Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Jako první na světě bude mít chystaná limuzína Audi A8 v případě bočního nárazu schopnost zvýšit svůj podvozek.
Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Adaptivní podvozek v novém Audi A8 získá další schopnosti díky novému technickému řešení. V tiskové zprávě automobilka informovala, že ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Celé to spolupracuje s přední kamerou, která snímá případné nerovnosti na vozovce osmnáctkrát za sekundu. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí elektronika správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Podvozek navíc umí potlačit náklony karosérie při průjezdu zatáčku (podobně jako v konkurenčním Mercedesu) a funguje to i při zrychlování nebo brzdění.

Auto má kromě toho zcela novou schopnost. Pokud přednárazový systém shledá nebezpečí bočního nárazu rychlostí více než 25 kilometrů v hodině, umí akční členy na příslušné straně přizvednout karosérii až o osm centimetrů. Díky tomu pak náraz zasáhne pevnější části karosérie, jako jsou prahy a podlaha. Na cestující pak budou působit až o padesát procent nižší síly v porovnání se situací, kdyby podvozek zůstal ve své původní úrovni.  

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků