pístu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků