Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcovým motorem. Ustoupit musí vlně elektrifikace.

Na podzim loňského roku se objevily informace, že Audi se rozloučí s desetiválcovým motorem u R8 a dvanáctiválcem u modelu A8. Zatím se tyto informace potvrdily alespoň z poloviny. Aktuální generace A8 bude opravdu posledním modelem Audi pod kapotou s dvanáctiválcem.

Důvodem má být hlavně zaměření na elektrifikaci. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž pracuje spolu s Porsche na nové architektuře  Premium Platform Electric. Poslouží všem budoucím elektromobilům značky. Jednoduše, většina finančních prostředků na vývoj pohonných jednotek byla přesměrována směrem k elektrifikaci.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

"Dvanáctiválec nebudeme mít navždy. Jsou tu zákazníci, kteří jej skutečně chtějí a jsou s ním spokojeni. Ale bude to jeho poslední využití," řekl Peter Mertens, vedoucí výzkumu a vývoje Audi pro web Car & Driver.

Otázkou také zůstává, co se stane s modelem R8, pokud přijde o svůj desetiválec s objemem 5,2 litru. Neoficiální informace mluví a nasazení šestiválce s objemem 2,9 litru. Ten můžete znát z modelů RS4 Avant či Porsche Panamera 4S. V modelu R8 by byl motor laděn tak, aby produkoval téměř 500 koní.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků