Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

12 komentářů

Zelí
25. června • 9:18

Audi zavedlo do sériové výroby palubní síť na 48V. Bude to trvat cca 5 let a bude to mít v sérii i zbytek německé prémie a asi tak za deset až patnáct let i japonská prémie (pokud něco takového vůbec existuje).

Twin
25. června • 11:01

No zas tak dlouho to trvat nebude, Mercedes už připravuje do série 48V a elektrický kompresor koncem letošního roku u svých nových řadových šestiválců.

Zelí
25. června • 15:35

Audi už má kompletní vývoj za sebou a minimálně rok už má toto v sériové produkci. Oni strávili deset let vývojem technického řešení a technologické přípravy výroby. Odhaduju, že oni na tom začali dělat někdy kolem roku 2005. Mercedes a vdolečci již nemusí nic vyvíjet oni už všechny komponenty a technické řešení dostanou na stříbrném podnose hotové. Oni jenom našroubují hotové komponenty na ty svoje motorové ingoty. Subdodavatelé, kteří už sériově vyrábí komponenty pro audi, mají výrobní technologie v chodu a jenom je k tomu obchodně přifaří.
Japonci jsou na tom jinak, ti si to chtějí jako všechno ostatní vyvinout sami, pouze koupí platné licence, ale výrobu technologicky chtějí zvládnout sami. Což podukuje tu jejich obecnou časovou ztrátu 10-15let, přičemž některé věci ani nestihnou dodělat a už to není aktuální.

Twin
25. června • 22:58

Nezpochybňuji, že Audi má v tomto směru prvenství, ale Daimler/Mercedes má s VW/Audi/Porsche a s BMW velmi starou dohodu, kde jsou stanovené standardy 48V sítě a k této dohodě přistoupili i výrobci příslušenství (Bosch, Continental plus další) a už řadu let probíhá vývoj u všech těchto zúčastněných německých výrobců. Audi to dotáhlo do cíle jako první, ale to neznamená, že by Mercedes začínal na zelené louce, má jen cca 2 roky zpoždění, ale vývoj těchto komponent dělá stejně jako Audi.
http://www.eenewsautomotive.com/news/german-carmakers-agr... ...

čech
11. července • 19:03

Pokud si pamatuju, tak už někdy ke konci 90.let jsem četl v autobildu, že německé automobilky výhledově počítají s přechodem na 48 voltů z důvodu , že zvyšující se elektronizace už nebude 12V zvládat.

Jirka
25. června • 22:31

Nesmysl. 48V síť začal Mercedes vyvíjet kolem roku 2003 Audi bude z D3 vždycky až poslední.

stealth01
26. června • 10:01

Tak jsem hledal všude na netu a pořád nemůžu přijít na nějaký zdroj, kde se píše o tom, že Mercedes na tomto systému začal pracovat před Audi, už v roce 2003.
Takže, buď sem hoď link a já se omluvím anebo prostě nedokážeš přenést přes srdce technologickou sílu Audi.

stealth01
26. června • 9:51

A protože je poslední, vždycky se od Audi něco zvláštním způsobem dostane do BMW nebo Mercedesu. Příklad? Dotyková ploška na zadávání znaků do infotainmentu.
V době, kdy BMW si mohlo nechat vlhce zdát o pořádném HiFi, mělo toto Audi už vyřešeno. Spolupráce s BO ale vznikla původně proto, aby je tento dánský výrobce naučil tvořit dekorační lišty do interiéru. Kam se v interiérech dostali v Audi a kam v BMW, to nemusím ukazovat, stačí si sednout do X5 vs Q7. To samé platí i o dalších systémech.
Od roku 2001 si Audi nechalo zaregistrovat 1996 technologických patentů, jen desetinu BMW. Jojo, vždycky bude poslední, ale jen v diskuzích, naštěstí mimo internet existuje ještě reálný svět, který tito "diskutující" neovlivní...

stealth01
25. června • 17:51

Problém, který je začínám vnímat u SQ7 je, ze ten rychlý nastup síly bohužel prilis nekoresponduje s rychlosti řazení převodovky. Motor je už ready a převodovka ne. Myslím, ze pro takový motor by byla lepší velmi rychlá dvojspojka.
Když si řadím sám, tak je vše v pořádku a auto zrychluje pěkné, přičemž za třemi tisíci se otevře automobilové nebe a jede to jako vystřelené z praku. Cele divadlo skončí ale poměrně brzy (je to holt diesel).

Rom
25. června • 21:01

To je dobrý vědět u článku o tlumičích :)
https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
26. června • 9:53

Tak ta 48V síť slouží mimo tlumiče hlavně pro elektrický kompresor. Proto jsem to zmínil, ale je fakt, že je to dost mimo téma.. ;-)

jogurt
26. června • 18:27

Počkejte na upgrade SW převodovky, já jsem s SQ7 ve vývojové verzi nového fw jel a je to nebe a dudy.

Doporučujeme

Články odjinud