Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcovým motorem. Ustoupit musí vlně elektrifikace.

Na podzim loňského roku se objevily informace, že Audi se rozloučí s desetiválcovým motorem u R8 a dvanáctiválcem u modelu A8. Zatím se tyto informace potvrdily alespoň z poloviny. Aktuální generace A8 bude opravdu posledním modelem Audi pod kapotou s dvanáctiválcem.

Důvodem má být hlavně zaměření na elektrifikaci. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž pracuje spolu s Porsche na nové architektuře  Premium Platform Electric. Poslouží všem budoucím elektromobilům značky. Jednoduše, většina finančních prostředků na vývoj pohonných jednotek byla přesměrována směrem k elektrifikaci.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

"Dvanáctiválec nebudeme mít navždy. Jsou tu zákazníci, kteří jej skutečně chtějí a jsou s ním spokojeni. Ale bude to jeho poslední využití," řekl Peter Mertens, vedoucí výzkumu a vývoje Audi pro web Car & Driver.

Otázkou také zůstává, co se stane s modelem R8, pokud přijde o svůj desetiválec s objemem 5,2 litru. Neoficiální informace mluví a nasazení šestiválce s objemem 2,9 litru. Ten můžete znát z modelů RS4 Avant či Porsche Panamera 4S. V modelu R8 by byl motor laděn tak, aby produkoval téměř 500 koní.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků