Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcovým motorem. Ustoupit musí vlně elektrifikace.

Na podzim loňského roku se objevily informace, že Audi se rozloučí s desetiválcovým motorem u R8 a dvanáctiválcem u modelu A8. Zatím se tyto informace potvrdily alespoň z poloviny. Aktuální generace A8 bude opravdu posledním modelem Audi pod kapotou s dvanáctiválcem.

Důvodem má být hlavně zaměření na elektrifikaci. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž pracuje spolu s Porsche na nové architektuře  Premium Platform Electric. Poslouží všem budoucím elektromobilům značky. Jednoduše, většina finančních prostředků na vývoj pohonných jednotek byla přesměrována směrem k elektrifikaci.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

"Dvanáctiválec nebudeme mít navždy. Jsou tu zákazníci, kteří jej skutečně chtějí a jsou s ním spokojeni. Ale bude to jeho poslední využití," řekl Peter Mertens, vedoucí výzkumu a vývoje Audi pro web Car & Driver.

Otázkou také zůstává, co se stane s modelem R8, pokud přijde o svůj desetiválec s objemem 5,2 litru. Neoficiální informace mluví a nasazení šestiválce s objemem 2,9 litru. Ten můžete znát z modelů RS4 Avant či Porsche Panamera 4S. V modelu R8 by byl motor laděn tak, aby produkoval téměř 500 koní.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků