Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Jako první na světě bude mít chystaná limuzína Audi A8 v případě bočního nárazu schopnost zvýšit svůj podvozek.
Audi se nová 48voltová palubní síť hodí i pro fungování podvozku v A8

Adaptivní podvozek v novém Audi A8 získá další schopnosti díky novému technickému řešení. V tiskové zprávě automobilka informovala, že ke každému kolu je přiřazen jeden elektromotor, který je napájen z hlavní elektrické sítě s napětím 48 V. Součástí systému je rovněž převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Nové Audi A8 vypne motor klidně i ve 160 km/hod. Představí se za měsíc

Celé to spolupracuje s přední kamerou, která snímá případné nerovnosti na vozovce osmnáctkrát za sekundu. Ještě dřív, než se vozidlo dostane do kontaktu s nerovností, zajistí elektronika správné nastavení ovládacích prvků a aktivně připraví podvozek na novou jízdní situaci. Systém tak reaguje přesně ve správný okamžik a téměř kompletně pohltí rázy, způsobené přejezdem nerovnosti.

Klepněte pro větší obrázek

Podvozek navíc umí potlačit náklony karosérie při průjezdu zatáčku (podobně jako v konkurenčním Mercedesu) a funguje to i při zrychlování nebo brzdění.

Auto má kromě toho zcela novou schopnost. Pokud přednárazový systém shledá nebezpečí bočního nárazu rychlostí více než 25 kilometrů v hodině, umí akční členy na příslušné straně přizvednout karosérii až o osm centimetrů. Díky tomu pak náraz zasáhne pevnější části karosérie, jako jsou prahy a podlaha. Na cestující pak budou působit až o padesát procent nižší síly v porovnání se situací, kdyby podvozek zůstal ve své původní úrovni.  

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků