Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Jako první na světě bude mít chystaná limuzína Audi A8 v případě bočního nárazu schopnost zvýšit svůj podvozek.
Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Adaptivní podvozek v novém Audi A8 získá další schopnosti díky novému technickému řešení. V tiskové zprávě automobilka informovala, že ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Celé to spolupracuje s přední kamerou, která snímá případné nerovnosti na vozovce osmnáctkrát za sekundu. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí elektronika správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Podvozek navíc umí potlačit náklony karosérie při průjezdu zatáčku (podobně jako v konkurenčním Mercedesu) a funguje to i při zrychlování nebo brzdění.

Auto má kromě toho zcela novou schopnost. Pokud přednárazový systém shledá nebezpečí bočního nárazu rychlostí více než 25 kilometrů v hodině, umí akční členy na příslušné straně přizvednout karosérii až o osm centimetrů. Díky tomu pak náraz zasáhne pevnější části karosérie, jako jsou prahy a podlaha. Na cestující pak budou působit až o padesát procent nižší síly v porovnání se situací, kdyby podvozek zůstal ve své původní úrovni.  

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků