Audi se dere vzhůru, má na to miliardy eur

Audi se dere vzhůru, má na to miliardy eur

Německý výrobce luxusních automobilů Audi hodlá během příštích pěti let investovat 13 miliard eur (335 miliard Kč) do nových produktů a svých továren. Napřesrok chce v Německu přijmout zhruba 1200 zaměstnanců. Koncern Volkswagen předpokládá, že letos z prvních příček sesadí General Motors a Toyotu a stane se největším výrobcem automobilů na světě.
 
Více než 10,5 miliardy eur plánuje automobilka investovat do vývoje nových modelů a technologií, jako jsou například elektrické nebo hybridní motory, napsala agentura Reuters.

Generální ředitel Audi Rupert Stadler upozornil, že příští rok bude pro automobilový průmysl obtížnější než letošní. Dodal ale, že odvětví bude v příštích deseti letech pokračovat v růstu díky stoupající poptávce na rozvíjejících se trzích.

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Stadler nedávno podle listu Handelsblatt uvedl, že Audi letos poprvé překoná domácího konkurenta Mercedes v celoročním prodeji. Audi se tak v rámci žebříčku největších výrobců luxusních automobilů z hlediska prodeje posune na druhou příčku. Vedoucí pozici si již řadu let drží další německý rival BMW.

Zdroj: E15.cz

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků