Audi se dere vzhůru, má na to miliardy eur

Audi se dere vzhůru, má na to miliardy eur

Německý výrobce luxusních automobilů Audi hodlá během příštích pěti let investovat 13 miliard eur (335 miliard Kč) do nových produktů a svých továren. Napřesrok chce v Německu přijmout zhruba 1200 zaměstnanců. Koncern Volkswagen předpokládá, že letos z prvních příček sesadí General Motors a Toyotu a stane se největším výrobcem automobilů na světě.
 
Více než 10,5 miliardy eur plánuje automobilka investovat do vývoje nových modelů a technologií, jako jsou například elektrické nebo hybridní motory, napsala agentura Reuters.

Generální ředitel Audi Rupert Stadler upozornil, že příští rok bude pro automobilový průmysl obtížnější než letošní. Dodal ale, že odvětví bude v příštích deseti letech pokračovat v růstu díky stoupající poptávce na rozvíjejících se trzích.

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého koncernu Volkswagen. Ten je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Stadler nedávno podle listu Handelsblatt uvedl, že Audi letos poprvé překoná domácího konkurenta Mercedes v celoročním prodeji. Audi se tak v rámci žebříčku největších výrobců luxusních automobilů z hlediska prodeje posune na druhou příčku. Vedoucí pozici si již řadu let drží další německý rival BMW.

Zdroj: E15.cz

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 43 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků