Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Zelí  |  25. 06. 2017 09:18

Audi zavedlo do sériové výroby palubní síť na 48V. Bude to trvat cca 5 let a bude to mít v sérii i zbytek německé prémie a asi tak za deset až patnáct let i japonská prémie (pokud něco takového vůbec existuje).

Odpovědět  |   | 
Twin  |  25. 06. 2017 11:01

No zas tak dlouho to trvat nebude, Mercedes už připravuje do série 48V a elektrický kompresor koncem letošního roku u svých nových řadových šestiválců.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2017 15:35

Audi už má kompletní vývoj za sebou a minimálně rok už má toto v sériové produkci. Oni strávili deset let vývojem technického řešení a technologické přípravy výroby. Odhaduju, že oni na tom začali dělat někdy kolem roku 2005. Mercedes a vdolečci již nemusí nic vyvíjet oni už všechny komponenty a technické řešení dostanou na stříbrném podnose hotové. Oni jenom našroubují hotové komponenty na ty svoje motorové ingoty. Subdodavatelé, kteří už sériově vyrábí komponenty pro audi, mají výrobní technologie v chodu a jenom je k tomu obchodně přifaří.
Japonci jsou na tom jinak, ti si to chtějí jako všechno ostatní vyvinout sami, pouze koupí platné licence, ale výrobu technologicky chtějí zvládnout sami. Což podukuje tu jejich obecnou časovou ztrátu 10-15let, přičemž některé věci ani nestihnou dodělat a už to není aktuální.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  25. 06. 2017 17:51

Problém, který je začínám vnímat u SQ7 je, ze ten rychlý nastup síly bohužel prilis nekoresponduje s rychlosti řazení převodovky. Motor je už ready a převodovka ne. Myslím, ze pro takový motor by byla lepší velmi rychlá dvojspojka.
Když si řadím sám, tak je vše v pořádku a auto zrychluje pěkné, přičemž za třemi tisíci se otevře automobilové nebe a jede to jako vystřelené z praku. Cele divadlo skončí ale poměrně brzy (je to holt diesel).

Odpovědět  |   | 
Rom  |  25. 06. 2017 21:01

To je dobrý vědět u článku o tlumičích :)
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 06. 2017 09:53

Tak ta 48V síť slouží mimo tlumiče hlavně pro elektrický kompresor. Proto jsem to zmínil, ale je fakt, že je to dost mimo téma..

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2017 18:27

Počkejte na upgrade SW převodovky, já jsem s SQ7 ve vývojové verzi nového fw jel a je to nebe a dudy.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  25. 06. 2017 22:31

Nesmysl. 48V síť začal Mercedes vyvíjet kolem roku 2003 Audi bude z D3 vždycky až poslední.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 06. 2017 09:51

A protože je poslední, vždycky se od Audi něco zvláštním způsobem dostane do BMW nebo Mercedesu. Příklad? Dotyková ploška na zadávání znaků do infotainmentu.
V době, kdy BMW si mohlo nechat vlhce zdát o pořádném HiFi, mělo toto Audi už vyřešeno. Spolupráce s BO ale vznikla původně proto, aby je tento dánský výrobce naučil tvořit dekorační lišty do interiéru. Kam se v interiérech dostali v Audi a kam v BMW, to nemusím ukazovat, stačí si sednout do X5 vs Q7. To samé platí i o dalších systémech.
Od roku 2001 si Audi nechalo zaregistrovat 1996 technologických patentů, jen desetinu BMW. Jojo, vždycky bude poslední, ale jen v diskuzích, naštěstí mimo internet existuje ještě reálný svět, který tito "diskutující" neovlivní...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  26. 06. 2017 10:01

Tak jsem hledal všude na netu a pořád nemůžu přijít na nějaký zdroj, kde se píše o tom, že Mercedes na tomto systému začal pracovat před Audi, už v roce 2003.
Takže, buď sem hoď link a já se omluvím anebo prostě nedokážeš přenést přes srdce technologickou sílu Audi.

Odpovědět  |   | 
Twin  |  25. 06. 2017 22:58

Nezpochybňuji, že Audi má v tomto směru prvenství, ale Daimler/Mercedes má s VW/Audi/Porsche a s BMW velmi starou dohodu, kde jsou stanovené standardy 48V sítě a k této dohodě přistoupili i výrobci příslušenství (Bosch, Continental plus další) a už řadu let probíhá vývoj u všech těchto zúčastněných německých výrobců. Audi to dotáhlo do cíle jako první, ale to neznamená, že by Mercedes začínal na zelené louce, má jen cca 2 roky zpoždění, ale vývoj těchto komponent dělá stejně jako Audi.
http://www.eenewsautomotive.com/news/german-carmakers-agr... ...

Odpovědět  |   | 
čech  |  11. 07. 2017 19:03

Pokud si pamatuju, tak už někdy ke konci 90.let jsem četl v autobildu, že německé automobilky výhledově počítají s přechodem na 48 voltů z důvodu , že zvyšující se elektronizace už nebude 12V zvládat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A