Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla rozloučit s dvanáctiválcovým motorem. Ustoupit musí vlně elektrifikace.

Na podzim loňského roku se objevily informace, že Audi se rozloučí s desetiválcovým motorem u R8 a dvanáctiválcem u modelu A8. Zatím se tyto informace potvrdily alespoň z poloviny. Aktuální generace A8 bude opravdu posledním modelem Audi pod kapotou s dvanáctiválcem.

Důvodem má být hlavně zaměření na elektrifikaci. Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž pracuje spolu s Porsche na nové architektuře  Premium Platform Electric. Poslouží všem budoucím elektromobilům značky. Jednoduše, většina finančních prostředků na vývoj pohonných jednotek byla přesměrována směrem k elektrifikaci.

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

Elektrické Audi e-tron už má cenu. A to ho ještě ani nikdo neviděl!

"Dvanáctiválec nebudeme mít navždy. Jsou tu zákazníci, kteří jej skutečně chtějí a jsou s ním spokojeni. Ale bude to jeho poslední využití," řekl Peter Mertens, vedoucí výzkumu a vývoje Audi pro web Car & Driver.

Otázkou také zůstává, co se stane s modelem R8, pokud přijde o svůj desetiválec s objemem 5,2 litru. Neoficiální informace mluví a nasazení šestiválce s objemem 2,9 litru. Ten můžete znát z modelů RS4 Avant či Porsche Panamera 4S. V modelu R8 by byl motor laděn tak, aby produkoval téměř 500 koní.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků