Jako první na světě bude mít chystaná limuzína Audi A8 v případě bočního nárazu schopnost zvýšit svůj podvozek.
Adaptivní podvozek v novém Audi A8 získá další schopnosti díky novému technickému řešení. V tiskové zprávě automobilka informovala, že ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.
Celé to spolupracuje s přední kamerou, která snímá případné nerovnosti na vozovce osmnáctkrát za sekundu. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí elektronika správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti.
Podvozek navíc umí potlačit náklony karosérie při průjezdu zatáčku (podobně jako v konkurenčním Mercedesu) a funguje to i při zrychlování nebo brzdění.
Auto má kromě toho zcela novou schopnost. Pokud přednárazový systém shledá nebezpečí bočního nárazu rychlostí více než 25 kilometrů v hodině, umí akční členy na příslušné straně přizvednout karosérii až o osm centimetrů. Díky tomu pak náraz zasáhne pevnější části karosérie, jako jsou prahy a podlaha. Na cestující pak budou působit až o padesát procent nižší síly v porovnání se situací, kdyby podvozek zůstal ve své původní úrovni.