Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Jako první na světě bude mít chystaná limuzína Audi A8 v případě bočního nárazu schopnost zvýšit svůj podvozek.
Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Adaptivní podvozek v novém Audi A8 získá další schopnosti díky novému technickému řešení. V tiskové zprávě automobilka informovala, že ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Celé to spolupracuje s přední kamerou, která snímá případné nerovnosti na vozovce osmnáctkrát za sekundu. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí elektronika správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Podvozek navíc umí potlačit náklony karosérie při průjezdu zatáčku (podobně jako v konkurenčním Mercedesu) a funguje to i při zrychlování nebo brzdění.

Auto má kromě toho zcela novou schopnost. Pokud přednárazový systém shledá nebezpečí bočního nárazu rychlostí více než 25 kilometrů v hodině, umí akční členy na příslušné straně přizvednout karosérii až o osm centimetrů. Díky tomu pak náraz zasáhne pevnější části karosérie, jako jsou prahy a podlaha. Na cestující pak budou působit až o padesát procent nižší síly v porovnání se situací, kdyby podvozek zůstal ve své původní úrovni.  

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků