Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcovým motorem. Ustoupit musí vlně elektrifikace.

Na podzim loňského roku se objevily informace, že Audi se rozloučí s desetiválcovým motorem u R8 a dvanáctiválcem u modelu A8. Zatím se tyto informace potvrdily alespoň z poloviny. Aktuální generace A8 bude opravdu posledním modelem Audi pod kapotou s dvanáctiválcem.

Důvodem má být hlavně zaměření na elektrifikaci. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž pracuje spolu s Porsche na nové architektuře  Premium Platform Electric. Poslouží všem budoucím elektromobilům značky. Jednoduše, většina finančních prostředků na vývoj pohonných jednotek byla přesměrována směrem k elektrifikaci.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

"Dvanáctiválec nebudeme mít navždy. Jsou tu zákazníci, kteří jej skutečně chtějí a jsou s ním spokojeni. Ale bude to jeho poslední využití," řekl Peter Mertens, vedoucí výzkumu a vývoje Audi pro web Car & Driver.

Otázkou také zůstává, co se stane s modelem R8, pokud přijde o svůj desetiválec s objemem 5,2 litru. Neoficiální informace mluví a nasazení šestiválce s objemem 2,9 litru. Ten můžete znát z modelů RS4 Avant či Porsche Panamera 4S. V modelu R8 by byl motor laděn tak, aby produkoval téměř 500 koní.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků